Zoals ook beschreven in dit forum topic heb ook ik last van apparaten die geen verbinding meer krijgen met wifi.
Het gebeurt op willekeurige tijden van de dag, en ook de apparaten verschillen die geen verbinding meer krijgen. Na verloop van tijd komen ze wel weer online.
Het gaat o.a. om google nest hub, shelly 2.5, tablets, amazon alexa's, telefoons.
Ze gaan niet altijd tegelijk offline, soms blijft een apparaat wel online en een andere keer gaat die wel offline en blijft een ander online.
Voor zover ik weet blijft het bekabeld gedeelte wel online.
Men heeft al het kastje naast de glasvezelkast vervangen, mijn internetsnelheid is omhoog gezet van 100mb naar 1000 mb, een extra acces point is toegevoegd. Dit alles bied geen oplossing op het wegvallen van de wifi verbinding.
Er zijn geen verbouwingen geweest waardoor er misschien storing op kan treden.
Eindeloos aan de telefoon gehangen met T-Mobile. Modem gereset, terug naar fabrieksinstellingen, iemand anders zegt dat ik een minimale snelheid behaal van 50mb dus hoeven ze mij niet te helpen.
T-mobile kan mijn modem niet uitlezen, vaag probleem zeggen ze. Ik heb mijn logfiles op de mail gezet naar T-mobile maar ik krijg daar geen terugkoppeling van.
In de logfiles zend mijn modem veel pakketten in zeer korte tijd.
daemon.debug udhcpc: nas10_5 Sending discover… <---- die komt heeeeeel vaak voor
daemon.info dnsmasq-dhcp: DHCPNAK(br0) xxx.xxx.x.x 89:c5:ef wrong server-ID ← die komt soms voor
Iemand die mij uit de brand kan helpen?
Bijgevoegd een beknopte screenshot van mijn logfile. Ik heb eventueel ook nog een .log bestand.
*edit: Ik merk dat als je de afbeelding opent in een nieuw venster je deze dan wel kun vergroten en beter kunt lezen.