Skip to main content
  • 2,269 Topics
  • 16,159 Reacties
2268 Topics
Nieuwe klant signaal in de kamer en slaapkamer slecht
Dag mensen, Ik zit een beetje in dubio wat ik moet doen. Inmiddels 2 keer contact gehad met Odido over het tegenvallen van snelheid en signaal. Vooral in de kamer (waar ik wifi wil gebruiken) en in de slaapkamer. Ik heb zo'n signaal checker en die zit op 64 max en gaat soms naar 48 en zelfs naar 32. Situatie: Appartement: 1 laag, 83m2 Glasvezel in de meterkast, naast voordeur. Gat geboord naar berging (modemkabel en voeding kabel daardoorheen, modem in berging, weer iets dichterbij), installatie Guidion. De modem is op 6 meter afstand van kamer en slaapkamer. De berging heeft dunne muur, deur staat vaak open en kamerdeur staat ook veel open. Dus max 2 muren (waarvan 1 dunne muur, maar bij deuren open dus geen belemmering). Nu is het vervelende dat men steeds verwijst naar een aanbieding op Wifi plus. Daar heb ik nu niets aan. Want een goede extra AP moet je kabel voor trekken en dan zou je ook kunnen kijken of je het modem niet uit de bering en toch nog wat meer richting de kamer kunt krijgen (glasvezel meterkast → langere kabel door berging, door muur en dan modem bijv in de hal). Echter dat moet in de bovenstaande situatie niet eens uitmaken en modem moet zonder hele dikke muren een goed signaal in het appartement kunnen geven. Wat zou jullie advies zijn, moet ik toch niet eens via Odido Guidion laten inschakelen? Ik weet het even niet meer. Vriendelijke groet, André
problemen met Odido modem en niet mogelijk om in te loggen op modem
Hallo, Ik ervaar al twee maanden grote problemen met mijn internetverbinding en het modem (Zyxel T-56) van Odido. Vanaf het begin van mijn aansluiting (ruim een jaar geleden) heb ik alleen maar problemen gehad en tot nu toe word ik niet goed geholpen door Odido. Hieronder een overzicht van de problemen: De problemen die ik ervaar: 1. Internet hapert regelmatig op willekeurige tijdstippen. • De verbinding valt met regelmaat weg. Dit gebeurt zowel bij gebruik via wifi als via een bekabelde verbinding. 2. Geen toegang tot de modem (192.168.1.1) ook niet via Odido webpagina. • Ik krijg telkens een leeg scherm te zien, ongeacht het apparaat (laptop of mobiel) of de verbinding (wifi of bekabeld). Ook zijn verschillende browsers geprobeerd. Pagina wordt niet geblokt bij mijn weten. • Het probleem is ook door de technische dienst van Odido bevestigd: zij kunnen het modem niet uitlezen. Wat er al is geprobeerd: • Twee keer een monteur op locatie gehad. Monteur heeft aangegeven dat ze niets meer kunnen doen en dat het Odido moet kijken naar het signaal. • Een modemswap uitgevoerd. • Meerdere keren een reset van het modem gedaan. • Probleem doorgegeven aan de technische dienst van Odido, maar: • Ticket werd afgesloten terwijl het probleem niet is opgelost. Er was geen verdere terugkoppeling met afsluit reactie. • Communicatie is slecht; ik moet steeds zelf bellen en krijg weinig terugkoppeling. Mijn ervaring met Odido: Ik ben zeer ontevreden over de manier waarop Odido met dit probleem omgaat. Ondanks mijn herhaalde pogingen om dit op te lossen, krijg ik geen effectieve ondersteuning. Ik voel me als klant niet serieus genomen en het lijkt alsof er geen verantwoordelijkheid wordt genomen voor deze aanhoudende problemen. Vraag aan het forum: • Heeft iemand soortgelijke problemen ervaren met Odido (vooral met de modem of internetverbinding)? • Zijn er tips om dit probleem op te lossen? Alvast bedankt voor jullie reacties!

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen