Skip to main content
  • 2,301 Topics
  • 16,393 Reacties
2300 Topics
False promises and poor customer service by Odido
Hello, After many attempts reaching out to the Odido customer service, I'm writing the whole story to get some help here. I was a KPN Internet user, because of some offer through Odido, I called the customer service to check about it. I had KPN WiFi 6 mesh extenders, which I paid roughly around 200€ and I wanted to confirm about it if it'll work with Odido, so the agent clearly said that it'll work without any issues, I asked again to make it sure, because if it doesn't work then I didn't wanted to switch to Odido, that was the deal breaker. After the solid confirmation, I switched to Odido, I tried my KPN extenders and it was not working as intented, so I contacted the customer service and informed them so they said to register a compliant via website, I did it, followed up several times but until now I haven't received response on it. I also clearly informed about the 14 days period, before which I wanted to solve it, they just asked me to wait. But the customer service took long time, later one of the agent offered me 1 extenders for 12 months free and I requested 2 more as rental to test it out. I received 2 extenders which were the rental, again, one more false promise/agreement. I didn't use it and raised the issue again. I had to chase this case, several times, I had to call the customer service. the internet speed is so bad that I'm getting less than 100mbps and my package is of 2Gbps. When asked the customer service, they say if it's minimum 50mbps that means the internet speed is good, he just justified the poor service. He also asked to test with cable, I did it even then it was low around 100mbps, I shared the screenshot but no response or actions on that as well. I was standing next to the router to do speed test and 90-100mbps from 2gbps package is not acceptable. About the extenders which I received, even they're not working. I reported even that and after all these poor services from Odido, I asked to cancel my contract and I'll look for other service, now they're asking to pay the whole year. I need your help, what can I do now?
Van het kastje naar de muur
Afgelopen weekend mijn Internet geïnstalleerd van Odido. Dit gaf wat problemen waardoor ik heb besloten om toch maar even te bellen. Odido stuurde maandag een monteur langs. Kreeg een berichtje dat deze tussen 4 en 8 zou komen en hierna een SMS met een preciezer tijdsbestek. Toen de monteur tijdens dat tijdbestek er nog niet was begon ik al te twijfelen maar werd ik gebeld door de monteur, ‘of hij ook overmorgen kon komen?’ Want de afspraak was gepland nadat hij de dag had gesloten. Ik gaf aan dat ook ik had geschoven in mijn planning om hem te ontvangen dus 7 uur stond hij voor mijn deur. Hij gaf aan dat de installatie niet het probleem was maar de ministekker in de meterkast van KPN. Hier zou iemand anders voor moeten komen en hij zou hier een ticket voor aanmaken. Dinsdag ochtend gebeld met Odido en die gaf aan dat er nog geen ticket was en die is dus met spoed aangemaakt. Na de gehele dinsdag daar niks meer over vernomen te hebben even gebeld met KPN, die wisten nog van niks en vonden het ook een gek verhaal. Hierna weer met Odido gebeld en die gaf weer aan dat dit nog wel eens een week kan gaan duren. Tussendoor zit ik zonder internet en kan ik ook geen gebruik maken van een simkaart met onbeperkt internet die Odido aanbied aangezien ik geen duo sim heb of een extra toestel. Heet iemand ervaring met dit probleem? Is het sneller op te lossen dan dat ik nu al geprobeerd heb? Aangezien ik thuis werk ben ik afhankelijk van Internet thuis en vind ik het enorm raar dat Odido een klant zo lang zonder de service kan laten zitten waarvoor je hen hebt.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen