Hallo allemaal,
Ik zie dat mijn vraag al in diverse posts is gesteld. Staat deze niet juist hoop ik dat de moderators zo vriendelijk zijn om deze te verplaatsen.
Sinds 15 januari 2024 ben ik overgestapt van (ruim 2 jaar Solcon 250Gb Glasvezel) naar Odido 1Gb Glasvezel. Ik woon in het buitengebied en we hebben sinds 2 jaar glasvezel. Wat een uitkomst! We wonen hier met 3 gezinnen 10 personen bij elkaar in een grote woonboerderij. Met meerdere TV kastjes ook. En 2 thuiswerkers. Dus gekozen voor Odido 1Gb.
Installatie ging goed. De Mediaconverter van Nokia XS-010X-Q met daarachter de Zyxel T-56 zijn geplaatst en yesss ik had internet.
Al vaker merkte ik dat 1x per dag de internetverbinding even wegvalt en dan ook zo weer terug is. Ik ben niet iemand die gelijk aan de telefoon hangt dus prima….als dat alles is… Maar afgelopen donderdag was ineens het hele internet weg. Rode internet lampje op T-56 brand, en op de mediaconverter branden wel 3 groene ledjes.
Klantenservice Odido gebeld en melding gemaakt. Nee meneer geen landelijke storing en de lijnmeting is ook goed. Dus moet er een monteur langskomen. Dat gaat bijna 1 week duren! En we kunnen er ook niets aan veranderen. Moet u zelf maar even contact opnemen met Guidon...dat gedaan, en uiteindelijk komen ze 1 dag eerder…. Maar zit dus nu op 1 hotspot met 3 gezinnen… De TV kastjes werken er niet op en onze ouders van 80 jaar kunnen geen TV kijken (ik was al blij dat ik ze de TV kastjes heb kunnen uitleggen)
Ik heb inmiddels menig uur met Odido gebeld, Deltafiber (hun naam staat op de kastjes) ook gebeld (die kunnen wel zien dat mijn huis niet te bereiken is)
Ik heb daarom de stoute schoenen aangetrokken en een Fritz!box 5590 met XGS-PON gekocht. Eerst via WAN aangesloten, maar geen geluk…. Ook geprobeerd om de fiber rechtstreeks aan te sluiten op de Fritz!Boz 5590, maar ook niets. Hij blijft aangeven bij fiber “Training”.
Sorry voor het lange verhaal, maar ik ben na 3 weken nu al zwaar teleurgesteld in Odido. Ik denk namelijk dat het modem helemaal niet kapot is...dat er misschien ergens anders iets loos is. Dat dus die beste Guidon monteur hier straks niets kan doen en ik nog langer moet wachten. Internet is gewoon echt een levensbehoefte geworden….
Ik lees hier dat XGS-PON in combinatie met Odido niet mogelijk is. Ik had mijn Fritz!Boz eigenlijk gekocht om iets achter de hand te hebben en eventueel de Odido apparatuur te gaan verwijderen in de toekomst.
Kan iemand mij vertellen wat de status is van het hele XGS-PON verhaal? Kan ik de 5590 binnenkort gebruiken?