Beste,
Gisteren met succes glasvezel aangesloten thuis.
Het modem de Zyxel t-54 werkt naar behoren en geeft dichtbij ruim 800mbps aan snelheid op wifi, verderop minder, maar dat is begrijpelijk..
Daar ik door het huis heen een netwerk van tp-link m4 heb staan heb ik deze aangesloten op de modem in AP modus en de wifi van het modem zelf uitgezet.( stond ook zo ingesteld bij Ziggo)
Het hoofdpunt hangt 30cm bekabeld naast de router en geeft direct maar de helft aan snelheid van wat de Zyxel doet?? verlies begrijp ik, maar direct gehalveerd met bekabeling aangesloten vind ik vreemd.
Verder naar boven zitten we nog maar op 150mbps. en het netwerk is erg onstabiel. Vervolgens alles gereset en opnieuw aangesloten om een verse start te maken. Helaas nog steeds hetzelfde probleem dat de snelheid zeer laag is en instabiel.
Alle instellingen uiteindelijk geprobeerd maar de stabiliteit en snelheid die ik had bij mijn oude provider, waarvan de snelheid minder was als die van de glasvezel is erg frustrerend.
Kan het zijn dat de modem niet goed samen kan werken met de tp-links en ik de versterkers van t-mobile zelf moet hebben, wat raar zou zijn. Of zit het ergens in de instellingen van de t-mobile modem.
Ik hoor graag of iemand mij kan helpen hiermee of hetzelfde heeft ervaren.