Skip to main content
  • 1,792 Topics
  • 17,636 Reacties
1792 Topics
Mediabox via 1Gbps switch verlaagt gehele LAN netwerksnelheid naar 100Mbps
Meerdere tests, meerdere metingen uitgevoerd. Steeds zelfde resultaat. Voorheen Ziggo 1Gbps+tv+tel abbo: Netwerk infra: Ziggo bridged modem > Eigen 1Gbps WiFi (2.4 & 5) Router DHCP > 2 x 1Gbps LAN naar 1Gbps NAS en naar 1Gbps 8 poorts switch > 3 apparaten van 1Gbps, 2 van 100 Mbps en 1 CAT6 > 1Gbps router in switch modus > 2 x 100Mbps apparaten en 1 CAT6 > 1Gbps 2e WiFi (2.4 & 5) Router zonder DHCP > 2 x 1Gbps en 2 x 100 Mbps apparaten Resultaat: Bekabeld gemiddeld alle 1Gbps apparaten tussen de 700 en 950Mbps snelheid; 100Mbps apparaten altijd bijna op max snelheid. WiFi snelheden altijd hoge snelheden afhankelijk van het aantal devices tegelijkertijd Nu Odido 1Gbps + 2 x Mediabox (waarvan 1 geïnstalleerd is): Netwerk infra: Zyxel T56 op ONT > NAS en 8 poorts switch > Alles hetzelfde alleen Mediabox met CAT5e op de switch erbij en eigen router uit het netwerk gehaald. NAS geeft 1Gbps en poort van switch<>Zyxel geeft 1Gbps. Overige apparaten worden gecapped naar 100Mbps, WiFi Zyxel dnelheden geen probleem, WiFi snelheden 2e Router zonder DHCP gecapped op 100Mbps Mediabox er tussenuit, dan loopt alles zoals het zou moeten. Geen interesse voor Mediabox op WiFi. Als test 2e Mediabox geplaatst en zelfde negatieve resultaten…. Vraag 1: Wat zit er in de Mediabox wat aangeeft dat Mediabox alles blokkeert? Vraag2: Als deze blokkade opgeheven wordt onstaat er een gevaar in de vorm van brand, ontploffing of kortsluiting? Vraag 3: Is er misschien een Zyxel Mediabox issue? Vraag 4: Zit er aan de Odido server zijde een beperking op de Mediabox, aangezien Odido TV geregistreerd staat
Geen wifi op Windows PC's, wel op alle andere apparatuur
Beste Odido gebruikers, Sinds 17 oktober zijn wij overgegaan van Z**** naar Odido. Op zich gaat dat allemaal best, maar al mijn Windows PC's kunnen niet via WiFi verbinden met internet. Dat was voordat de Odido apparatuur geïnstalleerd werd nooit een probleem. Alle andere apparatuur (de mediabox, alle telefoons, tablets et cetera verbinden zonder problemen. Na heel veel voor de hand liggende en ook minder voor de hand liggende dingen geprobeerd te hebben heb ik uiteindelijk contact gezocht met de klantenservice. Vanuit daar werd, na nogmaals alle voor de hand liggende en minder voor de hand liggende oplossingen geprobeerd te hebben, besloten dat er een ander modem moest komen. Vandaag kwam de Guidion monteur, maar hij kwam tot de conclusie dat een ander modem (weer een T56) niet ging helpen. Mogelijk wel een T50 (niet langer leverbaar) met bijbehorend accesspoint/wifiversterker, maar dan moet ik via de klantenservice verzoeken om zo'n ouder type modem. Mijn vraag is dus eigenlijk: wie weet wat er waar fout gaat? Als ik op ipconfig /all kijk in en terminalvenster zie ik als opvallend detail dat er geen default gateway gevonden wordt, dat er een public domain IP adres (beginnend met 169) uitgegeven wordt en dat het subnet mask niet overeenkomt met wat het werkelijk is. Alles staat op automatisch. Verbinden via een wifi router (een TP-Link Archer 2600) die bedraad aan de Zyxel hangt lukt wel met de Windows PC, maar daar heb ik geen Odido mesh toestand voor genomen natuurlijk. Graag alle eventuele oplossingen aandragen, ik vind niks stom en als ik iets al geprbeerd heb zal ik het aangeven. Vast bedankt voor de evntuele hulp en tips!
Slimme stekker niet gekoppeld krijgen
Helaas ervaar ik problemen met het werkend krijgen van een slimme stekker. Hopelijk is er hier iemand met de oplossing. In mijn zoektocht naar een slimme stekker heb ik bewust gekozen voor een stekker van Imou, gezien ik hiervan al camera's en een deurbel had naar volle tevredenheid, ideaal dat de stekker ook in de zelfde app kan! Althans dat is wat ik dacht.. Met geen mogelijkheid heb ik tot zover de stekker gekoppeld gekregen, daarvoor al vanalles geprobeerd, ook in de modem instellingen. Zelfs in een Odido winkel ermee geweest, ook die konden mij niet verder helpen. Het bijzondere eraan is dat het echt specifiek te maken heeft met 'iets' van het Odido netwerk. Zowel op mijn eigen netwerk als van 2 andere huishoudens welke ook Odido hebben, krijg ik de stekker niet werkend. Gek genoeg, ik heb het op 1 locatie kunnen testen met het netwerk van de concurrent, waarin de stekker direct probleemloos gekoppeld word en bruikbaar is. Ook in de odido winkel lukte het koppelen, maar waarom wel wisten ze mij niet te vertellen. De stekker werkt dus wel, maar om een of andere reden niet op het Odido thuisnetwerk.. Er is ook gedacht aan het type modem, maar daarbij zijn die ook verschillende getest, zowel de Zyxel T50 van mijzelf als de T56 van een ander huishouden van 2 maand oud. Natuurlijk kan ik een andere stekker kopen, maar mijn voorkeur gaat uit naar deze vanwege de app. En daarbij werkt een andere stekker wel of blijft dit probleem..? Ik sta voor een groot raadsel en ik hoop dat iemand de gouden tip voor mij heeft! Alvast bedankt voor het meedenken.
Snel knipperend groen lampje op zyxel t56 modem
Hi All, Sinds zondag heb ik last van een modem die een snel knipperend groen lampje laat zien en alleen maar aangeeft dat hij wel verbinding heeft met het huawei kastje (2.5WAN), maar voor de rest doet hij niks en komt hij niet verder. Het Huawei kastje geeft alle 3 de lampjes aan die moeten branden. Toen ik hierover op belde gaf ik aan dat ik zelf alles al had geprobeerd (modem en huawei kastje eruit halen en er weer in doen) vanzelfsprekend ook een harde reset uitgevoerd. Toen ging ik daarna eens in mijn wifi lijst kijken op de telefoon en viel het mij op dat ik eigenlijk helemaal geen TMNL wifi meer zag staan tussen mijn lijst waar er normaal gesproken wel een stuk of 4 a 5 tussen staan van mijn buren. Dit kan natuurlijk betekenen dat ze spontaan allemaal zijn overgestapt of het kan betekenen dat zij hetzelfde probleem hebben. Het enige ‘gekke’ wat ik kon vinden was dat ik ergens op dit forum heb gezien dat iemand zijn wifi netwerk veranderde naar bijvoorbeeld ‘huiskamer.v’. Deze zag ik ook tussen de wifi lijst staan, dus hierdoor denk ik dat dat er meerdere mensen in het gebouw op dit moment issues hebben. Odido gaf aan dat er geen storing bekend is dus ik werd door iemand van de ‘technische dienst’ snel weggepraat dat het een defecte modem was die ze opnieuw opsturen en er werd me kort daarna een fijne dag gewenst. Ik zou het fijn vinden als dit iets verder zou worden uitgezocht want mijn vrouw moet voornamelijk thuis werken op een bekabelde verbinding wegens veiligheid en dit is nu de tweede dag dat dit niet mogelijk is.
Hulp nodig bij configuratie twee repeaters/accesspoints met T-56
Geachte technische helpdesk, / Beste Community, Ik heb een T56 modem met een 2 Gbit/s abonnement en twee Zyxel 5600 repeaters, en ik heb ook Ubiquiti Flex 2.5 Gb-switches aangeschaft om een stabiele en snelle bekabelde verbinding te realiseren. Mijn setup is als volgt: De T56 modem is geplaatst in de meterkast en aangesloten op de 2.5 Gb LAN-poort van de switch. Beide repeaters zijn bekabeld aangesloten op de switch. Eén repeater staat in de woonkamer en is via een UTP-kabel verbonden met poort 1 van de switch in de meterkast. De tweede repeater is op de bovenverdieping geplaatst en bekabeld aangesloten op dezelfde switch. De bekabeling in huis is Cat6 en Cat7. Ik ervaar echter een probleem met de repeater op de bovenverdieping: Deze repeater maakt een aparte SSID aan met de naam van de repeater (Zyxel_6365), in plaats van de bestaande netwerk-SSID te gebruiken. Daarnaast merk ik dat de verbinding op de bovenverdieping traag is, ondanks de bekabelde opstelling. Mijn vraag is of het mogelijk is om beide repeaters bedraad aan te sluiten op de T56 modem en toch op beide repeaters een stabiele 2.5 Gb verbinding te krijgen. Ik wil namelijk beide repeaters bedraad laten werken voor de stabiliteit. Kunt u mij helpen om dit probleem op te lossen en de juiste instellingen door te voeren, zodat beide repeaters functioneren als access points met dezelfde SSID en een snelle verbinding? Alvast bedankt voor jullie hulp. Met vriendelijke groet, W.M.
Graag contract ontbinden, geen bruikbare verbinding in de avonduren en weekend
Hallo Odido, Graag mijn contract laten ontbinden per 10 december 2024. Sinds juli j.l. ben ik een klant bij jullie voor de glasvezel internetaansluiting, echter ervaar ik sindsdien structureel zeer trage (niet bruikbare) verbinding in de avonduren en over het weekends de hele dag. In de periode van 16 oktober 2024 13:20 t/m 23 oktober 2024 12:00 de diensten was helemaal uit de lucht geweest (ref: 73728036) Ik heb de verzamel topic gevonden en daarin mijn situatie en bevindingen gedeeld, echter er is heel weinig respons vanuit Odido. Een moderator, Tommie, heeft aangegeven dat er monteuren zou langs komen om metingen te doen; ik heb in totaal tot en met heden 3 monteuren op de vloer en er is nog geen verbetering voor de situatie. Klachtbrief ook ondertussen ingestuurd met kenmerk 73901579/2024-10-24 13:54:37. Hierop heb ik ook nog geen reactie gehad. Ik heb genoeg bewijsmaterialen ingeleverd, voldoende tijd gegeven voor Odido om dit op te lossen, maar er is tot heden helaas nog niks. Daarmee stel ik Odido in gebreke wat betreft jullie deel van de overeenkomst om mij de dienst te leveren. Ik wil ook even refereren naar het interview op Kassa (https://www.bnnvara.nl/kassa/videos/603613, vanaf 08:10), mevrouw Tisha van Lammeren, Chief commercial officer en lid van de Raad van Bestuur van Odido zei dat als Odido (het probleem) niet kan oplossen, klant mag weggaan. Door middel van dit schrijven verzoek ik Odido hierbij: om mij toe te staan het contract zonder extra kosten te beëindigen dmv. overstap naar een andere internet provider; een compensatie te regelen voor de periode waar geen diensten waren geleverd, vooral 16 oktober 2024 13:20 t/m 23 oktober 2024 12:00. Graag ontvang ik een schriftelijke reactie binnen 7 kalenderdagen. Graag per 10 december 2024 de opzegging doen zodat ik nog tijd heb om een nieuw aansluiting aan te vragen bij een andere ISP. Klantgegevens etc. staan in het profiel. Bij voorbaat dank. mvg, M.S.

Laatst verdiende badges

• Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Bestelling en levering expert.
    soepkip67heeft de Bestelling en levering expert. badge verdiend
  • Jij hebt het beste met Odido voor!
    Sam van Odidoheeft de Jij hebt het beste met Odido voor! badge verdiend
  • Diensten en service expert
    Sam van Odidoheeft de Diensten en service expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen