Skip to main content
Beantwoord

Geen verbinding met Toon van Eneco.

• is een Master Poster
  • 46 reacties

Sinds kort Odido abonnement afgesloten. Maar heb nu geen Wifi verbinding meer. Div.keren telefonisch contact gehad met Odido helpdesk en Eneco. Nog steeds geen verbinding. Kan iemand mij helpen? Gr. John

Beste antwoord door Waqqas

@A06jlo 

Nog iets wat geprobeerd kan worden is ga in de router interface naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, kies band 2,4 GHz en onderaan beveiligingsmodus WPA2-PSK en daaronder beschermde beheersframes uitgeschakeld.

Na het toepassen herstart je router en probeer de Toon dan eens te verbinden.

Bekijk origineel

15 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20998 reacties
  • 3 februari 2025

Hallo ​@A06jlo 

Je hebt sinds kort Odido en een Zyxel-T50 gekregen? Weet je dat zeker?

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1127 reacties
  • 3 februari 2025
Waqqas schreef:

Hallo ​@A06jlo 

Je hebt sinds kort Odido en een Zyxel-T50 gekregen? Weet je dat zeker?

Bij het aanmaken van een topic is “Zyxel-T50” de enige tag met Zyxel in de tekst. Dus waarschijnlijk gaat het wel om een Zyxel T56 (glasvezel) of Zyxel T54 (dsl).

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20998 reacties
  • 3 februari 2025

@A06jlo 

Heb je al geprobeerd om de Toon te resetten?

Wat je ook kan proberen is:

In de router interface bij de WiFi instellingen 5 GHz uitschakelen.

In het menu bij netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus WPA2-PSK kiezen en toepassen.

In het menu bij netwerkinstellingen, draadloos, andere, bij 802.11 modus b/g/bln gemengd kiezen om WiFi 6 uit te schakelen.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 46 reacties
  • 3 februari 2025

Hoi Waqqas. Ik heb de Zyxel T56 glasvezel. Heb alle opties met de Toon al uitgevoerd met hulp van de Eneco helpdesk, hotspot via mobiel, vaste bekabeling, en dat lukte wel. Eneco zegt het ligt aan de Odido modem. Verder ben ik een leek in de instellingen, ik hoop dat je mij daar stap voor stap even naar toe kan leiden.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20998 reacties
  • 3 februari 2025

@A06jlo 

In de router interface kom je door in je browser naar 192.168.1.1 te gaan en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat.

Kan je ook eens in de router interface naar het menu gaan, netwerkinstellingen, draadloos, andere, bij 802.11-bescherming off kiezen en toepassen. Herstart de router hierna en probeer dan eens te verbinden.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 46 reacties
  • 3 februari 2025

Stond op Auto.

Staat nu op Off.

Niet gelukt, Toon staat nu op verbinding opbouwen, en dit duurt al heel lang.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 46 reacties
  • 3 februari 2025

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1127 reacties
  • 3 februari 2025

@Waqqas Ik weet niet wat er mis is met de wifi van de Zyxel maar er klopt daar toch echt iets niet met die Zyxel wat betreft wifi. Ik heb vanaf het begin ook problemen om contact te maken met een Thomson en Nokia streamingbox (Android TV). Ook mijn Sonos’en maken geen contact. Gelukkig heb ik die apparaten bedraad aangesloten dus ik heb er geen probleem mee, maar er is iets niet juist.

Zelfs met compleet uitschakelen 5Ghz, WPA2 instellen en alleen b/g/n gemengd voor 2.4Ghz en uitschakelen 802.11 bescherming, krijg ik nog steeds geen contact. (Ik volg alle instellingen en aanwijzingen voor die Toon ook even mee om te kijken of het dan wel werkt 😉)

En waarom zouden de apparaten niet netjes terugvallen van wifi 6 naar wifi 5 of 4? Dat zou toch automatisch moeten gebeuren? Ik zie zo vaak advies om wifi 6 uit te schakelen maar dat zou bij ‘goede’ routers toch niet hoeven?

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 46 reacties
  • 3 februari 2025

Ik heb verder geen problemen met mijn andere 2.4Ghz apparatuur, zoals al mijn mobile telefoons, Rng deurbel. Alleen met Toon.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20998 reacties
  • Antwoord
  • 3 februari 2025

@A06jlo 

Nog iets wat geprobeerd kan worden is ga in de router interface naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, kies band 2,4 GHz en onderaan beveiligingsmodus WPA2-PSK en daaronder beschermde beheersframes uitgeschakeld.

Na het toepassen herstart je router en probeer de Toon dan eens te verbinden.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 46 reacties
  • 3 februari 2025

Gedaan, moet ik opnieuw de router herstarten?

Dan moet ik even wachten na 5 uur. Ik moet dan iedere keer een code opvragen via mijn werk voor mijn thuiswerk.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20998 reacties
  • 3 februari 2025

@A06jlo 

Ja, herstarten is wel nodig. Kijk anders nu ook eens of hij kan verbinden.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 46 reacties
  • 3 februari 2025

Hoi Waqqas, het is gelukt.

Ik heb wel Toon eerst nog even herstart.

Moet ik die 802.11 bescherming op Off laten staan?

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20998 reacties
  • 3 februari 2025

@A06jlo 

Dan was het waarschijnlijk de WPA2-PSK en beheersframes uitgeschakeld.

De 802.11 bescherming onder het kopje andere zou dan weer op auto kunnen.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 46 reacties
  • 3 februari 2025

Mooi, enorm bedankt Waqqas.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen