Skip to main content

Hallo, 

 

Sinds woensdag 15 mei rond 10 uur is mijn internet compleet weggevallen en niet meer teruggekomen en dit probleem lijkt als twee druppels water als de melding op:

 

https://community.t-mobile.nl/bekabeld-internet-492/geen-internet-pon-lampje-knippert-groen-los-lampje-is-uit-349453

https://community.t-mobile.nl/bekabeld-internet-492/geen-internet-pon-lampje-knippert-groen-347916

 

En eerste instantie heb ik alles bij mezelf gecontroleerd inclusief het herstarten van mijn net keer Netgear Orbi RBR50 router, maar dit heeft niet mogen baten.

 

Ik heb daarom contact gezocht met de T-Mobile Klantenservice en zij hebben een check gedaan waaruit bleek dat op de HUAWEI media converter van  de status van de lampjes het PON lampje een error status aanvaf:

 

Power staat aan (OK)

PON knippert (NOK)

LOS staat uit (OK)

LAN staat aan (OK)

 

Daarop heeft het T-Mobile Klantenservice en ticket aangemaakt en hopelijk zal een derde partij (Guidion of KPN) dit probleem wat te wijten is aan een probleem met de doorgifte van het internationaal via glasvezel zullen oplossen. 

 

T-Mobile gaf aan dat er binnen 24 uur actie zal worden ondernomen.

 

Mocht iemand of een moderator meer informatie hierover hebben dan hoor ik het graag.

 

Wordt vervolgd.

Hi @Michel281, ik ben gelijk voor je gaan kijken en zie inderdaad dat je contact hebt gehad met onze klantenservice.

Zij hebben dit doorgezet naar onze techneuten, we hanteren een verwerkingstijd van 5 dagen. Als hier meer over bekend is wordt er contact met je opgezocht! 


Hi @Michel281, ik ben gelijk voor je gaan kijken en zie inderdaad dat je contact hebt gehad met onze klantenservice.

Zij hebben dit doorgezet naar onze techneuten, we hanteren een verwerkingstijd van 5 dagen. Als hier meer over bekend is wordt er contact met je opgezocht! 

Tegen mij werd verteld dat de netwerkbeheerder twee dagen na aanmelding (donderdag 15 mei) de tijd heeft om het probleem te verhelpen. Ik zit nu op mobiele data, maar als je een beetje aan het internet bent is plots de batterij van je smartphone weer eens leeg!... 🤔 


@Michel281 , haal je de maand mei en juni nu door elkaar? Eerst zal de technische dienst moeten vaststellen waar het probleem zou kunnen zitten en dan de juiste oplospartij aansturen. Voor dit onderzoek staat een maximale doorlooptijd van 5 werkdagen.  De mobiele vouchers zijn 7 dagen geldig en je kunt eventueel nog extra krijgen. 

Een lader aan je telefoon is inderdaad aanbevolen bij gebruik van wifi hotspot. 


@Michel281 , haal je de maand mei en juni nu door elkaar?

Oeps, je hebt gelijk. Datum van melding is donderdag 15 juni #foutje


Het wordt inderdaad een zaak voor de backoffice en dit gaat 2 tot 5 dagen duren maximaal vanaf maandag 19 juni. Laten we hopen dat dit spoedig opgelost zal worden want ik ben er vanwege thuiswerk vanaf afhankelijk!


Hi @Michel281, ik ben gelijk voor je gaan kijken en zie inderdaad dat je contact hebt gehad met onze klantenservice.

Zij hebben dit doorgezet naar onze techneuten, we hanteren een verwerkingstijd van 5 dagen. Als hier meer over bekend is wordt er contact met je opgezocht! 

Goedemorgen, 

 

Het is nu maandag 19 juni en ben benieuwd hoelang deze soap gaat duren. 

Als je googlet of hier zoekt op soortgelijke gevallen schrik je van de aantallen! 


Hi @Michel281, op dit moment staat het ticket nog open en heb ik geen nieuwe update. Als onze techneuten het hebben behandeld en hier meer over weten wordt er contact met je opgenomen.  


Hi @Michel281, op dit moment staat het ticket nog open en heb ik geen nieuwe update. Als onze techneuten het hebben behandeld en hier meer over weten wordt er contact met je opgenomen.  

Update:

PON brandt nu continu 

LOS knippert nu rood 

 

Ik werd gebeld door T-Mobile Klantenservice en zij zeiden tegen mij dat de stoorzender, de demper, wordt verwijderd en dat het tussen 4 uur 's middags en 8 uur 's avonds opgelost zou moeten zijn. Ik ben benieuwd!


Hi @Michel281, op dit moment staat het ticket nog open en heb ik geen nieuwe update. Als onze techneuten het hebben behandeld en hier meer over weten wordt er contact met je opgenomen.  

Update:

PON brandt nu continu 

LOS knippert nu rood 

 

Ik werd gebeld door T-Mobile Klantenservice en zij zeiden tegen mij dat de stoorzender, de demper, wordt verwijderd en dat het tussen 4 uur 's middags en 8 uur 's avonds opgelost zou moeten zijn. Ik ben benieuwd!

Nu is PON uit! 


Hi @Michel281, op dit moment staat het ticket nog open en heb ik geen nieuwe update. Als onze techneuten het hebben behandeld en hier meer over weten wordt er contact met je opgenomen.  

@Tommie zou je mij de actuele ticketstatus kunnen geven?

 

Bedankt! 


Update: Een Monteur heeft in de wijkkast alles gecorrigeerd en bij mij de configuratie doorgemeten. Er waren geen fysieke rare zaken gevonden en nochtans blijft nu het PON lampje groen knipperen.

 

De monteur is twee keer naar centrale geweest om alles uit te sluiten!

 

Het probleem lijkt niet oplosbaar. Wat nu?? De monteur heeft de huidige status doorgezet. 


Goedemorgen,

 

Heel graag zou ik willen weten hoe verder terwijl in afwachting van feedback van de T-Mobile Klantenservice . Ik had graag geweten wat de status is van het ticket, maar daar is nog geen antwoord op gekomen.

 

Bedankt!


Hi @Michel281, ik zie inderdaad dat de monteur is geweest. Hij heeft het ticket gisteren aangemaakt maar niet doorgezet, dit is vandaag wel gebeurd. Onze techneuten gaan er nu verder naar kijken. Op dit moment heb ik nog geen nieuwe update hierover. Zodra er meer over bekend is, wordt er contact met je opgezocht! 


Hi @Michel281, ik zie inderdaad dat de monteur is geweest. Hij heeft het ticket gisteren aangemaakt maar niet doorgezet, dit is vandaag wel gebeurd. Onze techneuten gaan er nu verder naar kijken. Op dit moment heb ik nog geen nieuwe update hierover. Zodra er meer over bekend is, wordt er contact met je opgezocht! 

Ik ben weer een dag verder waarop niets wezenlijks is gebeurd en ik nog altijd zonder internet zit. Ondanks beloftes van de Klantenservice om mij updates te sturen. Maar als er geen updates verschijnen in het ticket dan kunnen zij mij ook niet updaten zover ben ik dus ook gekomen. Ik vind het toch wel een onacceptabele zaak gaan worden. Hoe dit verder gaat verlopen weet ik niet, maar ik vrees dat dit een zaak van een lange adem gaat worden.

Wat ik ga besluiten weet ik niet maar het liefste zou ik een nieuwe lijn willen krijgen die wel werkt, maar dat mag weer niet dus echt meedenken doet T-Mobile ook niet om zo snel mogelijk een efficiënten oplossing voor de klant aan te kunnen bieden. Dit omdat regeltjes en procedures dat verhinderen!

 

Een diepe diepe zucht!


Hi @Michel281 Er lijkt hier sprake te zijn van een stoorzender in het netwerk, waardoor jij en andere klanten in de regio problemen ervaren met onze diensten. Deze stoorzender is nog niet gevonden, de volgende update volgt wanneer deze opgespoord is. Wij proberen deze stoorzenders uiteraard zo snel mogelijk op te sporen, maar houd er rekening mee dat het oplossen van deze problematiek in sommige gevallen meer dan een week kan duren. Excuses voor het ongemak. Weet dat we er alles aan doen om dit zo snel mogelijk op te lossen!


Hi @Michel281 Er lijkt hier sprake te zijn van een stoorzender in het netwerk, waardoor jij en andere klanten in de regio problemen ervaren met onze diensten. Deze stoorzender is nog niet gevonden, de volgende update volgt wanneer deze opgespoord is. Wij proberen deze stoorzenders uiteraard zo snel mogelijk op te sporen, maar houd er rekening mee dat het oplossen van deze problematiek in sommige gevallen meer dan een week kan duren. Excuses voor het ongemak. Weet dat we er alles aan doen om dit zo snel mogelijk op te lossen!

Ik lees/hoor de term "stoorzender" heel vaak, maar wat is nou precies in netwerktermen een stoorzender? 


@Michel281 op dit moment weten we het nog niet zeker. Het is inderdaad erg breed gezegd maar dat komt omdat het heel wat verschillende dingen kunnen zijn. Denk aan een fout ONT aangesloten bij een nieuwe klant op dezelfde lijn, beschadigde bekabeling, onjuiste aarding of zelfs onbedoelde fysieke schade aan de apparatuur of onjuiste manipulatie van de bekabeling, enzovoort. Het kan daarom langer duren dan normaal om de stoorzender te vinden.


@Michel281 op dit moment weten we het nog niet zeker. Het is inderdaad erg breed gezegd maar dat komt omdat het heel wat verschillende dingen kunnen zijn. Denk aan een fout ONT aangesloten bij een nieuwe klant op dezelfde lijn, beschadigde bekabeling, onjuiste aarding of zelfs onbedoelde fysieke schade aan de apparatuur of onjuiste manipulatie van de bekabeling, enzovoort. Het kan daarom langer duren dan normaal om de stoorzender te vinden.

Ik begrijp best wel dat om de oorzaak boven water te krijgen tijd kost, maar tussentijdse updates zullen zeer welkom zijn. Wanneer denk je een volgende update te kunnen geven? Door tussentijds updates te geven aan de klanten hou je hem maar tevreden.

Momenteel heb ik nu last van hardnekkige radiostiltes en dat draagt absoluut niet bij tot een begrip voor de situatie.

 

Bedankt. 


@Michel281 als er een update is, waarschijnlijk als het verholpen is, wordt er contact met je opgenomen. Dit gaat vaak per e-mail maar kan ook telefonisch gebeuren.


@Michel281 als er een update is, waarschijnlijk als het verholpen is, wordt er contact met je opgenomen. Dit gaat vaak per e-mail maar kan ook telefonisch gebeuren.

Wordt het onderzoek naar de oorzaak ook in het weekend voortgezet of moet ik weer wachten op maandag? 


@Michel281 als het goed is loopt het onderzoek gewoon door!

Ik ben echter maandag weer aanwezig, ik hoop dat dit zo snel mogelijk verholpen is! Wel zijn er andere medewerkers aan het werk dit weekend.


@Michel281 als het goed is loopt het onderzoek gewoon door!

Ik ben echter maandag weer aanwezig, ik hoop dat dit zo snel mogelijk verholpen is! Wel zijn er andere medewerkers aan het werk dit weekend.

WORDT dit überhaupt verholpen??
Aangezien T-Mobile en/of de Technische Dienst niet grossiert in updates weet je als klant totaal niet waar je aan toe bent en wat je hiervan moet denken. Dit is al dag 8! 

Vorige week beweerde T-Mobile dat het zeker binnen één week zou worden opgelost. Nou ...


Hoi @Michel281, onze technische dienst doet hun uiterste best om dit voor je te verhelpen! Weet dat er echt met man en macht wordt gewerkt voor een oplossing. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana


Hoi @Michel281, onze technische dienst doet hun uiterste best om dit voor je te verhelpen! Weet dat er echt met man en macht wordt gewerkt voor een oplossing. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

 


Één ding staat voor mij nu vast, ik zal aanstaande maandag zelf wel KPN networking (netwerkbeheer) bellen om te vragen wat de stand van zaken is (taak is afgelopen dinsdag doorgezet). Ik vind 2 weken geen internet reden om zelf actie te gaan ondernemen en niet zitten af te wachten tot er niks gebeurt. 


Reageer