email ontvangen gaat goed.
wat te doen ?
Is het gelukt om het op te lossen? En heb je hier al gekeken? Daar vind je een handleiding waarmee je je e-mail instellingen kunt aanpassen. Succes!
Ik ben er in de tusentijd achter dat het met forwarden & replyen van mail te maken heeft.
Dus als ik een nieuwe email maak naar bijvoorbeeld mijn email adres op het werk wordt deze gewoon verstuurd.
Als ik naar ditzelfde email adres een mail forward of reply krijg ik de melding dat de server geen relying van mail toe staat.
Dit gebeurt voor alle email adressen.
Enig idee waar dit het in zit ?
Ben sinds een viertal maanden bij t -mobile en heeft tot nu toe gewerkt.
zojuist een oud account verwijderd.
Nu werkt het weer.
Ik heb sinds een paar maanden hetzelfde probleem als Gerben:
Bij versturen van emails krijg ik de melding: The recipient " email adres ontvanger" was rejected by the server because it does not allow relaying.
email ontvangen gaat goed.
wat te doen ?
Hi
Krijg je deze melding bij alle e-mails die je verstuurd of alleen bij bepaalde e-mailadressen? Als het om specifieke e-mailadressen gaat dan ligt het aan de instellingen van hun. Krijg je deze melding bij alle uitgaande e-mails, wil je dan een screenshot plaatsen van je e-mail instellingen? Dan kijk ik graag met je mee!
Ik heb 2 e-mailadressen: een Gmail en een T-mobile. De Gmail levert geen probleem op. Het gaat om mijn t-mobile e-mailadres. Iedere mail die met mijn t-mobile e-mailadres verstuurd, doorstuur of beantwoord, levert deze melding op:
Ik heb mijn T-mobile e-mailadres verwijderd en opnieuw gekoppeld met de handleiding van T-mobile, maar dat heeft ook niet geholpen. Dit is de screenshot:
Zou je de e-mail kunnen testen in onze webmail? Link is klikbaar. Dan kunnen we kijken of het aan de e-mail ligt of aan de instellingen!
Zowel het doorsturen als het beantwoorden zijn via de webmail gelukt. Weliswaar wat minder makkelijk leesbaar.
Op mijn laptop lukt het doorsturen als het beantwoorden ook. Alleen via mijn iPad met het mailprogramma van Apple lukt het al een aantal maanden niet meer.
Gebruik je misschien (per ongeluk) 'Privédoorgifte in iCloud'?
Dat is een soort VPN welke ervoor zorgt dat de SMTP server je vanuit het buitenland ziet komen.
https://support.apple.com/nl-nl/guide/iphone/iph499d287c2/16.0/ios/16.0
Ja, Privédoorgifte in iCloud’ stond bij mij aan. Ik heb het na je bericht uitgeschakeld en 1 mail doorgestuurd en 1 mail beantwoord via de iPad, maar krijg nog steeds dezelfde melding. Na het uitschakelen en opnieuw opstarten van mijn iPad, deze akties nogmaals uitgevoerd, maar nog steeds lukt het niet en dezelfde melding.
Hoera, het werkt weer.
In 1e instantie alleen de Hostnaam gewijzigd in smtp.t-mobilethuis.nl, maar dat hielp niet. Daarna de Serverpoort 587 ook overgenomen en dat was het laatste zetje dat nodig was om het weer te laten werken. Een mail doorgestuurd en een nieuwe verzonden via de iPad is gelukt. Heel erg bedankt voor je hulp.
Groetjes Ivan.
Moderator edit: Een f(st)out typfoutje hersteld.
Hallo
Ik hoop en denk dat je meer “Hoera, het werkt weer” bedoelt?
Klein typefoutje waarschijnlijk.
Inderdaad typefoutje: moet Hoera zijn.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.