Skip to main content
  • 8,828 Topics
  • 71,389 Reacties
8828 Topics
Weken zonder internet
Goedendag, Wij zijn sinds kort verhuist en hebben Glasvezel van T-Mobile, het klinkt leuk, maar het is veranderd in een kastje naar de muur verhaal waarbij geen enkele klantenservice medewerker, of monteur, ons verder kan helpen. Wachten is wat wij moeten doen, want het is druk. Nu zitten wij ondertussen bijna 4 weken zonder internet. Continu contact met T-Mobile, maar het is een richting verkeer, vanuit T-Mobile komt er geen enkele update. Om een duidelijk beeld te geven van alles wat er is gebeurd : 1 Juli - Contract ingang 3 Juli - Gideon, aansluiting internet. Werkt niet, er zou een storing zijn in de centrale. LOS knippert rood. 5 Juli - Internet werkt uit zichzelf, hoge snelheid. 25 Juli - Internet valt uit, LOS rood knipperend Direct contact met T-Mobile opgenomen. 28 Juli - Gideon monteur komt langs, nog geen minuut binnen geweest. “Hier mag ik niets aan doen, dit is voor netbeheer” 11 Aug - Netbeheer komt langs, er blijkt een patch kabel los te zitten in de centrale, gefixt. LOS knippert niet meer rood, maar lampje blijft uit. Nu knippert PON groen. Dit zou een defect Huawei ONT betekenen. Netbeheer monteur bestelt een nieuwe, wij zouden deze zelf aan kunnen sluiten (ik ben technisch erg handig) 15 Aug - Huawei ONT ontvangen. Mag toch niet zelf aangesloten worden, klantenservice gaf aan dat ik binnen een dag bericht zou krijgen. 16 Aug - Niets gehoord, gebeld naar T-Mobile, er was niets bekend. Ticket aangemaakt voor de monteur, er zou binnen een dag contact opgenomen worden. 17 Aug - Geen gehoor, dus opnieuw gebeld. Het staat echt op de planning bij de backline. Zouden vrijdag, uiterlijk zaterdag 19 Aug een bericht van Guidon krijgen. 19 Aug - Niets gehoord, opnieuw gebeld. In het weekend gebeurd er niets, met een beetje geluk krijgen wij voor dinsdag 22 Aug bericht. Hoe kan dit zo ontzettend fout gaan? Ik durf mijn geld te zetten op dat de Gideon monteur het niet kan oplossen, als ze binnenkort weer langs komen. Ik kan zelf niet geloven dat een nieuwe ONT het knipperende PON lampje oplost, en terug zet in werkend internet. Wij werken beide thuis, hebben geen telefoon abonnement via T-Mobile waardoor wij onze hotspots ontzettend aan het overbelasten zijn, en mooi uit eigen zak mogen betalen. Waarom krijg ik dagelijks een ander verhaal te horen vanuit de klantenservice? Ik zit het grootste deel van mijn contact zonder internet, dit lijkt mij een reden dat ik wel onder mijn contract uit kan, en over kan stappen naar een andere provider? Ik neem aan dat wij niets hoeven te betalen voor de dagen dat er geen internet is? Maar wat met alle extra gemaakte kosten? Als ZZP is het gigantisch vervelend dat ik geen video gesprekken met mijn klanten kan hebben met werkende video of schermdelen, omdat mijn hotspot dit niet aan kan. Hiermee kom ik ook ontzettend onprofessioneel over richting mijn klanten. De reden dat wij glasvezel van T-Mobile hebben is een snelle, werkende verbinding omdat ik intensief het internet gebruik. Hopelijk is het snel opgelost, en kan eindelijk iemand mijn vragen beantwoorden.
Nokia kastje geeft Alarm rood lampje weer.
Sinds 3 dagen heb ik last van instabiel internet. Vannacht was het te erg en internet is er mee opgehouden vanmiddag. Het ligt niet aan het Wi-Fi signaal van mijn Netgear EAX15 want bekabeld internet (tv & chromecast) hebben ook geen signaal. Ik heb al verschillende UTP-kabels getest in pc en allen gaven instabiel internet weer.. Wanneer de tv storing gaf via de Chromecast, testte ik gelijk Tweakers of ik deze kon openen en deze werd niet geopend op mijn Samsung Galaxy S24 Ultra. Ik heb maar 3 wifi apparaten in huis (wasmachine, droger en telefoon), de rest is bekabeld omdat ik in het verleden gehackt ben door mijn buren. UTP-kabels heb ik in andere poorten gestoken van de T75 modem en eveneens in de netgear unmanaged 16-poort switch. De T75 modem krijgt maar geen signaal van de Nokia glasvezel ontvanger. Continu staat de Alarm licht op rood. Herstarten van alle netwerk apparaten bied geen soelaas. Ook de T75 router via 192.168.1.1 resetten naar fabriekswaarden gaf geen oplossing. Ik zou niet meer weten wat ik eventueel nog zou kunnen doen. Mijn vermoeden is dat het ligt aan mijn wijkcentrale of aan het Nokia glasvezel kastje. Kortom ik heb geen internet meer en kan geen tv kijken. Graag monteur laten komen. Extra informatie: Ik ben een alleenstaande en dagelijks wanneer ik weg gaat of gaat slapen zet ik met een klik-aan-klik-uit schakelaar heel mijn netwerk uit om energie verspilling tegen te gaan. De T75 is wel een betere modem dan de T56. De T56 was een drama qua opstarten. Ik moest altijd eerst in de modem zien te komen en dan pas daar resetten om internet te krijgen. Dit euvel heeft de T75 gelukkig niet.

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen