Skip to main content
  • 2,269 Topics
  • 16,159 Reacties
2268 Topics
Internet disconnected 3 hours after installation.
History: I ordered my internet on 21th of September. The technician from Guidon just came yesterday around 6 pm and completed my installation. Everything was okay. We even did some speedtests. After 3-4 hours, my connection stopped. I couldn’t connect the internet then I checked my modem and media converter, 4 lights were green on converter but internet light on the moden was red. I did some basic things like checking the cables, unplug / plug in etc. But it was still same. Then I just went to the bed by hopping it will be working in the morning. Anyway, this morning, it was same again. Then I try to reach customer service via phone, couldn’t find the english line then tried to chat. Finally, I reached someone via chat. I told my situation. He said exactly “I see that the network administrator still has to go to the local exchange to connect you, this is planned for today. So if all goes well this will be done today and you will receive a message about this as soon as this is successful!“ then I said thank you and end the chat. After 2 hours, now 2 of my media converter lights turned off. Normally, 4 of them were green before chat. Current State: On my xyxel media converter SPEED and FIBER lights are off. On my modem, INTERNET light is red. I think the problem has evolved into something else but im not sure about it. After waiting 3 weeks to get my internet, now this happened. I am very disappointed and do not know what should I do. Here are some images from my setup.
Al 2 weken geen internet zonder oplossing
Goedemorgen all, Inmiddels zijn wij klant bij T-Mobile geworden per 28-9-2022, met name gekozen voor het glasvezel internet. Jammer genoeg hebben wij een zeer valse start gemaakt, daar wij inmiddels al 2 weken geen (constant) werkend internet hebben. Ik zal de tijdslijn met jullie delen; 28-9: Monteur heeft alles keurig geïnstalleerd 30-9: Al het internet valt weg, na bellen van de klantenservice kunnen wij op zijn vroegst maandag pas geholpen worden. Hele weekend geen internet. 03-10: Monteur komt langs en heeft de Converter vervangen, alles leek opgelost te zijn. 04-10: In de middag valt wederom alles weg, terug naar het oorsponkelijke probleem. Na 3x gebeld te hebben met de klantenservice, heeft de medewerker het probleem '’geëscaleerd'’ naar de back-office die een ticket zouden inschieten. Hier zouden wij een e-mail/sms van ontvangen. 04-10: Ik heb de LAN kabel naar het modem vervangen met een eigen internetkabel, een '’houtje touwtje'’ oplossing die ervoor zorgde dat er iets van een internetsignaal leek te zijn. 10-10: Wederom geen internet meer. Van 4 oktober tot 10 oktober was het internet zo slecht, dat het niet eens mogelijk was om een mail binnen te krijgen op mijn laptop. Op 10 oktober jl. heb ik wederom gesproken met de Klantenservice, die het verhaal met ons deelde dat het probleem lijkt te liggen in de splitter van onze glasvezel verbinding. Dit is op 4 oktober om 17:45 in het systeem gezet door de monteur (?). Een derde partij is nodig hierin, met een maximale responstijd van 7 dagen. Echter kon ons niet gegarandeerd worden dat er op woensdag 12/10 al een opvolging aan werd gegeven…… In alle eerlijkheid, het op papier zetten van bovenstaand doet de spijt al weer doen opkomen om te kiezen voor T-Mobile. Het feit dat er geen service kan worden verleend om een probleem snel op te lossen of duidelijk te communiceren zonder beloftes te doen lijkt me een basaal onderdeel van jullie dienstverlening.
Sinds nieuwe modem kan één laptop geen WiFi verbinding maken
Sinds we nieuw modem Zyxel T-50 hebben, kan één laptop (HP EliteBook 820) geen WiFi verbinding maken. Alle andere apparaten waaronder een nieuwe ACER laptop maken wel verbinding. De HP laptop kan het nieuwe netwerk wel vinden, maar na het invullen van de beveiligingssleutel (wireless key) en klikken op “verbinding maken”, verschijnt de melding: “kan geen verbinding maken met dit netwerk”. Daar houdt het op. Met een kabel tussen het modem en de laptop kom ik wel op internet, maar dit is geen werkbare oplossing voor mij. Ik gebruik de laptop op diverse plekken in huis waar ik geen kabel naartoe kan trekken. Ik ben zzp’er en heb deze laptop, en werkende WiFi, hard nodig dus het is nu een heel vervelende situatie. Wat heb ik al gedaan/geprobeerd? gebeld met helpdesk t-mobile. Het WiFi netwerk werd gesplitst in een 5G variant en een langzamere variant (twee punt nog wat). De melding bleef in alle gevallen hetzelfde dus probleem niet opgelost. twee topics gevonden en gelezen in de community die lijken op mijn topic. Ik kan er geen oplossing uit halen die ik nu kan toepassen. Er worden wel hulpmiddelen genoemd zoals een LAN usb en andere devices, maar die kosten minimaal ruim 10 euro en als ik het bestel en het werkt niet… dan ben ik weer tijd en geld voor niks kwijt. Mijn vrouw gebruikte op haar vorige oude laptop een wireless LAN Card 802.11n (USB) en die heb ik in mijn laptop geprobeerd (nav wat ik in de topics las), maar ik krijg gewoon weer dezelfde melding, dus probleem niet opgelost. Wie weet wat ik (computerleek) nog kan uitproberen om verbinding te krijgen? Graag in Jip-en-Janneketaal uitleggen:-). Alvast bedankt! Kim
wifi zeer onstabiel
Ongeveer vier weken geleden begonnen de problemen met de WiFi. Na een paar keer opnieuw te hebben opgestart, en dat de wifi het dan weer eventjes deed, en alles zelfs gereset heb ik contact gezocht met de klantenservice. We kwamen er niet uit dus zou er een monteur langskomen. Deze is een week later geweest en heeft de modem vervangen. in de tussentijd hebben veelal gebruik gemaakt van mijn hotspot. Godzijdank heb ik een bundel Onbeperkte data. de wifi heeft een week stabiel gewerkt en de afgelopen week is de wifi wéér onstabiel. Ik word hier tureluurs van. En ja, ik heb de stappen uit de Wiki gevolgd, maar dat helpt niet. Boven hangt ook een versterker, maar dat werkt ook niet. En hier komt bij…Ik heb er helemaal geen zin meer in om zelf naar de oplossing van het probleem te zoeken, want we betalen behoorlijk geld per maand. Je betaalt voor een stabiel internet en tv, maar het is verre van stabiel. in een half jaar tijd, sinds overstap naar tmobile, hebben we nog nooit zo vaak problemen met de wifi thuis gehad!! Er zou een compensatie komen voor ‘de tijd die je offline’ bent én voor de technische storing bij de TV-app waarbij beeld en geluid niet synchroon liep. Heb hier nooit meer iets van gehoord. ben er flink chagrijnig van en wil dat t-mobile dit oplost. Anders moeten er stappen worden gezet om voortijdig het contract te ontbinden, omdat ik betaal voor producten die niet naar behoren werken.

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen