Beantwoord

Uitvallen van de modem

  • 13 November 2023
  • 4 reacties
  • 61 Bekeken

Sinds enkele dagen valt het internet weg, het valt op dat de modem dan ook herstart.

Alle apparaten raken dan uiteraard connectie kwijt, bekabeld/wifi.

Als ik in het log kijk zie ik ook aan de uptime dat de modem inderdaad herstart is.

 

De 1e modem die ik ontving was eigenlijk gelijk al defect en zat vast in een bootloop.

Deze 2e werkt in principe goed behalve het herhaaldelijk uitvallen.

De stroom op deze groep valt niet weg.

Verder zie ik in het log ook niet iets nuttigs.

 

Is dit “normaal” voor Odido?

 

Welke instellingen kan ik eventueel gebruiken om een eigen router te gebruiken? Ik heb nog een Archer C6 liggen….

icon

Beste antwoord door Waqqas 13 November 2023, 19:04

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Lucase.83 

Het is niet normaal dat je modem steeds herstart maar heb je een DSL of glasvezel verbinding?

Je kan het modem voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achterop de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Indien je glasvezel hebt en je wilt de TP-LINK Archer gebruiken, dan heb je deze instellingen nodig :

In de interface bij network > IPTV/VLAN kan je deze instellingen toepassen.

Hoi,

Glasvezel, raar genoeg zie ik niet de glasconverter herstarten dus het lijkt echt een modem probleem te zijn.

Een factory reset heeft niets gedaan.
Ik zal eens testen hoe de archer het doet.

Hola,

ik had een soortgelijk probleem, geen modem herstart, maar wegvallend WAN IP adres, icm met spikes van mijn ping.

Samen met wegvallend wifi. 2,4 + 5ghz

Sinds vorige week online met Odido, ik kom van KPN glas af.
Verhuizing ging op rolletjes, echter sinds vorige week bovenstaand probleem met de Zyxel t56

Nu had ik nog een  TP-LINK Archer C7 v2 liggen op zolder en deze maar afgestoft.

Deze heb ik ingesteld adv bovenstaande tip en Odido werkt nu naar behoren.

TV stream ik, dus het hele pakket van  Odido (modem + tvbox) gaat weer de doos in.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi,

Glasvezel, raar genoeg zie ik niet de glasconverter herstarten dus het lijkt echt een modem probleem te zijn.

Een factory reset heeft niets gedaan.
Ik zal eens testen hoe de archer het doet.

Ik heb je modem voorzien van de nieuwste software, kan je een een paar dagen aankijken hoe het goed.

Reageer