Skip to main content
  • 8,824 Topics
  • 71,378 Reacties
8824 Topics
2+ weken geen internet door kabelbreuk/storing in wijkcentrale
Sinds 23 april heb ik (en mijn bovenburen) geen bekabeld internet meer. Ze zijn met graafwerkzaamheden bezig in de straat, en ik vermoed dat er een kabeltje is geraakt. Niet jullie schuld, wel jullie (en mijn 🤓) probleem, helaas. Gelukkig stond er dezelfde dag, 23 april, een Guideon monteur bij ons in huis, die inderdaad constateerde dat het een probleem buiten mijn appartement was. Heeft dit gemeld en het ticket doorgezet. Ondertussen heel lief van jullie diverse vouchers en zelfs Klik-en-klaar gekregen, thanks daarvoor, maar ik wil heel graag mijn bekabelde internet terug. Wat minder leuk is, is dat mij is geadviseerd om zelf met de monteurs te bellen (VolkerWessels). Vind ik een beetje gek, want ik bel ook niet met de logistieke dienst van de AH als de melk op is, maar ik help graag een handje als dat het proces versnelt. Maar helaas! Niets is minder waar. Ongeveer om de 2 á 3 dagen zélf contact opgenomen met VW. Elke keer kreeg ik te horen: “Tja, we kunnen niets zeggen. Nog even geduld meneer. We hebben een ticket en je telefoonnummer, je hoort vanzelf van ons.” Gisteren nogmaals gebeld, en toen iets meer aangedrongen, waarna ik de boodschap kreeg dat de boel geëscaleerd zou worden. Voortgang, denk je dan. Maar helaas vandaag ook niets gehoord. Wéér een weekend zonder glasvezel en TV, waar ik wel voor betaal. Gelukkig is het lekker weer en ga ik me een weekendje zonder glasvezel nog wel overleven, maar kunnen jullie aub aandringen bij VW dat het echt wat beter moet qua communicatie, en even checken wanneer ze me nou wél gaan helpen? Want dit is geen doen. Ik vind dat komende week een fix echt wel mogelijk moet zijn. Hoor graag een oplossing en jullie bevindingen samen met VW. Alvast een heel fijn zonnig weekend, hopelijk wél met glasvezel.
Glasvezel internet verbinding valt regelmatig weg en internet pagina's laden langzaam.
Beste lezer, Na heel veel ellende met de aansluitdatum van ons glasvezel internet 1 Gbit/s (ik had eigenlijk gelijk moeten zeggen laat maar zitten) Is er door Guidion een aansluiting gemaakt waarbij gelijk verteld werd dat het ont kastje wat geplaats is een verouderd type was en waarschijnlijk problemen zou geven maar dat ze er druk mee bezig waren deze te vervangen voor een nokia ont kast.Dus vanaf dat wij aangesloten zijn hebben wij al dat heel veel internet pagina's langzaam laden en online spellen vaak vast lopen.Ook is het zo dat Disney channel vooral avonds gaat bufferen wat erg irritant is.Al deze problemen heb ik ook op mijn Pc die gewoon via een utp kabel is aangesloten.Omdat wij totaal niets meer hoorden van Odido en Guidion heb ik 14 april maar eens gebeld met jullie en voor te leggen wat er aan de hand is en wanneer hier wat aan gedaan werd.De jonge man heeft het een en ander uitgezocht en geprobeerd de ont te zoeken wat gelijk bij hem een storing aangaf en vertelde mij dat ik de ONT NIET van het stoom mocht halen omdat deze dan zo goed als zeker niet meer op zou starten.Hij heeft mij in de wacht gezet om te overleggen met de technische dienst en vertelde mij hierna dat er binnen 14 dagen een monteur langs zou komen om een nieuwe Nokia Ont te plaatsen omdat dit zeker het probleem zou zijn.Helaas weer niets gehoord dus 30 april weer gebeld en uitgelecht wat er aan de hand is en er werd een spoed ticket aangemaakt om zo snel mogelijk het probleem op te lossen.Ook hier helaas niet van gehoord vandaag weer gebeld en nu word het verhaal dat ik alles van het netwerk moet halen geen wifi mag gebruiken en maar kabels moet gaan aanleggen om te kijken of het dan beter word?Ik heb aan de medewerker verteld dat dit natuurlijk wel erg raar is jullie weten wat het probleem is ik mag de ONT niet van het stroom halen? en ik moet kabels gaan leggen om tv te kunnen kijken?De vriendelijke medewerker vertelde mij dat ze me heel goed begreep maar dat jullie technische dienst dit zo aangaf. U snap natuurlijk wel dat ik met deze onzin niets kan en dat ik hier niet blij mee ben.Graag zie ik nu op korte termijn een oplossing. Met nu nog vriendelijke groet R Tromper
Wat is acceptabele doorlooptijd bij geen diensten?
Goedenavond! Helaas zijn wij volledig offline sinds 28 april. Vind ik al lang duren, maar ja wat is lang. Dit kan voor iedereen anders zijn. Wat is wat jullie betreft een acceptabele doorlooptijd voor een storing? Achtergrond: sinds 28 april offline, die dag gemeld. Odido dacht dat modem stuk was. Partner Guidion komt langs en vond dat een vreemde conclusie van Odido omdat probleem volgens monteur duidelijk vanuit de aansluiting buiten kwam en niet de modem. Melding wordt doorgestuurd, maar Fiber reageert niet. Odido geeft aan: dat komt vaker voor, bel over 3 dagen terug als ze dan nog geen contact hebben opgenomen. Bel je na 3 dagen terug, zegt Odido; ja vervelend, bel over 3 dagen maar terug als je nog niks hebt gehoord. Oh dat vindt u te lang? Daar kan ik niks aan doen. U kan wel zelf bellen met Fiber. Ok gaan we doen. Voordat ik morgen bij Fiber zelf aan de bel ga trekken, vroeg ik me af wat jullie een acceptabele doorlooptijd vinden voor een storing. Ik ben inmiddels €40,- verder aan kosten voor bijkopen MB's via mijn mobiele abonnement i.v.m. mijn werk dat moet doorgaan. Dat abonnement kan ik pas volgende maand voordelig ophogen (dat zal ik maar doen voor de zekerheid). Via Ziggo nooit problemen gehad, maar dat kan ook geluk zijn. Het contract is vrij sinds 2 maanden dus heb de neiging om over 3 dagen weer terug over te stappen. Ziggo zegt: we kunnen je binnen 3 dagen terug aansluiten. Ik ben echter wel benieuwd naar jullie mening hierover en of jullie als community / ervaringsdeskundigen meer geduld zouden hebben. Wat zou u doen, het nog een kans geven? Of is zo lang afwachten niet meer van deze tijd? Met hartelijke groet, CorVen
Lage downloadsnelheid bij 1Gbit/s glasvezel abonnement
Hi! Eindelijk kunnen we genieten van de glasvezel aansluiting. De monteur van Gideon was vandaag langsgeweest om de FTU in de meterkast aan te sluiten en de Gpon te installeren. De netwerkverbinding is getest en geslaagd met de T-50 modem. De monteur liet mij de speedtest zien waarbij er 600~700 Mbps is gerealiseerd met de wifi verbinding. Ik heb eerder begrepen dat er via de wi-fi niet de maximale internetsnelheid behaald kan worden met de huidige modem. Echter was er niet getest met een bekabelde internetverbinding en is de monteur ervandoor gegaan. Ik heb zojuist een paar keren met mijn werklaptop getest door de netwerkkabel (CAT 5e) in de LAN 1 netwerkpoort te verbinden. Hier kwam helaas een lage downloadsnelheid uit van rond de 400~500 Mbps maar gek genoeg wel een perfecte uploadsnelheid van tegen de 1000 Mbps. Ook met verschillende servers getest. Daarnaast ook getest met mijn smartphone (S23 Ultra) en de Speedtest app. Daar kwam via de 5G netwerk ook maar maximaal 400 Mbps uit (sta net geen meter afstand van de modem). Hiervoor een 100 Mbps internetsnelheid abonnement gehad en met de powerline (max 1300 mbps) verbinding ook de maximale snelheid kunnen bereiken. Echter haal ik met de powerline nu ook maar rond de 250 Mbps. Alhoewel de verbinding via de powerline uiteraard minder betrouwbaar is, vind ik het alsnog aan de lage kant. Ik heb de converter en modem uitgeschakeld. Ook de stekker eruit gehaald en allebei weer aangezet. Maar ik krijg helaas dezelfde snelheden te zien. Ik heb geen flauw benul of de netwerk daadwerkelijk direct goed werkt of dat er dagen overheen moet gaan om de juiste snelheden te krijgen. Wellicht plaats ik deze topic te haastig, maar ik hoop het niet. Ik las dat er wellicht iets kan zijn met de registratie van de ONT serienummer en het resetten ervan of het vervangen van de converter. Maar voordat ik al zover ga, wil ik indien mogelijk eerst weten of jullie iets vreemds aan de lijnverbinding zien. Mochten jullie meer info nodig hebben of andere stappen die ik moet uitvoeren, dan hoor ik dat graag.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen