Onduidelijk, geen glasvezel verbinding

  • 26 October 2023
  • 16 reacties
  • 218 Bekeken

Reputatie 1

Sinds gistermiddag stipt 15:00 is de glasvezelverbinding in ons nieuwbouwhuis verdwenen. Op de mediaconverter branden de lampjes fiber en speed niet meer. 
 

Er is geen storing bekend bij Odido noch bij KPN of een andere aanbieder. Allereerst ontzettend slecht dat er pas na meer dan 1 week een monteur kan langskomen. De klantenservice helpt voor geen meter en laat het je maar zelf uitzoeken, en een unlimited bundel met een unlimited abonnement schiet ook niet op. 
 

Inmiddels ervaren buren ook problemen met glasvezel (kpn). 
en dan komt straks die monteur en ligt het niet aan Odido en duurt het hele riedeltje nog langer…

 

waar kan dit aan liggen?

Waqqas 6 maanden geleden

Hallo @Rick1504 

Volgens de lampjes op de mediaconverter komt er geen signaal binnen, gelukkig mogen Guidion monteurs meestal ook in de KPN wijkcentrale.

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Rick1504 

Volgens de lampjes op de mediaconverter komt er geen signaal binnen, gelukkig mogen Guidion monteurs meestal ook in de KPN wijkcentrale.

Reputatie 1

Ja maar dat dat meer dan een week moet duren… 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Rick1504 ,

Zijn de problemen inmiddels opgelost?
Dan horen we graag wat de oplossing was, dat is handig voor andere communityleden.

Reputatie 1

Hallo @Rick1504 ,

Zijn de problemen inmiddels opgelost?
Dan horen we graag wat de oplossing was, dat is handig voor andere communityleden.

Helaas niet, er komt donderdag pas een monteur langs… en hopelijk kan deze het dan verhelpen. Klantenservice betekende vrij weinig. Begreep van een maatje die in de IT zit dat Odido wel degelijk speciale 4G modems heeft die ze kunnen opsturen naar klanten bij storingen maar daar kon niet volgens de klantenservice. Met die waardeloze compensatie per dag zal er ook weinig druk achter zitten voor die partijen om snel tot oplossingen te komen. 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Rick1504 ,

Ik begrijp je frustratie, maar zoals ik het lees is de oplossing nabij.😉
Dank je, dat je gereageerd hebt. Dan nog even de volgende vraag, wil je laten weten hoe de afsprak met de monteur is afgelopen?
 

Reputatie 1

Hallo @Rick1504 ,

Ik begrijp je frustratie, maar zoals ik het lees is de oplossing nabij.😉
Dank je, dat je gereageerd hebt. Dan nog even de volgende vraag, wil je laten weten hoe de afsprak met de monteur is afgelopen?
 

Dat is nog maar afwachten lijkt mij… want hoe kan de verbinding zomaar ineens wegvallen. Het ligt niet aan het modem maar er staat geen licht meer op de fiber, er komt niet eens een signaal binnen. Als er een update is zal ik deze hier plaatsen. 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Rick1504 ,

Ik begrijp je frustratie, maar zoals ik het lees is de oplossing nabij.😉
Dank je, dat je gereageerd hebt. Dan nog even de volgende vraag, wil je laten weten hoe de afsprak met de monteur is afgelopen?
 

Dat is nog maar afwachten lijkt mij… want hoe kan de verbinding zomaar ineens wegvallen. Het ligt niet aan het modem maar er staat geen licht meer op de fiber, er komt niet eens een signaal binnen. Als er een update is zal ik deze hier plaatsen. 

Heel vaak mogen de monteurs ook de wijkkast in, om te kijken of daar het probleem zit. Dus heb er wel wat vertrouwen in dat de monteur het kan oplossen.🤞🏻

Reputatie 1

Vandaag is de monteur van Guidion geweest, probleem is verholpen en lag inderdaad in de centrale. Hieronder de notitie van de monteur: 

Geen licht situatie, lichtpen erop gezet en naar de pop gereden en licht komt aan in de pop, bij klant de glas converter meegenomen en in de pop een opstelling gemaakt en toen werkte het wel, en verder onderzoek bleek de patchkabel het probleem te zijn, en deze vervangen en nu werkt alles weer naar behoren,

Internet werkt dus weer. 
kan via deze weg ook de compensatie geregeld worden? Maar heb wel een vraag over extra gemaakte kosten omdat er gelijktijdig ook onderhoud was\is aan de zendmasten dus het Odido bereik 0.0 was mobiel dus kpn bundel moeten afsluiten a €15 om überhaupt iets te kunnen. 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Rick1504 ,

Wat fijn dat je weer gebruik kan maken van je internetverbinding. 

Wat betreft eventuele compensatie,  zal je even op een reactie van een moderator moeten wachten. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Rick1504, klopt het dat je geen diensten gehad hebt vanaf 26-10 tot en met 02-11? Dan zal ik de vergoeding direct voor je in gang zetten! 

Reputatie 1

Hi Tommie,

Nee dit was van 25-10-2023 tm 02-11-2023 en de extra gemaakte kosten dus…

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Rick1504, ik wil je vergoeding graag in orde maken! Ik kan alleen geen abonnement vinden met je e-mailadres. Zou je voor mij je klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel, dit lijkt op ABC12345 en is te vinden in Mijn OdidoGroetjes, Ishana

Reputatie 1

Hi Ishana,

Een reactie duurde even maar het klantnummer staat inmiddels in mijn account.

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Rick1504, ik heb de vergoeding in gang gezet. Dit zal worden verrekend en is terug te zien op een volgend factuur! 

Reputatie 1

Hi Tommie, bedankt voor je reactie, waar kan ik precies de vergoeding terugzien? Qua hoogte

Reputatie 7
Badge +9

@Rick1504 dit is terug te zien op een volgend factuur.

Reageer