Skip to main content
Beantwoord

internet probleem

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Ik heb heel vaak problemen om verbinding te maken met wifi.

Beste antwoord door Waqqas

Hallo ​@hsnkrts 

Lukt het verbinden niet op 1 apparaat of op alle apparaten? Werkt bekabeld internet wel probleemloos?

Bekijk origineel

9 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21499 reacties
  • Antwoord
  • 7 juni 2025

Hallo ​@hsnkrts 

Lukt het verbinden niet op 1 apparaat of op alle apparaten? Werkt bekabeld internet wel probleemloos?

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 10 juni 2025

Ik kan met geen enkel apparaat verbinding maken. 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14491 reacties
  • 11 juni 2025

Hey ​@hsnkrts, welkom op onze community!

Goed dat je dit aankaart, ik wil natuurlijk dat je zonder zorgen kunt internetten. Zou je mij iets meer informatie willen geven? Welke apparaten kunnen niet verbinden en gaat het alleen om je wifi verbinding of ervaar je ook bekabeld problemen?

Ik wilde net een lijnmeting doen, echter krijg ik geen volledige meting. Zou je voor mij een powerflip willen uitvoeren? Dan doe ik daarna nog een poging voor een meting, als het goed is krijg ik dan een goede meting! Geef je mij een seintje als je dat gedaan hebt? Alvast bedankt.

Powerflip

1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 11 juni 2025

Ik heb geen apparaat om bekabeld internet te proberen, dus ik kan het niet. En ik heb vanmorgen powerflip geprobeerd en dat werkte niet. Ik probeer verbinding te maken vanaf mijn telefoon en mijn computer, maar dat lukt niet. Het aan/uit-lampje knippert op de modem.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14491 reacties
  • 12 juni 2025

Hey ​@hsnkrts, zou je het modem willen voorzien van een harde factory reset door het knopje achterop 30 seconden in te drukken met een tandenstoker? Ik kan het modem na de powerflip nog steeds niet goed uitlezen. Ik denk namelijk dat er wat instellingen niet goed staan. Geef je mij een seintje als je dit gedaan hebt? Dan doe ik een nieuwe lijnmeting. Alvast bedankt! 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 13 juni 2025

Hey Tommie, dat heb ik net gedaan en dat werkte niet. 

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@hsnkrts, toch bedankt voor het proberen! Ik zie inderdaad dat je modem geen verbinding krijgt op dit moment. Kan jij kijken naar jouw modem en mij vertellen welke lampjes hier wel/niet op branden. Hetzelfde wil ik weten van jouw ONT, maar dan wat uitgebreider. Noem per lampje of deze brandt, welke kleur en of deze knippert of niet. Super bedankt alvast en tot snel!

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 15 juni 2025

Op de modem knippert het voedingslampje groen, het 2.5G Wan-lampje is groen, de andere lampjes branden niet. Op de ONT zijn het voedingslampje, het PON-lampje en het 10GLAN-lampje groen. 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14491 reacties
  • 16 juni 2025

Hey ​@hsnkrts, dankje voor de terugkoppeling.

Ik heb besloten om een monteur te laten komen. Je ontvangt zo een bericht van Guidion om een afspraak in te plannen. Zou je mij na de tijd een terugkoppeling willen geven? Hopelijk kan de monteur dit snel voor je oplossen! 

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen