Skip to main content
Beantwoord

google nest deurbel verbindt niet met wifi

• 28 februari 2025
  • 28 reacties
  • 171 Bekeken

• is een Top Poster
  • 5 reacties

weet iemand of er al een oplossing is voor het probleem met de google nest deurbel? In discussies van paar maanden geleden werd aangegeven dat er aan een firmware update werd gewerkt om dit op te lossen.

Ik zit zelf op firmware versie V5.17(ABZC.0)T54C_b28, een stuk hoger dan de b10 waarin het zou zijn opgelost.

Beste antwoord door Waqqas

Hallo ​@engelw 

Jij hebt een T54 met de laatste firmware, de b10 hoort bij de T56.

Even een opsomming van dingen die je kunt proberen:

Deurbel resetten

Google Home app opnieuw installeren

5 GHz uitschakelen

Beveiligingsmodus WPA2-PSK

Beveiligingsmodus WPA2-PSK met beschermde beheersframes uitgeschakeld 

WiFi 6 uitschakelen

Gastnetwerk 2,4 GHz aanmaken met beveiligingsmodus WPA2-PSK.

Bekijk origineel

28 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21606 reacties
  • Antwoord
  • 28 februari 2025

Hallo ​@engelw 

Jij hebt een T54 met de laatste firmware, de b10 hoort bij de T56.

Even een opsomming van dingen die je kunt proberen:

Deurbel resetten

Google Home app opnieuw installeren

5 GHz uitschakelen

Beveiligingsmodus WPA2-PSK

Beveiligingsmodus WPA2-PSK met beschermde beheersframes uitgeschakeld 

WiFi 6 uitschakelen

Gastnetwerk 2,4 GHz aanmaken met beveiligingsmodus WPA2-PSK.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 28 februari 2025

nee, lukt idd niet.

alle normale dingen al geprobeerd. 2,4G, factory reset, hotspot met identieke SSID, etc

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 28 februari 2025

Beveiligingsmodus WPA2-PSK met beschermde beheersframes ook uitgeschakeld 

wifi 6 kan ik niet direct vinden. Maakt onderstaande instelling nog verschil?

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1467 reacties
  • 28 februari 2025
  • 802.11 = Wi-Fi 0 (oorspronkelijke standaard)
  • 802.11a = Wi-Fi 1
  • 802.11b = Wi-Fi 2
  • 802.11g = Wi-Fi 3
  • 802.11n = Wi-Fi 4
  • 802.11ac = Wi-Fi 5
  • 802.11ax = Wi-Fi 6
  • 802.11ax (6 GHz) = Wi-Fi 6E
  • 802.11be = Wi-Fi 7

Dus wifi 6 uitschakelen is iets kiezen zonder ax 😉

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 28 februari 2025
rvk01 schreef:
  • 802.11 = Wi-Fi 0 (oorspronkelijke standaard)
  • 802.11a = Wi-Fi 1
  • 802.11b = Wi-Fi 2
  • 802.11g = Wi-Fi 3
  • 802.11n = Wi-Fi 4
  • 802.11ac = Wi-Fi 5
  • 802.11ax = Wi-Fi 6
  • 802.11ax (6 GHz) = Wi-Fi 6E
  • 802.11be = Wi-Fi 7

Dus wifi 6 uitschakelen is iets kiezen zonder ax 😉

dank, WiFi 6 uitschakelen heb ik dus blijkbaar ook al geprobeerd :-) waarmee alle aangedragen oplossingen zo een beetje zijn afgevinkt.

Lijkt dat de enige optie is alle google nest producten retour te zenden :-(

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 28 februari 2025

Hoe zet je wifi 6 uit dan? 

Heb ook een deurbel , wel het hotspot trucje gedaan maar helaas.

Waarom lost odido dit niet gewoon op als het al maanden een probleem is.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 28 februari 2025
martijnmouw schreef:

Hoe zet je wifi 6 uit dan? 

Heb ook een deurbel , wel het hotspot trucje gedaan maar helaas.

Waarom lost odido dit niet gewoon op als het al maanden een probleem is.

blijkbaar dus op een 802.11 modus zonder ax. Ik heb het geprobeerd met :

te vinden onder draadloos / Andere

Maar goed, ook dit hielp niet. (maar weet je weer wel hoe je wifi 6 uitschakelt)

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1467 reacties
  • 28 februari 2025

Er zijn toch heel wat topics waarbij het (uiteindelijk) met de hotspot methode gelukt is.

Maar ik heb ook het idee dat het wifi van de T-54/T-56 niet helemaal lekker is. Of dat aan Zyxel of aan de aangepaste firmware ligt weet ik niet. Maar dingen als "zet wifi 6 uit" of "schakel 5Ghz af" zouden geen oplossing mogen zijn bij zo'n router. Waar heb je dan wifi 6 voor. Deze zou soepel terug moeten vallen naar een lager protocol (zoals bij andere routers). Ik heb ook nog steeds een (moderne) Android TV box die niet via wifi kan connecten (zelfs niet op de laagste instellingen).

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 10 juni 2025
engelw schreef:

weet iemand of er al een oplossing is voor het probleem met de google nest deurbel? In discussies van paar maanden geleden werd aangegeven dat er aan een firmware update werd gewerkt om dit op te lossen.

Ik zit zelf op firmware versie V5.17(ABZC.0)T54C_b28, een stuk hoger dan de b10 waarin het zou zijn opgelost.

Ook ik heb nu het probleem dat ik niet meer verbinden kan met mijn wifi na dat ik een nieuwe router heb gekregen kan ook ik de update krijgen?

• is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 14 juni 2025

@Nora van Odido , ​@Cheyenne van Odido ik loop tegen dezelfde problemen aan met een nieuwe nest deurbel, al is mijn setup niet gelijk door gebruik van een eigen router in AP modus in de DMZ van de Zyxel.

De hotspot truuk (waarbij ik mijn eigen router gebruik via ethernet thetering met mijn mobiel om de deurbel mee te installeren waarmee deze dus feitelijk direct op de juiste ssid zit) werkt om de deurbel aan de google home app te koppelen en te bedienen maar zodra ik de zyxel EX5601-T1 weer inschakel geeft de deurbel offline aan.

Hiermee is voor mij duidelijk dat de instellingen van de Zyxel de problemen veroorzaken, zonder de Zyxel werkt de deurbel immers. 

Laatste optie die ik zie voor de zyxel helemaal uit mijn setup te verwijderen is de meest recente firmware te proberen, mijn modem gebruikt nog deze versie: V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0410

Zou je deze firmware: V5.70(ACDZ.4)C0 naar m'n systeem kunnen pushen svp?

Alvast bedankt!

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21606 reacties
  • 14 juni 2025

Hallo ​@Uag504 

Als je eígen router in AP mode staat dan hoef je deze niet meer in de DMZ te zetten.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1467 reacties
  • 14 juni 2025
Uag504 schreef:

Laatste optie die ik zie voor de zyxel helemaal uit mijn setup te verwijderen is de meest recente firmware te proberen, mijn modem gebruikt nog deze versie: V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0410

Dat is de laatste versie voor de T-56.

Maar als je een eigen router gebruikt lijkt het me niet handig het wifi van de Zyxel aan te zetten. Dat stoort alleen maar met elkaar (wat je nu ook zelf merkt).

Dus of je eigen router in DMZ en wifi op de Zyxel uit, of de hele Zyxel er tussenuit halen (dat laatste is natuurlijk handiger omdat je dan een stroom apparaat minder hebt).

• is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 14 juni 2025

@Waqqas merci voor je reactie. Het is een tijdje geleden dat ik de boel geïnstalleerd heb, maar dacht dat het gebruik van een DMZ de enige manier was waarop ik doe boel aan de praat kon krijgen. Maar ik ben hier zeker geen expert in dus zou er helemaal naast kunnen zitten. 

• is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 14 juni 2025

@rvk01 dank je voor je bericht. 

Wifi staat uit op de zyxel, dit wordt alleen door mijn eigen router verzorgd. Daar vinden dus geen conflicten in plaats.

Reden voor mijn huidige setup is dat ik een groot aantal apparaten gekoppeld heb en ik bij het behouden van mijn eigen router na een verhuizing (vanuit een Ziggo gebied zonder glasvezel waarbij het ziggo modem in bridge modus stond) niet al mijn apparaten opnieuw hoefde te koppelen.

Zo is er nog een 2e nest deurbel aanwezig in mijn systeem (voor een bijgebouw) wat zonder problemen werkt, ook nu nog (deze was toegevoegd voordat ik een odido abonnement had).

Bij de verhuizing destijds heb ik een poging gewaagd om zonder het zyxel modem te werken maar heb toen ongetwijfeld iets verkeerd gedaan want haalde nog geen 10% van m'n bandbreedte. Daarom toen gekozen om m'n eigen router in AP te zetten in de DMZ.

Excuus voor de onjuiste firmware! Vanmorgen de odido helpdesk gebeld die aangaven dat er wel nieuwe firmware beschikbaar zou zijn voor de T1 maar die het zelf niet konden pushen voor me en me verwezen naar dit forum. 

Klopt het wel dat er een nieuwere firmware beschikbaar is voor de T1 (dan de b10?)

Merci,

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1467 reacties
  • 14 juni 2025

De EX5601-T1 is gewoon de T-56. Volgens mij is er geen laatste versie dan b10_0410 tenzij er de afgelopen weken een nieuwere versie getest is. 

Welke router heb je? Bij rechtstreeks aansluiten moet je VLAN 300 instellen.

Maar als je router in DMZ staat en je hebt de wifi op de Zyxel uitstaan dan kan die echt niet meer in de weg staan. Het kan wel zijn dat na een restart je dingen router nu andere kanalen kiest waardoor verbinden problematisch is. Maar ik zou niet weten wat de Zyxel in de weg zou kunnen gooien.

• is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 14 juni 2025

@rvk01 

Als de b10_0410 de meest recente versie is, dan heeft een firmware upgrade dus geen zin....dat was mijn laatste optie helaas, want alle andere opties genoemd op dit forum (of daarbuiten volgens perplexity) werken helaas niet. 

Wat bedoel je met 'andere kanalen kiest' van mijn eigen router na restart? Wifi kanalen?

Ik heb een Asus setup (gt-ax11000 en paar bedrade nodes waarvan de meeste rt-ax92u). 

De deurbel heeft in de zyxel een statisch ip adres (zodat ik m makkelijk herken maar vrij of statisch maakt voor de connectiviteit geen verschil) maar dit adres wordt niet doorgeven naar mijn eigen router. Daar is dit ip adres niet in gebruik dus er is geen sprake van een conflict. Alle andere ip adressen zijn wel zichtbaar in de netwerklijst van de eigen router.

Als ik in de zyxel een ping uitvoer op het ip adres van de deurbel, komt het niet aan. 100% package loss. Dit is (steekproefsgewijs) bij geen enkele andere ip adres het geval.

Ik snap ook zo snel niet wat de zyxel zou kunnen blokkeren richting de deurbel, maar krijg toch het idee dat er ergens iets dwars zit.

Merci voor het meedenken!

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21606 reacties
  • 14 juni 2025

@Uag504 

Met DMZ open je alle poorten richting je eigen router, dit iss handig als je gebruik maakt van portforwarding. In AP modus is de router functie uitgeschakeld en werken alleen de LAN poorten en WiFi.

De Asus GT AX11000 heeft VLAN ondersteuning als het goed is, sluit de internetkabel vanaf de mediaconverter aan op de WAN poort van je Asus. Login op de interface ga naar LAN > IPTV/VLAN, kies bij ISP profile manual, internet VID 300 en klik op toepassen 

Na het herstarten van de mediaconverter zou internet moeten werken via de Asus, kan de deurbel daarmee verbinden dan?

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1467 reacties
  • 14 juni 2025

Met DMZ zit je nog wel gewoon met dubbel NAT. Je kunt dus de IP van de apparaten op de Asus niet bereiken tenzij je in de Asus port forwarding gedaan hebt. Je sluit de Asus immers aan met de WAN poort. Dat is de reden waarom een ping op de Zyxel naar de deurbel niet werkt. En als de deurbel wel op de Zyxel zit... dan is ie niet bereikbaar op de Asus. DMZ is niet hetzelfde als AP mode. Je gooit nu dus alles door elkaar wat niet handig is.

Maar... als je er Asus GT-AX11000 hebt, dan zou ik die Zyxel er gewoon tussenuit halen. Die Asus is volgens mij qualitatief een heel wat betere router en die wil je niet achter een DMZ zetten (met dubbel NAT).

Hang hem dus direct aan de ONT en stel VLAN 300 priority 0 in op de WAN poort van de Asus.

• is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 14 juni 2025

@rvk01 

Wederom dank voor je reactie!

Wat betreft dubbele NAT zou dit volgens Asus niet het geval zijn, daar had ik nog speciefiek naar gekeken, zie svp bijgaande screenshot.

Ik ga morgen proberen om de asus direct aan de ONT te hangen met de setting die je aangeeft. Laat het je weten of het werkt (en of ik daarmee de deurbel wel kan zien) 🤞

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1467 reacties
  • 14 juni 2025

Als de Asus in de AP stand staat dan heb je inderdaad geen dubbel NAT. Ik weet alleen niet of je dan een LAN poort van de Asus moet gebruiken om aan te sluiten op de Zyxel of dat de WAN poort dan automatisch omgezet wordt naar LAN poort (niet helemaal duidelijk in dat plaatje).

Maar ik zou zo'n router toch gewoon als hoofd-router instellen want hij (meerdere) heeft externe antennes en ook gewoon wifi 6.

• is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 15 juni 2025

@rvk01 en ​@Waqqas 

Dank voor jullie adviezen over het instellen van mijn eigen router. 

Dit is inmiddels met jullie aanwijzingen gelukt.👍 De deurbel is nu wel bereikbaar en functioneert naar behoren. 🎉 Nu nog "even" alle apparaten opnieuw labelen obv mac adres.

De reden dat ik eerder niet voor deze setup had gekozen was een gehalveerde download snelheid tov mijn afgesloten abonnement. Met mijn vorige setup met de zyxel en eigen router in dmz wist ik een down en uploadsnelheid te behalen van boven de 900mb/s. Nu haal ik amper 400mb/s down maar nog wel ruim 900 mb/s up. Dit gemeten met verschillende speedtesters. Destijds was dit de reden om voor mijn vorige setup te kiezen omdat ik daar toen betere resultaten mee behaalden. 

Enig idee waardoor ik -nu in mijn router rechtstreeks gebruik- ik nog maar aan de helft van mijn downlaodsnelheid kom?

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21606 reacties
  • 15 juni 2025

@Uag504 

Ik las ergens ooit eens NAT acceleration op auto zetten om hogere snelheden te halen. Kan je die optie ergens vinden in de interface?

• is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 15 juni 2025

@Waqqas 

Merci voor je suggestie!

Hoewel (ia) zoekmachines anders aangeven, kan ik geen NAT accelleration vinden in deze settings, wel bonding/link aggregation onder de tab waar volgens de zoekmachines NAT acceleration zou moeten staan (bij jumbo frame).

Maar dat zijn bij mijn weten hele andere zaken. Enige wat ik met NAT kan vinden is het selecteren van het NAT type; Symmetrisch (default waarde) of Fullscone. 

Hier maar eens van uitzoeken wat dat inhoudt....

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21606 reacties
  • 15 juni 2025

@Uag504 

De optie zou bij LAN > switch control moeten staan, link aggregation vergroot bandbreedte dus je zou het eens kunnen activeren en testen.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1467 reacties
  • 15 juni 2025

Heeft dat ding geen twee WAN poorten? Heb je de goede gebruikt? 

Tevens even kijken of QoS uit staat. 

When traditional QoS is enabled, there will be limitations due to the actual Internet service bandwidth and different environment, and there may be a risk of speed reduction.

Haal je die snelheid bedraad of via wifi. Als dit via wifi is, wat is de max snelheid bedraad?

Als we weten dat het alleen bij wifi is dan kunnen we ons daarop focussen.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen