Skip to main content
10000 Topics
Wanneer krijg ik eindelijk mijn glasvezelverbinding?
Beste Odido, Ik wacht al bijna een jaar op een glasvezelaansluiting. De kabels steken uit bij de voordeur, maar daar blijft het bij. Je denkt een abonnement af te sluiten met een aantrekkelijke prijs, maar vervolgens blijft je nog een jaar met je oude abonnement zitten, welke duurder is én met een langzame verbinding. Ook een verdienmodel blijkbaar. Meerdere keren bellen met zowel Odido als Open Dutch Fiber geeft tot nu toe geen enkel resultaat. Er is compensatie beloofd (medewerker Ali Uslu heeft een aantekening hierover gemaakt), maar dan moet er eerst glasvezel geïnstalleerd zijn. Meerdere huishoudens binnen mijn wooncomplex zitten overigens in het zelfde schuitje. In het begin kreeg ik maandelijks nog via de mail een statusupdate, maar die krijg ik inmiddels ook niet meer. Graag hoor ik wanneer ik iets kan verwachten en word ik netjes gecompenseerd voor het prijsverschil. Mvg, Thomas XXXX XXXX Klantnummer: XXXX === Via Trustpilot heb ik antwoord gehad op bovenstaand bericht van Cheyenne, vandaar nogmaals de klacht/vraag via dit platform: Hi Thomas, ontzettend bedankt voor je aanvraag! Ik kan me je gevoel goed voorstellen, je wilt zo snel mogelijk aangesloten worden. Weet dat wij dat ook willen! Wij winnen er echt niks bij je langer te laten wachten dan nodig. Ik weet daarom ook bijna zeker dat wij in jouw geval aan het wachten zijn op de netwerkbeheerder. Als de vezel bij jou in de woning of straat nog niet volledig gereed is, dienen wij te wachten op bepaalde werkzaamheden en patching. Als wij groen licht krijgen, zijn wij aan de beurt en sturen wij meteen Guidion aan voor de binnenshuis installatie. Natuurlijk wil je precies weten waar de beheerder mee bezig is en wat je kunt verwachten. Ik ben er voor je! Ik zoek dit juist super graag voor je uit. Stuur mij een DM via X/Twitter (@odidonederland) of een privébericht via Facebook. Deel in dit gesprek gelijk jouw adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer. Heb je geen social media? Maak dan een topic aan via onze Community (https://community.odido.nl) en zet je klantnummer je profiel. Als je ook een link of screenshot van je review deelt, kan ik sneller aan de slag. Tot snel, Cheyenne van Odido Moderator edit: plaats geen persoonsgegevens in een openbaar bericht.
WAN verbinding Zyxel EX7501-B0 valt meerdere keren per dag weg en herstelt zich dan
Hi, Ik heb al een tijdje een zeer vervelend probleem met de Zyxel EX7501-B0 router. De WAN verbinding vliegt er vaak random uit, en herstelt zich dan automatisch weer. Dit gebeurt vaak meerdere keren op een dag. Dit resulteert in een TV die tijdelijk hangt, maar uiteraard ook activiteiten op het internet die dan uitvallen. Dit is vooral storend als ik werkzaamheden op servers moet uitvoeren voor mijn bedrijf dat ik vaak aan huis doe, of tijdens ontspanning bij het spelen van een game. De verbinding wordt dan tijdelijk onderbroken, waardoor je uit je game vliegt. Als ik in de router dan naar de status kijk zie ik dat de system uptime ongewijzigd is, dus die draait vrolijk door, maar de WAN interface uptime is dan altijd gereset. Ik heb dit probleem nu al een behoorlijke tijd en het begint mij nu te storen. Ik ben al meermaals door de settings van mijn router gegaan om te kijken/testen of ik het zelf op kon lossen. Heb werkelijk van alles geprobeerd maar niets mocht baten. Ook heb ik gekeken naar de mogelijkheid of er wellicht een firmware update voor mijn router beschikbaar is. Helaas zie ik dat er geen mogelijkheid is om de firmware zelf te updaten. Zoals gezegd betreft het hier een Zyxel EX7501-B0 router. De huidige firmware is V5.18(ACDA.0)T75C_b7 en deze draait al maanden. Is er wellicht een nieuwe firmware die vanuit jullie naar mij gepushed kan worden? Graag zou ik dit proberen om te kijken of dit de problemen oplost. Het is namelijk echt de WAN verbinding die heel even weg valt, en zich daarna direct weer herstelt, maar het zorgt ondertussen wel voor de nodige frustratie. Een paar weken terug leek het probleem even opgelost, aangezien ik toen een periode heb gehad waarbij ik de WAN uptime in mijn router in de gaten hield, en deze toen zelfs een paar weken onafgebroken heeft gewerkt. Maar nu is het weer dagelijks feest en wordt ik er meerdere keren per dag uit gegooid. Alvast bedankt!

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen