Skip to main content
  • 8,600 Topics
  • 69,838 Reacties
8600 Topics
Port forwarding werkt niet, stopt na 2 minuten ABUS camera-systeem
Hoi, Wij zijn sinds vandaag overgestapt naar T-Mobile Thuis, met een extra wifi-punt. Hiermee werkt alles naar behoren, op ons camera-systeem na. Dit is een ABUS-systeem, bekabeld aangesloten, en moet met port forwarding ‘opengezet’ worden met drie poorten, zie hieronder voor het NAT-overzicht in de Zyxel 54-router. Instellingen van NAT in Zyxel-router. Vervolgens heb ik de verbinding gecontroleerd, en alles werkt. Voor 2 minuten (update: blijkbaar werkt deze helemaal niet, zie hieronder). Update: wat blijkt, de poorten zoals hierboven staan open en werken perfect buiten het Wifi-netwerk om. Binnen het Wifi-netwerk werkt de camera-app niet. Ik heb dan geen beeld, maar zodra ik naar 4G wissel krijg ik wel weer beeld. Hierdoor lijkt het net alsof de verbinding Intern-->Extern wel werkt, maar Intern-->Extern-->Intern niet. Ik kan niet in de app wisselen, deze staat altijd op het externe adres om ervoor te zorgen dat deze altijd werkt. Ik denk zelf dat het NAT Hairpin een probleem is? Ik wil graag benadrukken dat ik dit probleem niet eerder had bij de vorige provider en router, en dat er geen instellingen (uitgezonderd intern IP-adres, wat logisch is) veranderd zijn. De poorten zijn hetzelfde, en blijken dus te functioneren, maar de verbinding terug naar binnen het Wifi-netwerk in werkt niet. Mogelijk is dit een firewall probleem? Ik ben ten einde raad. Gezien wij graag wel goed beveiligd willen blijven, en de medewerkers van de telefonie geen hulp konden verlenen, werden wij verwezen naar de technische experts/medewerkers van T-Mobile op dit forum. Indien iemand ons zou kunnen helpen om dit probleem op te lossen, graag!
Na aansluiten glasvezel geen TV meer en lage snelheden internet.
Goedemiddag, Ik probeer het zo. Ik heb T-mobile TV en Inet per 3 januari en vorige week donderdag 28/4 is mijn glasvezel aangesloten. De DSL lijn is opgeruimd. Het werkt. Althans, géén TV per Amino meer sinds donderdag 28/4 en de data snelheid heb ik getest met een meervoud aan speedtest websites. Géén van de tests komt hoger dan 93mbps down en ca. 74Mbps up. Ik heb donderdagavond 2x, en vrijdag 1x, pogingen gedaan met de klantenservice om dit op orde te brengen. Men blijft tot mijn stomme verbazing aangeven dat ik géén Glasvezel heb (staat disabled) en dat de technische dienst is ingeschakeld. Reactie snelheid 3 dagen. Ik heb WEL een werkende glasvezel verbinding.Er is géén DSL lijn/stekker meer. De TV app werkte wel echter alleen NPO1, 2 en 3. Overige zenders konden niet geladen worden.Per afgelopen vrijdag kon ik ook weer de RTL, SBS etc. zenders kijken. Het Amino kastje heeft een perfecte netwerkverbinding maar mag geen connectie maken. Na reset (per paperclip) start het nog steeds perfect op, alle software wordt gedownload, upgrade is geladen, maar ná dit alles eindigt het in een ‘Connection Error, please check your internet connection. Deze check uit laten voeren in de stap erna geeft een perfecte netwerk verbinding. Ik heb dus per donderdag glasvezel met een 1000mbit/1000mbit TV+Internet abonnement. Hierin géén TV meer sinds 28/4 (wel per TV Anywhere app) Maximale internet snelheid is 93mbps down, 74Mbps up Daarnaast staat in mijn account onder bestellingen het volgende: Besteldatum: 17-2-2022 Product(en): Internet abonnement 2 Modems (ZyXel T-50) TV-abonnement 4 TV Boxen (Amino Aria 7X) Dit is onzin. Ik heb uiteraard 1 T50 staan en 2 Amino's waarvan er 1 wordt ingeleverd.Maar mogelijk (….) is dit ook een aanwijzing naar de administratieve fouten waardoor ik 100Mbit internet heb en géén TV per Amino kastjes. Er ligt 1 of wellicht 2 tickets bij de KS en de TD, al zie ik niet wat de TD hieraan kan doen.En ik eis dat dit binnen max. 24 uur wordt opgelost.
Packetloss / nextdns?
Heb in de meern (glasvezel, WBA) afgelopen maand issue met NextDNS. Omdat al mijn internet verkeer hier heen gaat en er veel packetloss of hoge latencies vallen zelfs accesspoints uit en apps, websites kunnen niet meer resolven. Ook thuiswerken is af en toe onmogelijk. Bij de NextDNS-cli zit ik ook allemaal meldingen Apr 23 09:58:53 ubnt nextdns[7173]: Control client connected: &{{0x40002d0180}}Apr 23 09:58:53 ubnt nextdns[7173]: Control client sent event: &{{0x40002d0180}}: trace(<nil>)Apr 23 09:58:53 ubnt nextdns[7173]: Control client disconnected: &{{0x40002d0180}}Apr 23 10:04:08 ubnt nextdns[7173]: Connected 45.90.30.0:443 (con=5ms tls=288ms, TCP, TLS13)Apr 23 10:04:08 ubnt nextdns[7173]: Connected 95.179.134.211:443 (con=6ms tls=173ms, TCP, TLS13)Apr 23 10:04:08 ubnt nextdns[7173]: Switching endpoint: https://dns.nextdns.io#188.172.219.167,2a00:11c0:63:350::3,95.179.134.211,2001:19f0:5001:1faf:5400:2ff:fec8:7d49Apr 23 10:06:48 ubnt nextdns[7173]: Connected 188.172.219.167:443 (con=5ms tls=9ms, TCP, TLS13)Apr 23 10:08:21 ubnt nextdns[7173]: Connected 188.172.219.167:443 (con=5ms tls=7ms, TCP, TLS13)Apr 23 10:10:55 ubnt nextdns[7173]: Connected 188.172.219.167:443 (con=5ms tls=10ms, TCP, TLS13)Apr 23 10:16:14 ubnt nextdns[7173]: Query 162.254.192.87 UDP TXT VERSION.BIND. (qry=30/res=12) cache fallback HTTP/2.0: doh resolve: context deadline exceededApr 23 10:16:15 ubnt nextdns[7173]: Query 162.254.192.87 UDP TXT VERSION.BIND. (qry=30/res=12) cache fallback HTTP/2.0: doh resolve: context deadline exceededApr 23 10:16:15 ubnt nextdns[7173]: Query 162.254.192.87 UDP TXT VERSION.BIND. (qry=30/res=12) cache fallback HTTP/2.0: doh resolve: context deadline exceededApr 23 10:16:15 ubnt nextdns[7173]: Query 162.254.192.87 UDP TXT VERSION.BIND. (qry=30/res=12) cache fallback HTTP/2.0: doh resolve: context deadline exceededApr 23 10:16:15 ubnt nextdns[7173]: Query 162.254.192.87 UDP TXT VERSION.BIND. (qry=30/res=12) cache fallback HTTP/2.0: doh resolve: context deadline exceededApr 23 10:16:15 ubnt nextdns[7173]: Query 162.254.192.87 UDP TXT VERSION.BIND. (qry=30/res=12) cache fallback HTTP/2.0: doh resolve: context deadline exceededApr 23 10:16:15 ubnt nextdns[7173]: Query 162.254.192.87 UDP TXT VERSION.BIND. (qry=30/res=12) cache fallback HTTP/2.0: doh resolve: context deadline exceededApr 23 10:16:16 ubnt nextdns[7173]: Query 162.254.192.87 UDP TXT VERSION.BIND. (qry=30/res=12) cache fallback HTTP/2.0: doh resolve: context deadline exceededApr 23 10:16:16 ubnt nextdns[7173]: Query 162.254.192.87 UDP TXT VERSION.BIND. (qry=30/res=12) cache fallback HTTP/2.0: doh resolve: context deadline exceededApr 23 10:16:16 ubnt nextdns[7173]: Query 162.254.192.87 UDP TXT VERSION.BIND. (qry=30/res=12) cache fallback HTTP/2.0: doh resolve: context deadline exceededApr 23 10:16:16 ubnt nextdns[7173]: Query 162.254.192.87 UDP TXT VERSION.BIND. (qry=30/res=12) cache fallback HTTP/2.0: doh resolve: context deadline exceededApr 23 10:16:16 ubnt nextdns[7173]: Connected 95.179.134.211:443 (con=5ms tls=151ms, TCP, TLS13)Apr 23 10:16:16 ubnt nextdns[7173]: Switching endpoint: https://dns.nextdns.io#95.179.134.211,2001:19f0:5001:1faf:5400:2ff:fec8:7d49,188.172.219.167,2a00:11c0:63:350::3Apr 23 10:16:17 ubnt nextdns[7173]: Query 162.254.192.87 UDP TXT VERSION.BIND. (qry=30/res=12) cache fallback HTTP/2.0: doh resolve: context deadline exceededApr 23 10:16:17 ubnt nextdns[7173]: Query 162.254.192.87 UDP TXT VERSION.BIND. (qry=30/res=12) cache fallback HTTP/2.0: doh resolve: context deadline exceededApr 23 10:16:17 ubnt nextdns[7173]: Query 162.254.192.87 UDP TXT VERSION.BIND. (qry=30/res=12) cache fallback HTTP/2.0: doh resolve: context deadline exceededApr 23 10:16:17 ubnt nextdns[7173]: Query 162.254.192.87 UDP TXT VERSION.BIND. (qry=30/res=12) cache fallback HTTP/2.0: doh resolve: context deadline exceededApr 23 10:16:17 ubnt nextdns[7173]: Query 162.254.192.87 UDP TXT VERSION.BIND. (qry=30/res=12) cache fallback HTTP/2.0: doh resolve: context deadline exceededApr 23 10:16:18 ubnt nextdns[7173]: Query 162.254.192.87 UDP TXT VERSION.BIND. (qry=30/res=12) cache fallback HTTP/2.0: doh resolve: context deadline exceededApr 23 10:16:18 ubnt nextdns[7173]: Query 162.254.192.87 UDP TXT VERSION.BIND. (qry=30/res=12) cache fallback HTTP/2.0: doh resolve: context deadline exceededApr 23 10:16:18 ubnt nextdns[7173]: Query 162.254.192.87 UDP TXT VERSION.BIND. (qry=30/res=12) cache fallback HTTP/2.0: doh resolve: context deadline exceededApr 23 10:16:18 ubnt nextdns[7173]: Query 162.254.192.87 UDP TXT VERSION.BIND. (qry=30/res=12) cache fallback HTTP/2.0: doh resolve: context deadline exceededApr 23 10:16:18 ubnt nextdns[7173]: Query 162.254.192.87 UDP TXT VERSION.BIND. (qry=30/res=12) cache fallback HTTP/2.0: doh resolve: context deadline exceededApr 23 10:16:19 ubnt nextdns[7173]: Query 162.254.192.87 UDP TXT VERSION.BIND. (qry=30/res=12) cache fallback HTTP/2.0: doh resolve: context deadline exceededApr 23 10:16:19 ubnt nextdns[7173]: Query 162.254.192.87 UDP TXT VERSION.BIND. (qry=30/res=12) cache fallback HTTP/2.0: doh resolve: context deadline exceededApr 23 10:16:19 ubnt nextdns[7173]: Query 162.254.192.87 UDP TXT VERSION.BIND. (qry=30/res=12) cache fallback HTTP/2.0: doh resolve: context deadline exceededApr 23 10:16:19 ubnt nextdns[7173]: Query 162.254.192.87 UDP TXT VERSION.BIND. (qry=30/res=12) cache fallback HTTP/2.0: doh resolve: context deadline exceededApr 23 10:16:20 ubnt nextdns[7173]: Query 162.254.192.87 UDP TXT VERSION.BIND. (qry=30/res=12) cache fallback HTTP/2.0: doh resolve: context deadline exceededApr 23 10:16:20 ubnt nextdns[7173]: Query 162.254.192.87 UDP TXT VERSION.BIND. (qry=30/res=12) cache fallback HTTP/2.0: doh resolve: context deadline exceededApr 23 10:16:20 ubnt nextdns[7173]: Query 162.254.192.87 UDP TXT VERSION.BIND. (qry=30/res=12) cache fallback HTTP/2.0: doh resolve: context deadline exceededApr 23 10:16:20 ubnt nextdns[7173]: Query 162.254.192.87 UDP TXT VERSION.BIND. (qry=30/res=12) cache fallback HTTP/2.0: doh resolve: context deadline exceededApr 23 10:16:20 ubnt nextdns[7173]: Query 162.254.192.87 UDP TXT VERSION.BIND. (qry=30/res=12) cache fallback HTTP/2.0: doh resolve: context deadline exceededApr 23 10:16:21 ubnt nextdns[7173]: Query 162.254.192.87 UDP TXT VERSION.BIND. (qry=30/res=12) cache fallback HTTP/2.0: doh resolve: context deadline exceededApr 23 10:16:21 ubnt nextdns[7173]: Query 162.254.192.87 UDP TXT VERSION.BIND. (qry=30/res=12) cache fallback HTTP/2.0: doh resolve: context deadline exceededApr 23 10:16:21 ubnt nextdns[7173]: Query 162.254.192.87 UDP TXT VERSION.BIND. (qry=30/res=12) cache fallback HTTP/2.0: doh resolve: context deadline exceededApr 23 10:25:38 ubnt nextdns[7173]: Connected 95.179.134.211:443 (con=6ms tls=8ms, TCP, TLS13) traceroute: traceroute to 45.90.30.0 (45.90.30.0), 30 hops max, 46 byte packets 1 1-208-201-31.ftth.glasoperator.nl (31.201.208.1) 2.139 ms 2.066 ms 1.758 ms 2 10.10.10.213 (10.10.10.213) 4.906 ms 4.857 ms 4.810 ms 3 10.10.12.53 (10.10.12.53) 4.821 ms 4.925 ms 4.844 ms 4 80.249.212.38 (80.249.212.38) 11.012 ms 10.377 ms 7.007 ms 5 10.72.2.6 (10.72.2.6) 7.787 ms 6.511 ms 6.478 ms 6 10.72.16.2 (10.72.16.2) 5.502 ms 5.508 ms 10.72.16.6 (10.72.16.6) 6.151 ms 7 * * * 8 * * * 9 * *^C# traceroute 95.179.134.211traceroute to 95.179.134.211 (95.179.134.211), 30 hops max, 46 byte packets 1 1-208-201-31.ftth.glasoperator.nl (31.201.208.1) 1.805 ms 1.775 ms 1.856 ms 2 10.10.10.213 (10.10.10.213) 4.899 ms 4.929 ms 4.822 ms 3 10.10.12.53 (10.10.12.53) 4.918 ms 4.920 ms 4.900 ms 4 80.249.212.38 (80.249.212.38) 6.419 ms 6.027 ms 6.518 ms 5 10.72.2.6 (10.72.2.6) 6.553 ms 6.521 ms 11.668 ms 6 10.72.16.6 (10.72.16.6) 5.991 ms 5.908 ms 6.054 ms 7 * * * 8 * * * 9 * * *10 * * *11 * * *12 * * *13 * * *14 * * *15 * * *16 * * *17 * * *18 * * *19 * * *20 * * *21 * * *22 * * *23 * * *24 * * *25 * * *26 * * *27 * * *28 * * *29 * * *30 * * * Wie weet wat er aan de hand is en hoe dit opgelost kan worden?
"some parts of the internet" not working
Hi there, So, i have some issues with my home internet connections. Some sites work, while other do not, as you can see below: root@ubuntu:/home/user# ping 8.8.8.8 PING 8.8.8.8 (8.8.8.8) 56(84) bytes of data.64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=1 ttl=119 time=3.21 ms64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=2 ttl=119 time=3.35 ms--- 8.8.8.8 ping statistics --- 2 packets transmitted, 2 received, 0% packet loss, time 1002msrtt min/avg/max/mdev = 3.209/3.279/3.349/0.070 ms root@ubuntu:/home/user# ping www.google.com PING www.google.com (142.250.179.132) 56(84) bytes of data.64 bytes from ams17s10-in-f4.1e100.net (142.250.179.132): icmp_seq=1 ttl=60 time=2.85 ms64 bytes from ams17s10-in-f4.1e100.net (142.250.179.132): icmp_seq=2 ttl=60 time=3.12 ms64 bytes from ams17s10-in-f4.1e100.net (142.250.179.132): icmp_seq=3 ttl=60 time=3.25 ms--- www.google.com ping statistics --- 3 packets transmitted, 3 received, 0% packet loss, time 2003msrtt min/avg/max/mdev = 2.853/3.076/3.251/0.165 ms root@ubuntu:/home/user# ping nl.archive.ubuntu.com PING ftp.bit.nl (213.136.12.213) 56(84) bytes of data.--- ftp.bit.nl ping statistics --- 3 packets transmitted, 0 received, 100% packet loss, time 2037ms root@ubuntu:/home/user# dig nl.archive.ubuntu.com ; <<>> DiG 9.16.1-Ubuntu <<>> nl.archive.ubuntu.com;; global options: +cmd;; Got answer:;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 32123;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 3, AUTHORITY: 0, ADDITIONAL: 1 ;; OPT PSEUDOSECTION:; EDNS: version: 0, flags:; udp: 65494;; QUESTION SECTION:;nl.archive.ubuntu.com.INA ;; ANSWER SECTION:nl.archive.ubuntu.com.238INCNAMEubuntuarchive.bit.nl.ubuntuarchive.bit.nl.125INCNAMEftp.bit.nl.ftp.bit.nl.29INA213.136.12.213 ;; Query time: 4 msec;; SERVER: 127.0.0.53#53(127.0.0.53);; WHEN: Thu Apr 28 23:16:44 UTC 2022;; MSG SIZE rcvd: 118 root@ubuntu:/home/user# mtr -r -c 20 nl.archive.ubuntu.com Start: 2022-04-28T23:17:24+0000HOST: ubuntu Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev 1.|-- _gateway 0.0% 20 0.9 0.7 0.4 0.9 0.2 2.|-- 1-96-178-143.ftth.glasope 0.0% 20 3.2 3.2 2.7 3.8 0.3 3.|-- 10.10.80.106 0.0% 20 3.6 3.9 3.3 4.4 0.3 4.|-- ??? 100.0 20 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0 Please help.
Geen glazvezelverbinding in regio 3454
Sinds goede vrijdag is er geen verbinding meer met het t-mobile glasvezelnetwerk. Het lampje LOS knippert rood en zowel de modem als mediaconverter van het stroom halen en weer aansluiten doet niks. Toen ik belde was er nog niks bekend en toen men ging checken zagen ze nog zo'n 13+ aansluitingen die offline waren. Dus ik ga er vanuit dat men dan een beetje snel werkt, maar helaas backoffice heeft 5 dagen verwerkingstijd dit houdt in dat men binnen 5 dagen moet zeggen we gaan er mee beginnen en in het weekend werkt men niet. T-mobile kan niks behalve unlimited data vouchers uitdelen maar een echte oplossing van het feit dat hun geen dienst meer leveren blijft uit. Wie hebben er nog meer problemen en waarom is een storing voor meerdere aansluiting zo lastig op te lossen. Daarnaast is T-mobile zelf ook niet helder over de storing. Men doet alsof er niks aan de hand is terwijl dat wel het geval is. Je zou verwachten dat je jouw postcode invoert en BAM er is wel of geen storingen bij jou en ook meteen wanneer men verwacht het op te lossen, maar blijkbaar staat het thuisproduct van deze provider nog in de kinderschoenen. Hopelijk is er iemand op de community die hier wat aan kan doen binnen de krochten van t-mobile. Want als dit het begin is van de diensten die ze moeten leveren en bijhorende oplossend vermogen van deze provider dan hou ik mijn hart vast als klant, dan kan ik beter terug gaan naar een ziggo of een andere glasvezel aanbieder mits dat open is gesteld door t-mobile gezien het feit dat hun het netwerk hebben aangelegd met ODF (open dutch fiber) en waarschijnlijk het 1ste jaar gelocked is voor andere om de kosten eruit te halen.

Laatst verdiende badges

  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Bestelling en levering expert.
    soepkip67heeft de Bestelling en levering expert. badge verdiend
  • Jij hebt het beste met Odido voor!
    Sam van Odidoheeft de Jij hebt het beste met Odido voor! badge verdiend
  • Diensten en service expert
    Sam van Odidoheeft de Diensten en service expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen