Skip to main content
10000 Topics
In gebreke stelling, contract ontbinden
OdidoT.a.v. Directiepostbus 16727 2500BG, Den Haag. Maastricht, 12.11.2024 Onderwerp: ingebrekestelling Beste heer, mevrouw, Op 02.05.2024 heb ik met u een overeenkomst gesloten voor een snelle en stabiele internetverbinding via een glasvezelaansluiting. Helaas bent u onze afspraken en beloften niet nagekomen. Ik heb de volgende klachten: Met deze brief stel ik u in gebreke. Vanaf de overstap naar glasvezel bij Odido is onze internetverbinding dermate slecht geweest dat thuiswerken nauwelijks mogelijk was. Na meerdere telefoontjes en maatregelen zoals het huren van wifi versterkers, het resetten van apparatuur etc. trad geen verbetering op. Uiteindelijk werd, nadat wij gebeld hadden om deze overeenkomst te beëindigen, overeengekomen als laatste redmiddel een monteur langs te sturen. Hiervoor werd in overleg een afspraak ingepland. Deze monteur hield zich niet aan de afgesproken tijd en stond doodleuk voor de deur bij onze 11 jarige zoon en wilde door het hele huis lopen om wifi versterkers aansluiten. Dit is absoluut niet conform afspraak en in de huidige maatschappij absoluut onwenselijk en onacceptabel. Diezelfde avond weer met de klantenservice gebeld om de wifi versterkers juist in te stellen maar deze werkten nog steeds niet naar behoren.Opnieuw gebeld met de klantenservice om de overeenkomst te ontbinden. Dit blijkt allemaal niet mogelijk te zijn, vandaar deze in gebreke stelling vooruitlopend op het inschakelen van onze rechtsbijstandverzekering. Verzending van deze brief Ik wil er zeker van zijn dat u deze brief ontvangt. Daarom stuur ik hem aangetekend op via de post. Uw spoedige reactie zie ik graag tegemoet. Met vriendelijke groet,Tieno Bos,Klantnummer MFJ80346
Ontbinden contract voor Glasvezel internet ivm slechte kwaliteit en service Odido
Goedemorgen Odido, Graag zou ik van jullie een voorstel ontvangen voor het ontbinden van mijn abonnnement voor vast glasvezel internet. Sinds de verbinding hier in de straat is aangelegd en we zijn overgegaan naar jullie glasvezel aansluiting is er een en al gedoe met de verbinding. Met name in de avonduren hebben we de afgelopen 1,5 jaar enorm veel problemen, waardoor we veelal genoodzaakt zijn onze avonden via een hotspot verbinding door te brengen. Dar zijn we ook een paar keer nat gegaan, met enorme rekeningen ten gevolg. We hebben hier diverse keren contact overgehad met de klantenservice. In juni van dit jaar hebben we op jullie advies onze internetsnelheid verhoogt van 100 naar 400mbit. Volgens de klantenservice medewerker zou dat alle problemen oplossen, de 100 Mbit verbinding zou niet genoeg zijn voor ons. Dus wij geüpgraded, prima. Maar helaas, de problemen verdwenen niet (en betalen we maandelijks wel meer dan hiervoor). Als het internet werkt (veelal is het overdag) is de verbinding up en down inderdaad 400mbit en snel, maar de helft van de tijd wordt deze snelheid niet gehaald of kunnen we überhaupt geen verbinding maken met internet (websites laden, thuiswerken, tv kijken, streamen, gamen). Dat probleem speelt zowel bekabeld als draadloos. Daar weer contact over gehad met de klantenservice, dat was in juli. Dit keer was de oplossing een Wifi Versterker. Dus deze braaf afgenomen, maar na een maand teruggestuurd omdat er niets aan de situatie veranderde door het toevoegen van de wifi versterker. We kregen toen ook gelijk een nieuw modem overigens, de T-56. Volgens jullie collega zou dat, in combinatie met de 400 Mbit en de versterker onmogelijk nog voor slecht internet kunnen zorgen. Je raadt het al, het is er daarna niet beter op geworden. Ik heb er eerlijk gezegd al mee leren leven om in de avonden op de hotspot te zitten en ook van jullie klantenservice kwamen er geen oplossingen meer. Er werd zelfs een keer gezegd dat het “volkomen normaal is dat de verbinding op drukke momenten was slechter is.” We hebben ook nog een keer een dure Mesh set van TP Link gekocht in de hoop het probleem te verhelpen. Maar tevergeefs. Tot ik onlangs dit topic tegenkwam op het forum. Deze honderden mensen beschrijven exact waar wij ook al die tijd mee te kampen hebben. Het probleem en de (tijdelijke) oplossing zijn dus bij jullie bekend (maar niet bij de telefonische klantenservice, zo lijkt het). Ik heb me op jullie verzoek in dit topic gemeld om meegenomen te worden in de oplossing, zonder enige reactie tot op heden. Ook op een ingediende klacht is er binnen de door jullie beloofde responstijd geen reactie gekomen. In bovenstaand topic wordt ook gerefereerd aan de RADAR uitzending met een van jullie directeuren. Bij het uitblijven van een oplossing zou er meegedacht worden over mogelijkheden voor contractontbinding. Op deze belofte doe ik nu graag beroep. Mijn huidige abonnement loopt tot juli volgend jaar (bij de snelheidswijziging of het nieuwe modem, dat ben ik even kwijt, is er volgens mij ook meteen een nieuw jaarabonnement gaan lopen, zo konden we nog wat korting krijgen werd ons verteld). Maar op basis van onze ervaringen en de situatie zoals in bovenstaand topic wordt geschetst zien zouden wij graag z.s.m. overstappen naar een provider waar wel geleverd wordt waar wij voor betalen (stabiel internet). In wezen betalen we nu al 1,5 jaar voor een product waar we een deel van de tijd geen gebruik van kunnen maken (namelijk in de meeste avonduren). We hopen dat jullie meewerken aan de kosteloze contractontbinding. Mochten jullie binnen de wettelijke opzegtermijn van een maand een Nokia ONT kunnen leveren en plaatsen, dan wil het nog een kans geven. Maar op de huidige manier moeten we echt op zoek naar een provider die wel de afgenomen en betaalde diensten kan leveren en de (technische) service beter op orde heeft. Er is overigens een Klik&Klaar set besteld en hopelijk onderweg. Als dat werkt blijf ik graag Odido klant, maar niet meer op jullie niet werkende glasvezel netwerk. Alvast bedankt voor het begrip en de actie.
Hulp benodigd voor GTA 5 online i.c.m. EX5601-T1
In het verleden ben ik met tevredenheid overgestapt van Ziggo naar Tweak, later Odido. Het enige dat ik niet correct werkend kan krijgen is GTA 5 Online. Nu is dit waarschijnlijk voor het grootste gedeelte aan de manier hoe dit spel multiplayer verwerkt (P2P) te verwijten, echter werkte dit prima met alle providers hiervoor. Een solo sessie werkt 100% prima, maar multiplayer is zo goed als onbruikbaar (veel lag en eindloze laadschermen). Dit gebeurt ongeacht of de andere spelers bij me in de buurt wonen, dus wordt niet veroorzaakt door een slechte kwaliteit verbinding tussen de andere spelers. Tijdens het spelen is het mogelijk om handmatig de verbinding met alle andere spelers te verbreken (waardoor ik alleen overblijf), dit lost alle problemen direct op. Natuurlijk zou ik liever samen met andere spelers willen spelen. Wat ik geprobeerd heb om dit probleem te verhelpen: Andere PCs, maar deze geven allemaal hetzelfde resultaat. Deze systemen zijn ook getest op een Ziggo-verbinding en werken daar direct probleemloos (alles is bekabeld aangesloten). Portforwarding uitgevoerd, dit was voorheen bij Ziggo niet nodig maar wordt aangeraden om te testen. Dit maakte geen verschil. (NAT Type ingame is ‘moderate’). UPnP + UPnP NAT-T ingeschakeld. Dit wordt aangeraden als manuele port forwarding niet mogelijk is. Ook dit maakte geen verschil (en gebruik ik natuurlijk liever niet). Pingplotters laten draaien tijdens het gamen. De verbinding bleef 100% stabiel, 0 packets lost, geen ruis en geen andere afwijkingen. Wat ik nog niet heb geprobeerd (en graag zo wil houden): Firewall uitschakelen. DMZ gebruiken. De enige reden die ik nog kan verzinnen is dat mijn connectie met andere spelers toch op een bepaalde manier deels geblokkeerd wordt. Aangezien het spel prima werkt op een andere internetverbinding (met hetzelfde systeem) kan ik alleen mijn router nog als oorzaak aanwijzen (Zyxel EX5601-T1). Is er misschien een bepaalde optie of configuratie welke ik over het hoofd zie?
Wegvallende internetverbinding
Goedenavond, Jarenlang heb ik geen problemen gehad met de diensten van T-Mobile/Odido. Maar sinds ongeveer een halfjaar ervaar ik hevige hinder met de diensten van Odido. Ik weet niet meer waar ik het zoeken moet en heb hier veel van m’n eigen tijd in gestoken. Zie hieronder de opsomming van de problemen: 1. Online gaming niet mogelijk Regelmatig zijn er uren of hele dagen dat ik niet online kan gamen op mijn Playstation 5. Ik ben zelf op onderzoek uitgegaan en heb hierover ook contact gehad met Odido. De poorten van de modem heb ik geforward en de UPnP-functie uitgeschakeld. Dit leek even te helpen, maar een paar dagen geleden trad het probleem weer op. Is het mogelijk dat jullie naar de instellingen van mijn modem kunnen kijken om te zien of er iets fout staat ingesteld? Of kan ik nog andere dingen proberen? 2. Internet valt steeds weg Voor zowel bekabeld als draadloos heb ik last van wegvallend internet. Mijn Apple TV en Playstation stonden altijd bekabeld aangesloten, maar regelmatig krijg ik foutcodes in de Odido TV-app of kan ik simpelweg mijn Whatsapp-berichten niet versturen, online bankieren of het nieuws lezen. Mijn modem staat in de woonkamer en is via een kabel door het plafond direct verbonden met de ONT. Eerst dacht ik aan een mogelijke kabelbreuk, dus heb ik een andere kabel geprobeerd. Deze komt uit op een ander punt in de woonkamer, maar helaas ervaar ik nog steeds dezelfde problemen. Een medewerker van Odido gaf tijdens telefonische contact aan dat hij een instabiele verbinding constateerde en liet een monteur langskomen. De monteur heeft toen een nieuw modem geïnstalleerd, maar dit heeft de problemen niet verholpen. Kan het probleem niet liggen tussen mijn woning en de centrale? 3. TV kijken zo goed als niet mogelijk Ik kijk al jaren televisie via de Odido-app op mijn Apple TV. Sporadische foutmeldingen kunnen natuurlijk voorkomen, maar sinds een aantal maanden ontvang ik zeer vaak foutmeldingen, maar vooral deze week. Ik krijg constant de meldingen “Oeps, er is iets misgegaan (9004)”, “Controleer de netwerkverbinding opnieuw” en foutcode 32119. Op dit moment lukt het mij al een uur lang niet meer om TV te kijken. Ik heb de app meerdere keren opnieuw geïnstalleerd en het zowel bekabeld als draadloos geprobeerd. Wat kan ik nog doen? ———————— Kortom, zoals je kunt lezen is deze situatie behoorlijk frustrerend. Tot een halfjaar geleden had ik helemaal geen problemen met jullie diensten. Dit is mijn laatste poging om een oplossing te vinden. Anders ben ik toch geneigd om als trouwe klant over te stappen naar een andere provider. Alvast bedankt, Stan

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen