Skip to main content
  • 2,637 Topics
  • 18,126 Reacties
2635 Topics
Fritzbox 5490 internet, televisie en voip vragen
Via de klantenservice kan men mij niet helpen en werd doorverwezen naar dit forum. Ik ben eventueel van plan over te stappen naar T-Mobile thuis met 1Gb verbinding. Voordat ik de sprong waag wil ik eerst een aantal antwoorden om er zeker van te zijn dat alles straks werkt. Op dit moment maak ik gebruik een Fritzbox 5490 via een glasvezel verbinding van KPN. De Fritzbox heeft software versie 7.29 (laatste beschikbare versie). Mijn voorkeur gaat uit naar het kiezen van het T-Mobile thuis profiel in de Fritzbox 5490 en dat alles dan zo werkt zoals nu bij KPN. Nu lees ik op het forum berichten over het aansluiten van de Fritzbox 5490. Aangezien de Fritzbox al verbonden is met de glasvezel neem ik aan dat hier niets aan veranderd wordt en dat ik niets te maken heb of het AON of GPON is. Ik wil graag gebruik maken van 3-rd party voip aanbieders (voipstunt & Voipplanet). Lees dat dit bij de ene persoon wel werkt en bij de andere niet. Heb er geen zin in om via een notepad bestandje te moeten gaan klooien om poorten te moeten wijzigen. Ik wil geen gebruik maken van T-mobile telefonie. Werkt voip nu out of the box of niet? Dan nog televisie. Komt op alle poorten van de modem het totale signaal te staan (dus internet en tv)? Op dit moment heb ik alleen LAN 1 aangesloten en dit verdeeld door het huis en kan nu kiezen of ik internet of tv wil gebruiken per poort. Dit geeft net even wat meer flexibiliteit. Hoor graag jullie ervaringen op bovenstaande.
Afhandeling (glasvezel internet) storing kan beter
Bij een recentelijk herhaald optredende storing aan mijn vaste internet verbinding bleven er, na veel gedoe en anderhalve week helemaal zonder internet (door een fout van KPN Netwerkbeheer), 2 mogelijke oorzaken over: een defecte media converter en/of een defect modem.Volgens de klantenservice zou ik nieuwe apparatuur krijgen, die kon ik niet zelf aansluiten want als er iets kapot zou gaan draaide ik zelf op voor de kosten.Vervolgens arriveerde er alleen een nieuw modem met een nieuwe (verkeerde) glasvezelkabel voor de aansluiting van de media converter op de FTU. Echter geen media converter.In de gebruiksaanwijzing bij het modem staat dat je die gemakkelijk zelf kunt aansluiten en dat heb ik ook gedaan. Maar hoe zat het nou met het niet zelf aan kunnen sluiten en de mediaconverter dan? In mijn account staat onder "Bestellingen\status van je bestelling": "Modem vervangen".Daaronder in de rubriek "Installatie door monteur": "Er komt een monteur van onze installatiepartner Guidion je modem installeren. Hiervoor maak je zelf een afspraak met Guidion".Echter onder "Wijziging details" staat bij stap (3) "Bestelling onderweg en installeren": "Het pakket wordt zo snel mogelijk door PostNL bezorgd. Zodra je je product(en) ontvangen hebt, is het zover! Je kunt deze eenvoudig zelf installeren." Ja, hoe zit het nou, wel zelf of niet zelf installeren, wachten we nog op een media converter?Maar weer met de klantenservice gebeld. De mediaconverter zou apart verstuurd worden maar even later bleek dat de technische dienst had vastgesteld dat de storing in het modem zat en dat de media converter goed was. Ik kreeg dus alleen een nieuw modem.Ook prima maar communiceer dat dan en geef geen conflicterende informatie. Opm.1: Het oude modem is op dezelfde dag dat het nieuwe binnen kwam teruggestuurd en op 16 november om 10:31 bezorgd.In mijn account is dat echter nog niet verwerkt, daar staat onder "Wijziging details" bij stap (4) "Apparatuur terugsturen": "Je hebt apparatuur van ons die horen bij je product(en). Deze willen we graag binnen 30 dagen terug." Opm.2: Tot op heden werkt alles weer goed.
Probleem met overstapdienst
Beste, Ik heb om 5 December 2021 een bestelling gedaan voor T-Mobile Thuis incl overstapservice met verbinding datum 3-01-2022 en wensdatum 04-01-2022.Hiervoor was ik klant bij Ziggo. Ik heb op de zelfde dag 5-12-2021 dit bericht van T-mobile gekregen : Goed nieuws: je overstapaanvraag is geaccepteerd Prima...zelfde dag en komende dag 13 December twee berichtjes ook bij Ziggo gekregen met onderwerpen: Servicebericht overstappenOver uw verzoek: stoppen abonnement van Ziggo De samenvatting is dat Ziggo heeft van u wel de overstapdatum gekregen: Ziggo: Goed om te weten: hieronder staat uw eerst mogelijke afsluitdatum. We sluiten pas af als uw nieuwe provider ons laat weten dat uw abonnement bij hen werkt. Die datum krijgen we nog van ze door. Zo zit u nooit zonder. Overzicht van de diensten die stoppen Diensten:Ziggo InternetDigitale Kabel TVZiggo Digitale Televisie - Extra MediaboxZiggo Digitale Televisie Eerst mogelijke overstapdatum04-01-2022 Mijn T-mobile Internet was wel online om 03-01-2022.Ik heb de Ziggo modem naar hun teruggestuurd. Vandaag krijg ik van Ziggo en bericht dat de internet dienst is beendingd omdat ze hebben de modem gekregen. Deze diensten zijn beëindigdDienst Einddatum Ziggo Internet 10-02-2022 Dus wat mij betreft u hebt vergeten met Ziggo contact te maken om te geven dat mij nieuwe abonnement werkt. En van hun email ze gaan alleen de internet dienst opzeggen omdat ze de modem hebben gekregen. Wat zijn de volgende stappen? Als ik nog een rekening van Ziggo krijgen stuur ik hem aan jouw? Ik ben zeker dat jullie had juist alle informatie van mij ik heb de bevestiging van T-Mobile en Ziggo al gekregen. In jouw bericht en overstapdienst staat helder: Omdat je gebruik maakt van de Overstapservice, stoppen wij je abonnement bij je oude aanbieder. Geen zorgen, je stapt pas over als alles van T-Mobile Thuis werkt. Je betaalt dus niets dubbel en je kunt gewoon blijven internetten. ik wacht jouw reactie af mvg
Overstap naar T-mobile: glasvezel + 2 * mobiel
Hallo, Wij, mijn vriendin en ik (oud klant Ben / T-Mobile), overwegen een overstap van KPN mobiel + ADSL, naar T-Mobile mobiel + glasvezel. De reden hiervan is, is omdat KPN ook in 2022 geen haast lijkt te hebben met de aanleg en/of aansluiting glasvezel bij ons (Den Haag Bloemenbuurt), terwijl wij steeds meer vragen van onze internetverbinding (thuiswerk, Teams, Facetime, netflix etc.). Ik heb een en ander op een rijtje gezet: wat we nu hebben bij KPN, en 2 mogelijke T-mobile-abonnementen. Huidig (KPN)Vriendin mobiel: € 17/mndADSL 60 mb: € 27/mndTotaal: € 44/mnd....................................Ik mobiel: € 16/mndTotaal: € 60/mnd_____________________________________ T-Mobile 1:Mobiel + onbeperkt 5G: € 25/mndGlasvezel 1Gb: € 25/mndTotaal: € 50/mnd T-Mobile 2:Mobiel 10 GB (120min): € 15/mndGlasvezel 100 Mb: € 35/mndTotaal: € 50/mnd Vraag 1: wat wordt het voordeel voor de tweede persoon (ik) in ons huishouden? Bij KPN is er de zogenaamde ‘husselkorting’: https://www.kpn.com/hussel.htm wat allerlei voordelen biedt voor personen binnen een huishouden. Bij T-mobile zie ik zoiets niet zo snel, behalve ‘klantvoordeel’. Maar dat is me niet helemaal duidelijk welk voordeel dit mij oplevert bij een mobiel (SIM-only) abonnement (https://www.t-mobile.nl/klantenservice/mobiel/veelgestelde-vragen/kan-ik-korting-krijgen-als-er-meer-t-mobile-klanten-op-mijn-adres-wonen-bijvoorbeeld-familiekorting/000217214) Vraag 2: de tweede combinatie is veel minder aantrekkelijk m.b.t. MB's en mb's, maar kost hetzelfde als de eerste. Wat is hier het addertje onder het gras? Vraag 3: behoort een persoonlijk aanbod tot de mogelijkheden? (normaliter waren we even een T-mobile winkel binnen gelopen)
Mijn email account is geblocked
Gisteren samen met klantenservice mijn wachtwoord gewijzigd omdat mijn email niet meer te openen was. wachtwoord werd niet meer geaccepteerd. Nu vandaag weer geen toegang meer en heb een mail binnen waarin staat dat mijn account geblokkeerd is. Ik vertrouw deze mail niet omdat er een link in zit naar Brazilië. Vandaag weer contact gehad met klantenservice maar die kon mij niet verder helpen. Hier onder de tekst van de mail. Wat is er aan de hand?????? Dit is overigens in webmail. Normaal kijk ik in MS Office Outlook maar die krijgt geen contact met de server en ook deze mails dus niet. Ik gebruik de betaalde versie van AVG als virus scanner, deze vindt niets. Undelivered Mail Returned to Sender Afzender MAILER-DAEMON@smtp03.glasoperator.nl Datum Vandaag 02:07 <- <<- -> [] Delivery report Undelivered Message Om uw privacy te beschermen zijn externe afbeeldingen geblokkeerd in dit bericht. Toon afbeeldingen This is the mail system at host smtp03.glasoperator.nl.I'm sorry to have to inform you that your message could notbe delivered to one or more recipients. It's attached below.For further assistance, please send mail to postmaster.If you do so, please include this problem report. You candelete your own text from the attached returned message. The mail system<edgert1@comcast.net>: host mx1c1.comcast.net[96.102.18.148] said: 550 5.1.1 Not our Customer (in reply to RCPT TO command) Reporting-MTA: dns; smtp03.glasoperator.nlX-Postfix-Queue-ID: 354B9C353CX-Postfix-Sender: rfc822; XXXX Arrival-Date: Thu, 30 Dec 2021 01:29:32 +0100 (CET)Final-Recipient: rfc822; XXXX Original-Recipient: rfc822;XXXXAction: failedStatus: 5.1.1Remote-MTA: dns; mx1c1.comcast.netDiagnostic-Code: smtp; 550 5.1.1 Not our Customer Moderator edit: e-mailadressen verwijderd. Geen persoonsgegevens in een openbaar bericht plaatsen, alsjeblieft. Onderwerp Re: Activation Required Afzender Wells Service Ontvanger edgert1@comcast.net Datum Vandaag 01:29 Dear TERESA A CYGAN: For your security, your eServices account has been locked. You can unlock your account online by visiting User ID/Password Help and selecting My Account is Locked. If you have questions, or would like us to assist you with unlocking your eServices account, please call us at 1-800-289-8004, Monday - Friday, 5:00 am to 7:00 pm, and Saturday 6:00 am to 12:00 pm Pacific Time. We accept telecommunications relay service calls. Thank you. We appreciate your business. Wells Fargo Auto wellsfargoauto.com | Privacy Policy | Protect yourself from fraud Contact us: If you have questions, please do not reply to this message. Sign On to eServices and select Contact Us. Wells Fargo Auto is a division of Wells Fargo Bank, N.A. EVS-EM-06

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen