Skip to main content

Problemen Odido TV

• July 5, 2025
  • 13 reacties
  • 129 Bekeken

Goedenavond, 

Al meerdere keren, volledig willekeurig krijgen we dit te zien bij het opstarten van de TV.

Moeten dan alles stroomloos maken om daarna klantnummer en pincode weer in te voeren.

Voorheen nooit gehad: wat is hier de reden van?

TV is bekabeld dus harde verbinding, WiFi werkt gewoon dus daar zou geen issue moeten zijn.

Ook lampjes op de t56 (die heb ik overigens al een keer gereset) zijn allemaal gewoon groen.

July 15, 2025

Hi ​@Adje1971, dank voor alle aanvullingen! Ik heb voor jou wat vragen, want ik zie dat je wel gebruik maakt van een Mediabox. Kijken we nu naar de Mediabox en speelt dit hierop, of maak je gebruik van de Odido TV app. Omdat je aangaf dat de TV bekabeld is verbonden, twijfel ik daar nu wat over. Op de Mediabox is dit namelijk bekend, en werken we hard aan nieuwe firmware die dit oplost. Deze komt er echt zo snel mogelijk aan!

@judith.knuit Begrijp ik het goed en is het voor jou opgelost nu je gebruik maakt van wifi? Mocht jij nog hulp nodig hebben laat mij dan zeker weten waarmee en vergeet niet nog jouw Community profiel aan te vullen met jouw geboortedatum!

13 reacties

Ishana van Odido
Forum|alt.badge.img+4

Hoi ​@Adje1971Ik wil graag ervoor zorgen dat jij zorgeloos kunt genieten van je tv! Zou je voor mij je postcode, huisnummer, geboortedatum en laatste vier cijfers van je rekeningnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Ook ben ik benieuwd of op hetzelfde moment alleen tv wegviel of ook internet. Dan kan ik direct aan de slag!

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

.

• Auteur
  • is een King Poster
  • July 11, 2025

Marciano en of Ishana: TV valt niet uit of weg, krijg deze melding volledig willekeurig bij het aanzetten/opstarten TV.

Moeten dan letterlijk voeding van TV eruit halen , opnieuw opstarten en dan gegevens zoals aangegeven opnieuw invoeren.

Dit terwijl TV bekabeld is, en er geen WiFi storing is (niet relevant want bekabeld)

• is een Top Poster
  • July 11, 2025

Hi, wij hebben hier ook sinds enkele weken last van. De tv heeft utp kabel dus het is niet de wifi. Alle andere tv apps werken prima, YouTube, videoland, enz. App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, helpt ook niet. 

• Auteur
  • is een King Poster
  • July 13, 2025

@judith.knuit dat dus. Ben inmiddels zover dat ik aan het kijken ben naar de verschillen/overeenkomsten met Ziggo. 

Want oplossing is nog niet aangedragen......

• is een Top Poster
  • July 13, 2025

@Adje1971 We testen nu met wifi ipv kabel, voor nu gaat het goed…

heb jij ook dat beeld af en toe vastloopt?

Gisteravond via iPad gestreamd naar tv, lijkt ook beter te gaan.. het is raar. Eerder superstabiel, niet eerder problemen ervaren

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Adje1971, dank voor alle aanvullingen! Ik heb voor jou wat vragen, want ik zie dat je wel gebruik maakt van een Mediabox. Kijken we nu naar de Mediabox en speelt dit hierop, of maak je gebruik van de Odido TV app. Omdat je aangaf dat de TV bekabeld is verbonden, twijfel ik daar nu wat over. Op de Mediabox is dit namelijk bekend, en werken we hard aan nieuwe firmware die dit oplost. Deze komt er echt zo snel mogelijk aan!

@judith.knuit Begrijp ik het goed en is het voor jou opgelost nu je gebruik maakt van wifi? Mocht jij nog hulp nodig hebben laat mij dan zeker weten waarmee en vergeet niet nog jouw Community profiel aan te vullen met jouw geboortedatum!

• Auteur
  • is een King Poster
  • August 22, 2025

Nou, inmiddels paar weken verder: niets veranderd. Sommige programma's word zelfs gewoon beeld stilgezet terwijl geluid wel te horen blijft.

Zojuist tv weer helemaal opnieuw mogen opstarten, terwijl internet (wifi en bedraad) beiden gewoon werken.

Kan ik de app zomaar verwijderen van de tv en opnieuw installeren? Ben er eigenlijk wel helemaal klaar mee.

En als je dan als langere abonnee ook nog de volle mep aan het betalen bent snap je wel dat ik Odido niet echt aanbeveel.....

• Auteur
  • is een King Poster
  • September 19, 2025

@Cheyenne van Odido ​@Ishana van Odido ​@Marciano van Odido 

Afgelopen week heeft mijn partner eindelijk iemand kunnen spreken over de problematiek. 

Aanbod voor vergoeding is geaccepteerd,  en er zou "nieuwe apparatuur" opgestuurd worden.

En je raad het al, wat is er opgestuurd: een nieuwe mediabox...... Nu net hetgeen waar het niet om gaat: zoals eerder aangegeven hebben we de storing/klacht op de hoofd -tv (ja een Samsung) waarop we bedraad (dus zonder wifi) met de app werken..…

Dus die nieuwe mediabox,  leuk, maar de app dan? Op mijn eerdere vraag of onze gegevens (opnames, favorieten) bewaard blijven op ons profiel als we de app verwijderen en opnieuw installeren heb ik overigens ook nog geen antwoord...…

Ik wacht maar weer af.....

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • September 22, 2025

Hi ​@Adje1971, ik wil allereerst mijn oprechte excuses aanbieden dat er niet op jouw eerdere reactie is gereageerd. Het lijkt erop dat je topic tussen wal en schip is beland, maar ik ben er nu voor je! Je kan gerust de app verwijderen en weer opnieuw installeren. De opnames en de favoriete zenders worden opgeslagen op je profiel, deze kan je immers ook altijd bekijken in de mobiele TV App. Je raakt deze dan ook niet kwijt met het opnieuw installeren. 

Wil je me laten weten of het opnieuw installeren voor verbetering heeft gezorgd? Mocht het hierna nog steeds voorkomen, wil je me dan laten weten wat het modelnummer van je tv is? Deze kan je vinden in de instellingen van je tv of op de sticker achterop de tv. Dan zoek ik dit verder voor je uit! 

• Auteur
  • is een King Poster
  • October 1, 2025

@Nora van Odido : ben er echt serieus wel beetje klaar mee.

Al vanaf het begin (en dat was toen de problematiek nog niet door jullie erkend werd) aangegeven dat wij via een harde internetverbinding (bedraad dus) via de app naar onze TV keken, de andere TV's hebben wel een kastje en geen probleem, daarmee dus duidelijk aangegeven dat de storing dus ergens in de combinatie app/tv zou moeten zitten. 

Na maanden werd de problematiek eindelijk erkend en er zou een software oplossing komen (nog niets over gehoord overigens)

En wat stuurt men op: een kastje..…

Modelnr TV is door mijn partner ook al doorgesproken met je collega's (ja, die dus dat kastje opgestuurd hebben) maar hier is ie nogmaals: QE55Q64TAUXXH.

Dus nog een keer voor de duidelijkheid: TV is bedraad verbonden met internet (jullie eigen Zyxel T56) en we kijken TV met de app.

Alle andere apps werken wel gewoon, alleen de Odido app dus niet correct.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator | Internet + TV
  • October 2, 2025

Hey ​@Adje1971, ik wil natuurlijk dat je zonder zorgen gewoon met de app tv kunt kijken.

Ervaar je dezelfde problemen nog steeds zoals je hier boven hebt omschreven? Dus krijg je de melding nog: Door een storing kan je Odido TV nu niet gebruiken? Of ervaar je andere problemen. Ook is het niet duidelijk of het verwijderen en opnieuw installeren van de app al gedaan is of niet. Daarnaast ben ik benieuwd naar de versie van onze app en de versie van de firmware (Tizen) van je tv. Als je dan de problemen goed kunt omschrijven dan kan ik dit met zoveel mogelijke informatie doorzetten naar onze technische dienst en zij zullen dit dan verder voor je gaan onderzoeken. Hopelijk kunnen we dit dan eindelijk voor je oplossen! 

• Auteur
  • is een King Poster
  • October 14, 2025

@Tommie van Odido 

Nog steeds dezelfde problemen,  nu zelfs een app die helemaal niet meer op wil starten.

Mijn partner heeft recent reeds 2 x met jullie technische dienst gesproken (die overigens ruiterlijk toegaf dat er een issue is met de app icm Samsung) maar een oplossing (waarover door jullie aangegeven word dat ie "snel komt") is er niet. 

Werkelijk alle opdrachten die we van jou en je collega's kregen hebben we uitgevoerd: TV opnieuw opstarten, modem opnieuw opstarten, er is zelfs een nieuw modem geleverd,  koude reset op apparatuur,  kabels in huis doorgemeten,  alle info die jullie vroegen is doorgegeven maar nog steeds geen goed werkende app.

En als jij dan nu nogmaals vraagt of ik "de problemen goed wil omschrijven" hoop ik dat je snapt mijn irritatiegrens bereikt is.

We zijn nu bijna 2 jaar bezig met deze shit,  ik.ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee.

Zelfs de korting wegens alle problematiek die beloofd is door je collega's van de technische dienst heb ik nog nergens gezien.

Ik zal iedereen die ik ken ontraden om in de aanbiedingen van Odido te trappen: jullie leveren niet wat je beloofd en lossen lopende problemen gewoon niet op.