Skip to main content
10000 Topics
Router T-54 heeft geen verbinding met Synology NAS
Hallo, Ik heb recentelijk een Synology NAS gekocht. Bij het aansluiten op mijn eigen netwerk kon ik daar geen verbinding mee krijgen. Na wel verbinding te krijgen met een directe kabel naar een PC, en het een en ander proberen, ben ik tot de conclusie gekomen dat er in de communicatie tussen de NAS en de T-54 iets niet goed gaat. Fysieke situatie: alle lokale apparaten met een kabel zijn aangesloten op een unmanned switch, die weer is aangesloten op de T-54. WiFi verloopt via de T-54. T-54 geeft de dynamische IP adressen uit. Ik kan de NAS zien op andere apparaten en verbinding maken zolang het netwerkverkeer niet via de T-54 verloopt. Bekabelde apparaten zien de NAS, en WiFi apparaten zien de NAS als ik een oud en traag ander WiFi punt aan de switch koppel. De NAS is op de T-54 niet te zien in de lijst met aangesloten apparaten. De NAS heeft een vast IP-adres, ingesteld op de NAS zelf, dat buiten de range aan dynamische adressen ligt. Wel alles in de 192.168.0.x reeks. De NAS zit op hetzelfde subnet, 255.255.255.0, als de T-54. Default gateway in de NAS is het IP adres van de T-54. De NAS en T-54 zijn opnieuw opgestart geweest (met eerst de T-54 weer aan, en daarna de NAS), IP instellingen van de NAS zijn meerdere malen gereset, NAS heeft op enig moment ook een harde reset gekregen waarna ik de NAS software opnieuw heb geïnstalleerd. Verder dan het bovenstaande kom ik niet met mijn eigen kennis en met wat ik op het internet heb kunnen vinden. Weten jullie wellicht nog iets dat dit probleem kan oplossen?
Zyxel t-56 - Smart 2.4GHz Wi-Fi apparaten kunnen niet meer aangesloten worden
Geachte dames en heren, Ik heb een probleem dat ik nog steeds na weken niet kan oplossen, en ik ben er een beetje klaar mee. Ik heb nu meerdere malen geprobeerd mijn Calex lampen toe te voegen aan het netwerk. (App; Smart Life). Ze blijven maar knipperen, en het werkt gewoon echt niet. Ik heb verschillende forums nu bekeken en meerdere mensen hadden/hebben hier een probleem mee, maar helaas, ik ook, en ik heb er echt een verschrikkelijke hekel aan dat het niet gewoon werkt, met ALLEEN de Zyxel T-56. De apparaten die al jaren op dit zelfde wifi netwerk zitten (zelfde naam/ww), blijven connected. (Ben van Ziggo naar Odido gegaan). De volgende apparaten zitten hierbij op het 2.4 Ghz netwerk. Ring doorbell Verschillende Lampen (Sommige werken nog, andere resetten uit zichzelf, en stoppen met werken) Google Nest (Ik heb er 1 perongeluk ontkoppeld, en deze is dus niet meer toe te voegen, de andere werkt nog wel) Google Thermostaat (ik durf deze echt niet te resetten) Ik heb het volgende al geprobeerd: Factory Reset van de router TP-Link Extender 2.4 Ghz op 802.11b/g/n gemengd, en WPA2-PSK 5 Ghz uitgezet 20 minuten lang naar het licht gestaard (Dit hielp ook niet helaas) Ik heb zelfs een Mobile Hotspot aangezet om ze daarmee toe te voegen, maar dat resulteerde helaas niet in dat ze toegevoegd werden. Dit is wel een beetje de laatste druppel met Odido, ik heb sinds ik bij Odido zit alleen maar problemen, en telkens is het nooit de schuld van Odido, maar van andere partijen, of mijzelf. Naast de snelheden die we behalen, (die echt gewoon dikkee prima zijn), slaat dit echt helemaal nergens op, dat mijn lampen niet toegevoegd kunnen worden. Ik heb een klein huis, en wifi-punten niet nodig, dus ik wil hier niet voor betalen, want ik heb gehoord dat ook een optie is.

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen