Skip to main content

extra mesh acces point zyxel werkt niet meer (icm Zyxel T56)


Goedendag, sinds enkele weken werkt het extra bestelde accespoint niet meer over een bekabelde verbinding, inmiddels geprobeerd andere kabel, andere poort op modem, alles compleet gereset… 

hij ziet hem wel als apparaat maar niet als extra mesh accespoint, hij kan nu ook niet gebruikt worden als extra accesspoint, is er een oplossing?

Uitgelichte reactie

2 mei 2024

Hi @kooszoeteweij1, ik geef je hier graag wat meer duidelijkheid over.

Gaat dit om de topologie in het modem of in de Mpro Mesh app? Door een bug in de firmware communiceren ze niet zo goed met elkaar en staat de informatie verkeerd. Het wifipunt zal zijn werk wel normaal moeten blijven doen. Op dit moment zie ik maar 1 WX5600 aangesloten zitten klopt dit? 

9 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 13994 reacties
  • 2 mei 2024

Hi @kooszoeteweij1, ik geef je hier graag wat meer duidelijkheid over.

Gaat dit om de topologie in het modem of in de Mpro Mesh app? Door een bug in de firmware communiceren ze niet zo goed met elkaar en staat de informatie verkeerd. Het wifipunt zal zijn werk wel normaal moeten blijven doen. Op dit moment zie ik maar 1 WX5600 aangesloten zitten klopt dit? 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 31 reacties
  • 2 mei 2024

Het wifipunt doet het inderdaad gewoon is aangesloten, maar wordt niet gezien in de MPro mesh app als zodanig, hij staat alleen als een aangesloten apparaat in de app, de mesh wil ook niet aan, kan de firmware geupdate worden of is er een andere oplossing?


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9009 reacties
  • 2 mei 2024

Hoi @kooszoeteweij1 ,

De Mpro mesh app heeft dus op dit moment geen toegevoegde waarde. Alle routers zijn geupdate naar de laatste versie en wanneer de access points een update krijgen zodat de Mpro mesh app wel werkt is nog niet bekend. Maar functioneel werken de access points prima, je moet wel het goede installatie proces volgen. Staat bijvoorbeeld in de router het MESH knopje aan en zijn 2.4 Ghz en 5Ghz NIET gescheiden.

 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 31 reacties
  • 2 mei 2024

Ok dat is niet best dan, het mesh knopje staat in de router en de kanalen zijn niet gescheiden.

ik heb al wel 5x alles opnieuw gedaan incl reset van modem en reset van de accesspoint, ik weet niet waar het probleem zit


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9009 reacties
  • 2 mei 2024

Je kunt de Mpro app even verwijderen.  Dat is een tool zonder waarde nu. De access punten (max 2) kun je installeren en dan ervaren dat de devices in de buurt van zo'n access punt verbeterde dekking hebben.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 31 reacties
  • 2 mei 2024

Dat is wel makkelijk gedacht, het werkt gewoon niet, ik merkte het omdat er boven geen bereik meer was of heel slecht, kan ik dan beter een andere extender proberen?


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9009 reacties
  • 2 mei 2024

Een extender heeft ook weer nadelen. Je kunt wel naar een echt goede oplossing gaan, en dan een standalone Mesh netwerk aanleggen. Veelgebruikt zijn DECO's.  Dan zet je de wifi van de Zyxel uit en heb je een provider onafhankelijke oplossing.

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 13994 reacties
  • 2 mei 2024

Heb je het 2e wifipunt bedraad of via wifi aangesloten @kooszoeteweij1


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 31 reacties
  • 2 mei 2024

Al tijdlang zonder problemen met een bedrade verbinding gewerkt, maar nu met beide opties werkt het niet meer, alles geprobeerd ook met andere kabel en heel dichtbij geplaatst en andere poorten geprobeerd enzovoorts


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen