internet niet wat odido aanbied

  • 22 April 2024
  • 21 reacties
  • 196 Bekeken

Waarom is internet van odido traag .haal op wifi maar 20-80 mbs..als het niet verbeterd hoop ik dat ik nog terug kan naar ziggo.moet op wifi minstens 500-600 mbs kunnen halen.

 

Teresa van Odido 11 dagen geleden

@michelsloot Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik ben gelijk het systeem ingedoken om voor je uit te zoeken waar het probleem precies zit. 

In de meting zie ik dat er iets niet goed gaat in de vaste verbinding, dit heeft ook invloed op de wifi. Om dit meteen voor je op te lossen, heb ik gelijk een monteur aangestuurd!
Je ontvangt hierover een e-mail met een link om een afspraak in te plannen. 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd iets voor je kan doen? Ik help je graag verder! 

 

Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 2

Nu ga ik er een beetje van uit dat je er verstand van hebt. Maar het komt voor dat mensen hun Wifi 2,4 en 5 GHz beide dezelfde naam geven. Ik zeg niet dat jij dit hebt gedaan, maar daar kan wel eens het probleem in zitten. Ik kan me niet voorstellen dat Odido veel minder is in Wifi snelheid dan Ziggo.

Je zou eventueel je netwerk instellingen eens kunnen resetten, wie weet helpt dat. 

Nu ga ik er een beetje van uit dat je er verstand van hebt. Maar het komt voor dat mensen hun Wifi 2,4 en 5 GHz beide dezelfde naam geven. Ik zeg niet dat jij dit hebt gedaan, maar daar kan wel eens het probleem in zitten. Ik kan me niet voorstellen dat Odido veel minder is in Wifi snelheid dan Ziggo.

Je zou eventueel je netwerk instellingen eens kunnen resetten, wie weet helpt dat. 

Al Gedaan maar blijft slecht heb boven geen eens bereik .die modem heeft zelfde wachtwoord voorbijde klopt had ik gezien.als bijde aanstaan gaat het dan ook steeds springen van 2'4 naar 5 ghz..deden de wifi pods destijds ook.weet niet dat het met de modem ook gebeurd.en kan ik het veranderen.anders vraag ik hoe veel bedenktijd ik nog heb en ga weer terug naar ziggo.( Liever niet natuurlijk )s heel duur tegenwoordig betaalde daar 88€ .nu maar 37,50

Reputatie 2

Uh ja, slecht bereik boven, ik weet niet of de router van Odido wel zo goed is dat hij boven ook goed bereik geeft. Je tablet of mobiel pakt altijd het beste Wifi bereik en dan is soms 2,4 of 5 (tenminste, bij mij). Heb ook nog maar net Odido en ik moet zeggen, met wel wat hulp van extra Wifi punten, ben ik zeer tevreden. Maar zonder die extra Wifi punten heb ik boven ook geen bereik, dat moet ik wel eerlijk zeggen. 

Je kan natuurlijk in je modem opgeven of je alleen 2,4 of 5 GHz wil uitzenden, of allebei. Tenminste, ik neem aan dat dit bij Odido router ook mogelijk is. En terug gaan naar Ziggo begrijp ik wel dat je dat liever niet wil. Ik zat daar voorheen ook en die beginnen steeds duurder te worden :( 

Na je bestelling heb je meestal een bedenktijd. Hoe lang de bedenktijd is, hangt af van wat je hebt besteld. Zie deze pagina: https://www.odido.nl/retourformulier 

Wordt er niet beter op ns alles opnieuw opstarten🤬

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @michelsloot 

Zo te zien ondersteunen je apparaten geen WiFi 6. Met 5 GHz is de snelheid via de WiFi maximaal 350-400 Mbps en met 2,4 GHz kan dit variëren van 40 tot 120 Mbps.

Haal je wel rond de 900 Mbps met een laptop of pc bekabeld aangesloten op de Zyxel met de Ookla speedtest app?

Misschien kan je in de interface van de Zyxel 2,4 en 5 GHz eens splitsen zodat je alleen verbinding maakt met 5 GHz (hiervoor moet je eerst Easymesh uitschakelen).

Als dit zo blijft nou dan heb ik kat in de zak genomen.lijkt wel dsl verbinding o

🤷‍♂️🤬🤬

Hallo @michelsloot 

Zo te zien ondersteunen je apparaten geen WiFi 6. Met 5 GHz is de snelheid via de WiFi maximaal 350-400 Mbps en met 2,4 GHz kan dit variëren van 40 tot 120 Mbps.

Haal je wel rond de 900 Mbps met een laptop of pc bekabeld aangesloten op de Zyxel met de Ookla speedtest app?

Misschien kan je in de interface van de Zyxel 2,4 en 5 GHz eens splitsen zodat je alleen verbinding maakt met 5 GHz (hiervoor moet je eerst Easymesh uitschakelen).

Dit hsd ik bij ziggo op wifi met abo van 500mb .en is dat moelijk dat splitsen

Reputatie 7
Badge +15

@michelsloot 

Een speedtest kan je het beste doen met de Ookla speedtest app.

Voor het splitsen ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.

Ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, Easymesh, schakel dit uit en klik op toepassen.

Op dezelfde pagina ga naar algemeen, haal het vinkje bovenaan weg bij instellingen hetzelfde houden voor…

Kies bij band voor 5 GHz, zet achter de SSID -5G bijvoorbeeld en stel eventueel ook een andere wachtwoord in.

Je hebt nu 2 netwerken.

@michelsloot

Een speedtest kan je het beste doen met de Ookla speedtest app.

Voor het splitsen ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.

Ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, Easymesh, schakel dit uit en klik op toepassen.

Op dezelfde pagina ga naar algemeen, haal het vinkje bovenaan weg bij instellingen hetzelfde houden voor…

Kies bij band voor 5 GHz, zet achter de SSID -5G bijvoorbeeld en stel eventueel ook een andere wachtwoord in.

Je hebt nu 2 netwerken.

Dit is het nu .moet nog splitsen ..is het altijd zo op en neer

 

En bekabeld zou ik later moetten testen weet niet waar ik de laptop heb gelaten .gebruik ik nooit eigelijks.of ik zou ff kabel naar ps4 doen als de kabel dat haalt

@Waqqas nu is het dit .zonder splitsen  hoort dat schommelen zo erg?

 

Reputatie 7
Badge +15

@michelsloot 

Je bent nu verbonden met de 5 GHz maar verder kunnen veel zaken de WiFi beïnvloeden denk aan muren, vloeren, meubels en andere electronica.

@michelsloot

Je bent nu verbonden met de 5 GHz maar verder kunnen veel zaken de WiFi beïnvloeden denk aan muren, vloeren, meubels en andere electronica.

Ik zit maar 3 meter van de modem af .dan denk ik dat het springen van 2,4 nasr 5 ghz de problee.en maken.had ik ook met wifi pods bij ziggo destijds.ddus zou proberen te splitsen of 1 van de twee uit zetten.

Reputatie 6
Badge +2

@michelsloot Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik ben gelijk het systeem ingedoken om voor je uit te zoeken waar het probleem precies zit. 

In de meting zie ik dat er iets niet goed gaat in de vaste verbinding, dit heeft ook invloed op de wifi. Om dit meteen voor je op te lossen, heb ik gelijk een monteur aangestuurd!
Je ontvangt hierover een e-mail met een link om een afspraak in te plannen. 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd iets voor je kan doen? Ik help je graag verder! 

 

@michelsloot Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik ben gelijk het systeem ingedoken om voor je uit te zoeken waar het probleem precies zit. 

In de meting zie ik dat er iets niet goed gaat in de vaste verbinding, dit heeft ook invloed op de wifi. Om dit meteen voor je op te lossen, heb ik gelijk een monteur aangestuurd!
Je ontvangt hierover een e-mail met een link om een afspraak in te plannen. 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd iets voor je kan doen? Ik help je graag verder! 

 

Bedankt voor het antwoord en je tijd,gideon kon vandaag nog komen in de planing.zo ver ik weet.hopen dat het gauw opgelost kan worden.niet zo goede start he bij odido 😅.maar we houden nog wat hoop

Monteur geweest eerst 300 mb .monteur is weg dan is het weer laag .denk dat ik maar heel goed moet nadenken dat ik wel odido wil houden.heb nog 11 dagen bedenk tijd . @Teresa van Odido 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @michelsloot, ik zie dat je 2,4 GHz ban volledig wordt overbelast. Daarnaast zie ik dat je WX5600 niet goed of niet aangesloten is. Kan je de WX5600 bedraad aansluiten op het modem en op ene gewenste plek zetten? Ik ga er vanuit dat dit het voor je zal oplossen! 

Daarnaast heb ik Wifi 6 uitgeschakeld om te kijken of dit al verbetering geeft.

Hi @michelsloot, ik zie dat je 2,4 GHz ban volledig wordt overbelast. Daarnaast zie ik dat je WX5600 niet goed of niet aangesloten is. Kan je de WX5600 bedraad aansluiten op het modem en op ene gewenste plek zetten? Ik ga er vanuit dat dit het voor je zal oplossen! 

Daarnaast heb ik Wifi 6 uitgeschakeld om te kijken of dit al verbetering geeft.

Ik had kabel er in met instaleren .meschien ff opnieuw.proberen anders pleur ik dat ding eraf .en met maar 6-8 aparaten online al overbelast?

@Tommie van Odido hoe kan een mobiel bedraad verbknden zijn en zo staan er meer op deze app .terweil er niets brfrasd is alleen gele kabeltje vervangen door cst 8 ... Ding is gek .en de modem ook geeft alleen maar problemen .op tablet wifi nu 200-300 Mbs kijk het nog ff aan ..of  odido doet maar wat korting geven op mediaboxen en of internet of iets anders.

 

Reputatie 7
Badge +9

Er zit een bug in de Mpro App @michelsloot, dat komt door de verschillende firmware van het modem en de WX5600. Dit wordt opgelost door een volgende firmware update van de WX5600.  

Ookal is het maar 1 apparaat die de volledige 2,4 GHz band opneemt, dat kan al voor verstoring zorgen, ook op de 5 GHz band.

Er zit een bug in de Mpro App @michelsloot, dat komt door de verschillende firmware van het modem en de WX5600. Dit wordt opgelost door een volgende firmware update van de WX5600.  

Ookal is het maar 1 apparaat die de volledige 2,4 GHz band opneemt, dat kan al voor verstoring zorgen, ook op de 5 GHz band.

Wat een gekk uitspraaken van odido ..dit kreeg ik met de mail 

Hallo Michel,

Bedankt voor de uitleg. Dat waarderen we!

Graag help ik je verder, maar ik zie dat je inmiddels al contact hebt gehad met mijn collega en dat er eergisteren een monteur bij je is geweest. Ik ga ervan uit dat alles zo opgelost is. 

Ter aanvulling wil ik je erop wijzen dat de 1Gb snelheid geldt voor een bekabelde verbinding, rechtstreeks op het modem. De dienst die wij leveren is immers bekabeld internet. Wifi is een service, waarmee je ongeacht je pakket, minimaal 50 Mb zou moeten halen. ..ik snap dat je geen 1 gb op wifi haalt maar moet toch wel 500-700 mb kunnen zijn ...hoop dat ik nog terug kan naar ziggo  zou van daag nog ff bellen met odido en daarna naar  ziggo .

Reageer