Skip to main content
  • 1,859 Topics
  • 18,171 Reacties
1859 Topics
Fritzbox 4060 aangesloten .. LAN 3 poort onbruikbaar?
Sinds kort T-Mobile thuis klant. De Zyxel T54 mooi apparaat maar blijkt geen DECT, en daarmee ook niet de (Fritz) DECT/Smartdevices hier in huis te ondersteunen. (en toch ook wel meer fan van de Fritz interface en mogelijkheden) Dus de Zyxel T54 vervangen door een Fritzbox 4060 (aangesloten op de mediaconverter), en dan bij Internet Connection ‘T-Mobile Thuis’ geselecteerd. (Fritzbox doet wat magic en start opnieuw op) Internet en Homenetwerk incl. Wifi snel aan de praat, incl Fritz Repeaters en Mesh. Bellen ging wat moeizamer, maar uiteindelijk gelukt. De instructies zijn niet erg duidelijk/volledig, maar die van AVM zaten het dichtst bij - moest toch nog de nodige (detail)variaties proberen voordat het raak was. TV 'zag’ wel netwerk maar deed na opstarten verder niets; zwart scherm, Amino box reageert zels niet meer op afstandsbediening. Van alles geprobeerd (kwa instellingen valt er overigens niet veel te veranderen) .. totdat ik de kabel niet in de laatste poort (LAN 3, want dat stond ergens dat dat moest), maar in LAN 1 deed - Bingo! Dus TV NIET in LAN3 poort doen. Nu heb ik de 3 LAN poortjes van de 4060 wel allemaal nodig, maar het lijkt erop dat LAN 3 heel anders geconfigureerd is .. er is netwerkverbinding maar die doet verder niets.. ik vermoed dat LAN3 speciaal geconfigureerd is tbv het ‘oude’ TV platform (iets met VLAN enzo) > Vraag: hoe maak ik LAN3 poort weer beschikbaar voor gewoon netwerk gebruik? Misschien bij de setup Internet Connection niet ‘T-Mobile Thuis’ bij Internet connection kiezen maar iets anders - en wat dan? (zie screenshot) Hoor graag!
Continue wegvallende internetverbinding (tussen centrale en meterkast)
Ik ben benieuwd of er momenteel meer mensen met Tmobile thuis in de heg liggen met dit probleem. product: Glasvezel 1000mb up/down met CTS 3002SFP-DR Media converter RJ45-SFP 100/1000Mbps en Zyxel T-50 modem. ik laat alleen het signaal hierop binnenkomen en heb modem met cat 6 kabel aangesloten op Ubiquiti Dream machine pro. Hierachter heb ik mijn netwerk opgezet. Ik het log van mijn UB DRM pro lees ik dat om de paar minuten de verbinding met het internet (ISP) wegvalt, om vervolgens een paar minuten later weer hersteld te zijn. Al meer dan een maand ben ik nu aan het stoeien met de “help”desk van TM. Medewerkers die zeggen iets te activeren bij de 2e lijn, en dat vervolgens niet doen (3x gebeurt al) telkens moeten nabellen als actie weer uitblijft.(Wat een dichtgetikt werkproces is dat zeg. En dan dat telefoon menu, ook vreselijk. Allemaal heel vermoeiend.) Altijd eerst op afstand Modems uitgelezen en gereset, technische dienst heeft meermaals metingen verricht, er is een probleem geconstateerd met de demping, er zijn ‘mannetjes’ gestuurd, etc. maar dat alles heeft geen oplossing geboden. En dan telkens weer terug naar af, en dan begint het cirkeltje opnieuw. Nu zijn we 6 weken later en bestaat het probleem nog steeds. Tot nu toe is voor mij de beste oplossing om ‘s ochtends voor start van het werk de mediaconverter en het modem van het stroom halen, en te herstarten. Dan houdt de verbinding net de dag staboiel vol zonder weg te vallen. Om s nachts dan vrolijk weer te beginnen aan z’n riedeltje aan-uit.-aan-uit EVENT DATE Internet Restored Sep 08 2022 09:00 Internet Disconnected Sep 08 2022 08:50 Internet Restored Sep 08 2022 08:49 Internet Disconnected Sep 08 2022 08:43 Internet Restored Sep 08 2022 08:29 Internet Disconnected Sep 08 2022 08:28 Internet Restored Sep 08 2022 08:25 Internet Disconnected Sep 08 2022 08:25 Internet Restored Sep 08 2022 08:23 Internet Disconnected Sep 08 2022 08:18
Zyxel T50 port forwarding voor MILL elektrische kachel
Goedenavond, Ik ben nu al een paar avonden aan het vechten met de port forwarding instellingen op mijn Zyxel T50 van Tmobile thuis. Ik heb internet via DSL. Ik probeer mijn nieuwe wifi heater van Mill aan te sluiten en het lijkt erop dat de benodigde poorten hiervoor naar de heater dicht staan. Het zijn meerdere poorten maar graag zou ik het voorbeeld van poort 8000 TCP willen pakken. Bij installatie van de heater zie ik op de router dat de heater een IP toegewezen krijgt. Hij verbindt dus. Daarna stopt het installatieproces. Ik neem aan door de poorten die dicht staan. Instellingen Zyxel: Factory Reset gedaan; Firewall/algemeen op ‘laag’ gezet; UPNP uitgezet (tips uit andere posts); Statische IP toegewezen op basis van MAC adres (dit werkt ook als ik de heater elke keer opnieuw aansluit krijgt deze dezelfde LAN IP). DHCP range verder niet aangepast, standaard gelaten. Port forwarding ingesteld op de volgende manier voor het statische interne IP adres. Dit heb ik voor zowel de WAN interface VD_internet als ADSL_internet gedaan(2 regels dus), aangezien mij niet duidelijk was welk ik nodig had. Dit lijkt niet te werken. Hoe heb ik dit getest: MacOS terminal command nc -zv “statischIP” 8000. Failed:connection refused NMAP nmap -p ‘*’ “statischIP” NMAP nmap -p 8000 “statischIP” Vervolgens geprobeerd de DMZ in te stellen op het statische IP. Dit geeft exact dezelfde resultaten. Kan iemand mij misschien verder helpen? Alvast bedankt! Gr, Matthijs
Frtiz!box 5530
Ik heb T-Mobile glas, met een zyxel modem. Dat wil ik vervangen door een FritzBox 5530. Echter, de glasvezel wordt niet herkend:Fritzbox op Taal nederlands en land Nederland, restart en daarna als provider T-mobile thuis gekozen. Nieuwe glasvezelkabel gekocht die past.Echter, er wordt niets herkend. In de handleiding van T-Mobile staat: Gebruik eigen ONT Om een eigen ONT te gebruiken, dien je een ONT te nemen die geschikt is voor het gebruik op je netwerk. We raden het gebruik van een eigen ONT af, omdat we bij het omwisselen enkele dagen nodig kunnen hebben om de door ons geleverde ONT weer te registreren. Als je begrijpt wat de risico’s hiervan zijn, kan je via onze klantenservice een verzoek indienen om je eigen ONT te registreren. Binnen enkele dagen zal de T-Mobile ONT de verbinding verliezen. Vanaf dat moment kan je je eigen ONT aansluiten. Let er bij het aansluiten op dat je de glazen connector niet aanraakt. Dit kan de verbinding nadelig beïnvloeden. Op een KPN WBA glasvezelverbinding is een eigen ONT alleen mogelijk wanneer je met XGSPON verbonden bent. Mogelijk moet je lijn gemigreerd worden voordat je een eigen XGSPON ONT kan aansluiten. Op ons eigen netwerk (GPON of XGSPON) kan je, afhankelijk van de verbinding, een GPON ONT gebruiken of een XGSPON ONT gebruiken. Dat kan ik niet geheel volgen, als ik tweakers en hier lees heeft niemand wat bijzonders moeten doen. Maar ik denk dat ik een verkeerde aansluiting aan de kant van t-moblie heb? (PON ipv AON??).
VDSL uitval (esmd xdsl xtm link down)
​Sinds 2 maanden abonnee van T-Mobile thuis, kijk toch geen tv en heb geen 300 down en 60 up nodig, en de actieve wijkkast (SDF) staat hier letterlijk om de hoek, dus zo'n 30 meter van mij vandaan. Helaas niet echt een stabiele verbinding, de snelheid is goed maar de link valt heel vaak weg, soms een week goed, soms op één dag 3-5x down, vervelend als ik aan het bellen/streamen ben. Wil toch graag even een topic aanmaken zodat ik informatie kan verzamelen en hier om hulp kan vragen, heb nu één keer contact gehad met de klantenservice, die zeiden dat ik 3 dagen de verbinding in de gaten moest houden. Link (sinds 9 uur s’ochtends down geweest dus geen errors): ============================================================================= xDSLFwVersion: FwVer:5.12.23.0_B_A60901 HwVer:T14.F7_0.0 Line State: Up Modulation: ITU G.993.5(G.Vectoring),G.998. Annex Mode: ANNEX_B============================================================================= TPSTC type: 64/65B PTM TC near-end interleaved channel bit rate: 111214 kbpsnear-end fast channel bit rate: 0 kbpsfar-end interleaved channel bit rate: 0 kbpsfar-end fast channel bit rate: 33031 kbps near-end FEC error fast: 0near-end FEC error interleaved: 46near-end CRC error fast: 0near-end CRC error interleaved: 0near-end HEC error fast: 0near-end HEC error interleaved: 0far-end FEC error fast: 0far-end FEC error interleaved: 0far-end CRC error fast: 0far-end CRC error interleaved: 0far-end HEC error fast: 0far-end HEC error interleaved: 0DSL uptime : 4:15, 47 secsDSL activetime :0 min, 47 secs Downstream:relative capacity occupation: 100% noise margin downstream: 12.6 dBoutput power upstream: 0.2 dbmattenuation downstream: 7.2 dB Upstream:relative capacity occupation: 100% noise margin upstream: 13.6 dBoutput power downstream: 10.4 dbmattenuation upstream: 0.0 dB Bit table:carrier load: number of bits per tonetone 0- 31: 00 00 00 06 78 9a aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa tone 32- 63: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa a9 87 60 00 tone 64- 95: 0a aa aa aa aa ba bb bb ba bb bb bb bb bb bb bb tone 96-127: bb cb cb bb bb bb bb bb bc bb bb bb bb bb bb bb tone 128-159: bb bb bb bb bb ba bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb tone 160-191: ba ab aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa tone 192-223: aa aa 9a aa aa a9 99 99 99 9a 99 99 99 99 99 99 tone 224-255: 99 99 99 99 99 89 99 99 88 88 89 88 77 88 88 88 Uitval (zelf bijgehouden zo goed als ik kon): 27-07-2022 13:50: down29-07-2022 17:22: down29-07-2022 17:54: down 02-08-2022 21:11: down03-08-2022 16:07: down03-08-2022 16:33: down03-08-2022 16:51: down03-08-2022 17:00: down06-08-2022 08:58: down Tussen 3 en 6 augustus was ik wel druk, maar zal vast en zeker een paar keer down geweest zijn. Aansluitpunt: Is een oude ISRA1 aansluiting, hier heb ik zelf de draadjes ingestopt, alleen lijn 2 was actief op 2A en 2B. 1 keer een andere kabel gebruikt, daarna nog een keer gestript en vastgemaakt. Kwa stabiliteit merk ik geen verschillen. ​
Eigen router, Zyxel T-50, slecht internet na dagen/weken
Hi all, graag deel ik met jullie mijn oplossing voor mijn probleem met een slechte internetverbinding. De oplossing bestond bij mij uit het verhogen van “het aantal NAT-sessie per host” van 2048 naar 8192 in m’n Zyxel T-50 modem. Het actueel aantal sessies is te bekijken via het navigatie pad: > Systeemmonitor > Verkeersstatus > NAT. Bij mij stond daar 1 apparaat (m’n router/firewall) met 2048 connecties De waarde is aan te passen via het navigatie pad: > Netwerkinstellingen > NAT > Sessies. Ik ga ervan uit dat 2048 connecties normaliter voldoende zou moeten zijn per apparaat. Echter vanwege dat ik al m’n internetverkeer via een eigen router/firewall laat verlopen, verlopen alle connecties van m’n apparaten via deze enkele host. In de praktijk merkte ik dat soms het opvragen van een pagina of het starten van een app een probleem gaf. Na enkele minuten was het probleem even weg. Maar het probleem kwam daarna steeds regelmatiger voor. Helaas heeft me dit meerdere maanden van ergenis gegeven. Ook de helpdesk heeft me nooit verwezen naar deze limiet van 2048 connecties. Achteraf gezien is het eigenlijk heel logisch dat dit het probleem was. Dus… Heb je een eigen firewall/router achter je Zyxel T-50 modem staan? Wordt je internet na verloop van tijd minder stabiel? Dan even deze waarde controleren en/of ophogen.. Voor het routeren van “alle” traffic via m’n eigen router/firewall, heb ik: In de Zyxel T-50 modem een MAC-filter ingesteld om alleen specifieke Mac-adressen toe te staan: “Mac-adresfilter=ingeschakeld”, “MAC-restrictiemodem=toestaan”. In het filter heb ik het MAC-adres van m’n firewall/router en Amino TV-box opgenomen. In m’n eigen router/firewall heb ik een MAC-filter ingesteld om het MAC-adres van de Amino TV-box te blokkeren. In m’n eigen router/firewall staat de DHCP-server ingeschakeld. En dus ook in de Zyxel T-50. DNS queries verlopen ook via m’n eigen router/firewall. Bovenstaande constructie zorgt ervoor dat ik niet aan de slag hoef met VLAN instellingen. Wel is het zo dat er sprake is van double-NAT, wat niet optimaal is. Hope this helps… groet, Sander
Statisch IP-adres t.b.v. Raspberry Pi
Beste community, Ik heb een vraag die misschien wel meerdere thuis-klussers hebben 😅. Ik heb glasvezel internet van T-Mobile en krijg dit binnen op een Zyxell T-50 modem. Vervolgens heb ik het modem verbonden met een router (in mijn geval een Linksys Velop) die vervolgens een WiFi signaal voor mij verspreidt. Nu heb ik een Raspberry Pi 4 bekabeld aangesloten op de router. Op de Raspberry Pi heb ik een USB aangesloten (later eventueel NAS of een internet dienst o.i.d.) om mijn eigen media vanaf te kunnen streamen. Op de Raspberry Pi heb ik mediaservers geïnstalleerd (Plex en Jellyfin) om van te kunnen streamen. Nu kan ik binnenshuis perfect mijn media streamen naar iOS en Android (Chromecast), dus dat is al mooi. Maarrr nu wil ik deze media ook graag van elders kunnen benaderen, omdat dat kan 😁. Correct me if I’m wrong. Maar volgens mij moet ik hiervoor van buitenaf verbinding zien te maken met mijn IP-adres. Nu, met een dynamisch IP-adres zal dit niet werken, dus moet ik daar een statisch IP-adres voor instellen. En daarnaast de juiste poorten (Plex 32400 en Jellyfin 8096) open zetten in het modem en de router. Ik heb e.e.a. aan topics hier doorgezocht en geprobeerd, maar het lukt mij helaas niet echt. Dit zou toch het stappenplan moeten zijn? Fictief IP-adres = 192.168.x.xxx. Ik pak nu even Jellyfin als voorbeeld, voor Plex, Emby, etc. zou het vergelijkbaar moeten gaan maar met andere poorten. 1. De deur naar de LAN-client open gooien: Netwerkinstelling - NAT - DMZ - 192.168.x.xxx 2. De specifieke poorten open zetten: Netwerkinstelling - NAT - Poortdooschakeling Servicenaam = Jellyfin Oorspronkelijke IP = 192.168.x.xxx WAN-inteface = ETH_Internet Server IP-adres = IP-adres van de Raspberry PI Startpoort = 8096 Eindpoort = 8096 Vertaling startpoort = 8096 Vertaling eindpoort = 8096 Protocol = TCP Wel even aanvinken op actief. 😅 3. Statische IP instellen: Netwerkinstelling - Thuisnetwerken - Statische DHCP In mijn geval kan ik uit apparaatinformatie al de Linksys selecteren met corresponderend MAC-adres selecteren. IP-adres dan 192.168.x.xxx instellen. Nu zou dit toch moeten werken, of vergeet ik iets cruciaals? In ieder geval krijg ik op deze manier nog niet de poort werkend (heb ik op https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ gecheckt) 😔.

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen