Beantwoord

Vervangen Draytek Vigor 2132FVn


Beste T-mobile,

 

Onze modem is ondertussen sterk verouderd en moet dagelijks meermaals worden aan/uit worden gezet en/of een factory reset ondergaan om een beetje normaal te functioneren. Aangezien hier veel thuis wordt gewerkt is dit een erg vervelende situatie wat niet meer zo door kan gaan. 

Een firmware-update zit er sinds 28/11/2018 niet meer in. Naast voorgenoemde problemen zetten wij dan ook onze vraagtekens bij de veiligheid van dit modem, aangezien deze al dik 4 jaar vanuit DrayTek geen meer officiële ondersteuning meer heeft.

Als trouwe klant sinds 2016 zouden wij graag zo snel als mogelijk vervanging van deze verouderde modem zien door een nieuwe up to date exemplaar. Wij horen graag! 

 

Hartelijke groet! Van Waveren

icon

Beste antwoord door Sven-Odido 28 March 2023, 08:58

Bekijk origineel

30 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @HDvanWaveren

Ik heb de swap voor je in orde gemaakt. 

je ontvangt straks een veel stabieler modem + Media Converter. Je hebt ook een afspraaktool per sms en e-mail ontvangen, hiermee kun je een afspraak met Guidion inplannen zodat de vervanging door hen geïnstalleerd wordt. 

Zodra het modem aangesloten is, kun je de Draytek bij het grofvuil plaatsen - deze hoeven we niet langer geretourneerd te hebben.

Ik heb de swap voor je in orde gemaakt. 

 

@Sven-TMT , inmiddels loopt mijn modem alweer 10 jaar mee. Kan dit ook voor mijn Vigor 2132 ingang gezet worden? 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @CeesvS, vrolijk pasen!🐣

Ik heb de swap voor je aangevraagd. Dit zal maandag of dinsdag voor je in gang worden gezet. Je ontvangt hier nog een bericht over. Er dient wel een monteur langs te komen om de Media Converter te installeren. Ik wens je een prettig paasweekend toe!

Zou ik deze ook kunnen laten vervangen? De laatste weken ligt steeds de verbinding eraf. Modem gaat bij mij ook al weer langer dan 10 jaar mee. 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @JJMM82, heel goed dat je hier melding van maakt, ik zorg graag dat je weer zorgeloos van Internet kan genieten! Om je hiermee te kunnen helpen moet ik bij je dossier komen, alleen heb je jouw Community account nog niet gekoppeld aan jouw T-Mobile voor thuis abonnement. Kan je mij daarom via een privébericht de volgende gegevens doorsturen:

 

  • Postcode en huisnummer.
  • Je geboortedatum.
  • De laatste vier cijfers van jouw IBAN.

Hiermee kan ik snel voor je aan de slag! 😃

Kan ik dit ook aanvragen voor mijn Draytek? Grt

Reputatie 7
Badge +4

Hi @MLS512 

Ik heb een modemswap voor je in orde gemaakt. 

Je ontvangt straks een veel stabieler modem + Media Converter. Je hebt ook een afspraaktool per sms en e-mail ontvangen, hiermee kun je een afspraak met Guidion inplannen zodat de vervanging door hen geïnstalleerd wordt. Hou bij het maken van de afspraak rekening met de levering van het pakket met het nieuwe modem. 

Zodra het modem aangesloten is, kun je de Draytek bij het grofvuil plaatsen - deze hoeven we niet langer geretourneerd te hebben.

Hallo,

Graag zou ik de Vigor 2132FVn ook vervangen willen hebben vanwege stabiliteit, veiligheid, snelheid en firmware ondersteuning. Zou Odido niet standaard vervanging voor verouderde modems moeten aanbieden aangezien hardware en modem support standaard in het abonnement zit?

Reputatie 7
Badge +4

Hallo,

Graag zou ik de Vigor 2132FVn ook vervangen willen hebben vanwege stabiliteit, veiligheid, snelheid en firmware ondersteuning. Zou Odido niet standaard vervanging voor verouderde modems moeten aanbieden aangezien hardware en modem support standaard in het abonnement zit?

Ik heb een modemswap voor je in orde gemaakt. 

Je ontvangt straks een veel stabieler modem + Media Converter. Je hebt ook een afspraaktool per sms en e-mail ontvangen, hiermee kun je een afspraak met Guidion inplannen zodat de vervanging door hen geïnstalleerd wordt. Hou bij het maken van de afspraak rekening met de levering van het pakket met het nieuwe modem. 

Zodra het modem aangesloten is, kun je de Draytek bij het grofvuil plaatsen - deze hoeven we niet langer geretourneerd te hebben.

Beste @Sven-Odido,
Ik ben ook nog in bezit van de oude Draytek Vigor 2132Fvn met SW van Apr 21 2017. Ik heb onlangs mijn glasvezel abonnement naar 1Gb/s verhoogd, maar de snelheid komt nog steeds niet boven de 160 Mb/s uit. Ook werkt onze vaste lijn al een hele tijd niet meer (resetten van de modem heeft geen effect). Wellicht werkt het allemaal beter wanneer de router een update krijgt. (oude media box is er ook niet stabieler op geworden met de laatste updates sinds de overstap, maar dat is voor een ander onderwerp dan de router..)
Zou je voor mij ook een modemswap in gang kunnen zetten? Bedankt :)

Reputatie 6
Badge +2

@JvanderBurgt Ik heb de modemswap voor je ingang gezet! Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging en instructies om het oude modem terug te sturen. Daarnaast ontvang je een e-mail om een installatieafspraak in te plannen met Guidion. 

Bedankt! Afspraak is geplanned

Hallo,

 

Ik heb een oude Draytek Vigor 2132 Fvn modem. De WiFi is niet stabiel evenals de snelheid, deze komt vaak niet boven de 50 Mb/'s uit, terwijl ik een abbonent heb van 400 Mb/'s. Herstarten heeft geen effect. Is een modemswap mogelijk? Alvast bedankt

Reputatie 5
Badge +4

Hi @JEN1981, ik kan zeker een modemswap voor je in orde maken! Ik heb direct een nieuw modem voor je besteld, zodra deze onderweg is ontvang je een e-mail van DHL met een track-en-trace code zodat je het pakket kan volgen. Ook krijg je een e-mail en SMS van Guidion om een afspraak te maken met een monteur, zodat het nieuwe modem en de Media Converter geïnstalleerd kunnen worden. Ik wil je vragen om deze afspraak in te plannen op een datum waarop je zeker weet dat het pakket bij je binnen is. Het Draytek modem hoeft vervolgens niet retour en kan je bijvoorbeeld bij een milieupunt inleveren! 

Beste Odido,

Ook ik heb nog een oud Draytek Vigor 2132f modem. Kan deze omgewisseld worden voor een modernere Zyxel T56?

Tevens heb ik ook nog de oude mediabox Entone Kamai 510b waarvoor ik ook graag een nieuwer model zou willen ontvangen.

Alvast bedankt.

Reputatie 5
Badge +4

Hi @PeterN10, dit kan ik zeker voor je in orde maken! Ik heb gelijk een nieuw modem voor je aangevraagd. Zodra deze onderweg is, zul je een e-mail van DHL ontvangen om het pakket te volgen. Zo weet je precies wanneer deze bij jou bezorgd gaat worden. Ook zul je een e-mail en SMS van Guidion ontvangen zodat ze de nieuwe apparatuur voor je kunnen installeren. Het oude modem mag je vervolgens inleveren bij een milieupunt. 

Wat de TV Box betreft, wil ik deze graag voor je vervangen door onze nieuwe Mediabox. Wel zie ik dat je nu een korting ontvangt op de oude TV Box, waardoor je deze gratis ontvangt. Zodra ik de omruiling naar de Mediabox voor je in orde maak, komt deze korting te vervallen en zul je €2,50 per maand betalen voor de box. Wat ik voor je kan doen is de kosten voor de Mediabox voor één jaar vergoeden door een eenmalige vergoeding aan te maken van €30. Dit zal met jouw volgende factuur verrekend worden. Laat je het me weten als je hiermee akkoord gaat? Dan kan ik dit ook gelijk voor je in orde maken! 

Hi @PeterN10, dit kan ik zeker voor je in orde maken! Ik heb gelijk een nieuw modem voor je aangevraagd. Zodra deze onderweg is, zul je een e-mail van DHL ontvangen om het pakket te volgen. Zo weet je precies wanneer deze bij jou bezorgd gaat worden. Ook zul je een e-mail en SMS van Guidion ontvangen zodat ze de nieuwe apparatuur voor je kunnen installeren. Het oude modem mag je vervolgens inleveren bij een milieupunt. 

Wat de TV Box betreft, wil ik deze graag voor je vervangen door onze nieuwe Mediabox. Wel zie ik dat je nu een korting ontvangt op de oude TV Box, waardoor je deze gratis ontvangt. Zodra ik de omruiling naar de Mediabox voor je in orde maak, komt deze korting te vervallen en zul je €2,50 per maand betalen voor de box. Wat ik voor je kan doen is de kosten voor de Mediabox voor één jaar vergoeden door een eenmalige vergoeding aan te maken van €30. Dit zal met jouw volgende factuur verrekend worden. Laat je het me weten als je hiermee akkoord gaat? Dan kan ik dit ook gelijk voor je in orde maken! 

Hallo Nora,

Bedankt voor je reactie en fijn dat er moderne apparatuur mijn kant op komt. Ja, ook de Mediabox ontvang ik graag. De toekomstige kosten daarvoor zijn akkoord.

Groeten, Peter

Reputatie 7
Badge +9

Hi @PeterN10, ik heb de nieuwe Mediabox opgestuurd! 

De huidige actie is gek genoeg blijven staan dus de vergoeding is niet nodig haha.

Beste Odido,

Graag zou ik ook het Draytek modem willen vervangen i.v.m. eerder/bovengenoemde slechte internet/wifi door de Zyxel T56. Het modem beschikt ook over het veilige WPA3 / WiFi6.

Alvast bedankt voor de reactie. 

Groeten,

Klant sinds 2017

 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Hans977, welkom op onze Community!

Dat is zeker mogelijk, het DrayTek modem is inderdaad verouderd en toe aan vervanging. Let er wel op dat er een monteur langs moet komen om het modem en Media Converter te installeren, geen zorgen, dit is zo gepiept. Ik heb alles voor je in gang gezet, je ontvangt zo direct een bericht met de wijzigingen en om een afspraak in te plannen met de monteur. Ook is dit terug te zien in Mijn Odido, hier kun je ook de zending volgen van je pakket. Het modem en Media Converter worden door ons afzonderlijk verstuurd en komen niet samen met de monteur. Het modem en Media Converter dienen dan ook eerst ontvangen te zijn voordat je de afspraak met de monteur inplant. 

Hoi @Hans977, welkom op onze Community!

Dat is zeker mogelijk, het DrayTek modem is inderdaad verouderd en toe aan vervanging. Let er wel op dat er een monteur langs moet komen om het modem en Media Converter te installeren, geen zorgen, dit is zo gepiept. Ik heb alles voor je in gang gezet, je ontvangt zo direct een bericht met de wijzigingen en om een afspraak in te plannen met de monteur. Ook is dit terug te zien in Mijn Odido, hier kun je ook de zending volgen van je pakket. Het modem en Media Converter worden door ons afzonderlijk verstuurd en komen niet samen met de monteur. Het modem en Media Converter dienen dan ook eerst ontvangen te zijn voordat je de afspraak met de monteur inplant. 

Dank voor het bericht!

 

Dear Odido,

 

I have the same problem with my Draytek modem, and need to restart several times a day to get it work. Can you please also arrange the replacement of the Draytek modem for me?

 

Regards.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @mdtomwang, welcome to our Community!
I can definitely get this working for you. Please note that an engineer will need to come out to install the modem and media converter, don't worry, it's a breeze. I have set everything in motion for you, you will receive a message immediately with the changes and an appointment to meet the technician. You can also track the progress of your parcel in My Odido. The modem and media converter will be sent separately and will not be sent with the technician. The modem and media converter must be received before you make an appointment with the engineer. 

Hej!

Ik wil ook heel graag mijn stokoude Draytek vervangen, 1 LAN poort doet het niet meer… Ik kom er via de telefoon maar niet doorheen, kan ik dit via de community zo ook in gang zetten Odido? De mijne gaat nu al jaar en dag mee, dus ik ga er even vanuit dat hier geen kosten mee gemoeid gaan?

 

ROb

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @gruijtersrob, ik heb het direct in gang gezet! Dit is geheel kosteloos en je ontvangt ook een e-mail voor een installatieafspraak met Guidion. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! 😊 Groetjes, Ishana

Reageer