Skip to main content
10000 Topics
Double NAT
Ik maak gebruik van 3 Netgear/Orbi extenders vanwege mijn (nieuwbouw) woning is het WIFI bereik op verschillende verdiepingen slecht. Nu met deze extenders is het stabiel en goed. Ik heb verschillende sonos geluidspeakers welke via internet werken, deze staan op verschillende verdiepingen en deze gaan niet goed op de extenders. ik kreeg onderstaande email van Sonos, daar ik zelf een redelijke digibeet ben hoop ik dat iemand mij kan helpen. Bedankt voor het contact opnemen met Sonos support. Om samen te vatten wat we hebben besproken, zet ik ons advies hieronder op een rijtje. We hebben alle units onder één systeem vermeld, maar zodra we Zolder en Kantor op de tweede verdieping lokaliseren, ontvangen ze een ander IP-adresbereik. Dat betekent het volgende: DoubleNat : Double NAT gebeurt wanneer je je router verbindt met een gateway van een netwerkprovider (Odido) of een andere router. Omdat NAT wordt uitgevoerd door elke router of gateway, wordt je netwerk opgesplitst in twee verschillende privénetwerken. De apparaten die zijn aangesloten op het ene privénetwerk kunnen communicatieproblemen hebben met de apparaten die zijn aangesloten op het andere privénetwerk, en je kunt problemen ondervinden met: het bedienen van alle sonos speakers vanaf de sonos app die is geïnstalleerd op je telefoon. Ik zal je een foto sturen van de twee verschillende IP-adressen en in het geval van toekomstige problemen kun je contact opnemen met Odido en hen vragen om één DHCP-functie uit te schakelen en te werken met slechts één beschikbare functie. Als je problemen hebt, kun je de bovenstaande informatie en de foto's delen met Odido. Zij zullen alles uitleggen wat je moet weten, maar het draadloze signaal zal niet worden beïnvloed.
Wifi verbinding tv en Mediabox
Goedenavond allemaal, Sinds drie weken ben ik overgestapt naar Odido. Het internet werkt naar behoren, maar met de tv-ervaring ben ik minder tevreden, vooral tijdens het kijken van voetbalwedstrijden. Daarnaast heb ik nu een probleem: sinds enkele dagen moet ik telkens als ik tv wil kijken, zowel mijn Mediabox als tv opnieuw verbinden met wifi. Ik moet eerst het netwerk ‘vergeten’ en daarna opnieuw het wifi-wachtwoord invoeren, wat erg irritant is. Op de Mediabox is het probleem nog hardnekkiger: die geeft vaak aan dat mijn wachtwoord niet geldig is. Pas na het resetten van de Mediabox accepteert hij het wachtwoord. Mijn tv heb ik ook gereset trouwens. Dit constante opnieuw verbinden maakt het tv-kijken erg lastig. Voetbal kijken is al geen plezier (en dat ligt echt aan jullie, Odido – graag aandacht voor de bitrate en vertraging, want dat is op dit moment echt teleurstellend). Ik vermoed dat het probleem niet aan de Mediabox ligt, omdat ik dezelfde stappen ook op de tv moet uitvoeren om verbinding te krijgen. Verder werken andere apparaten wel goed op wifi; enkel de tv en Mediabox ervaren dit probleem. Hebben jullie een idee waar dit aan kan liggen? Het bekabelen van de tv en Mediabox is geen optie voor mij. Bovendien begrijp ik niet waarom dat wordt aangeraden, aangezien het wifi-signaal in de woonkamer sterk/stabiel is. De beeldkwaliteit is precies hetzelfde, of ik nu via kabel of wifi kijk, en er is ook geen verschil in vertraging. Ik heb dit meerdere keren getest tijdens het kijken van voetbal, waarbij ik de kabel door de woonkamer naar de modem heb gelegd.

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen