Skip to main content
  • 1,295 Topics
  • 7,690 Reacties
1296 Topics
1 maand, 30 belletjes, 5 technische cases, 2 winkelbezoeken verder, en nog steeds geen werkende sim in mijn nieuwe iPhone
Ik heb vijf weken geleden mijn abonnement verlengd, incl de nieuwe iPhone 16 pro. Lang verhaal kort: ik wil de nieuwe iPhone graag gebruiken, maar geen enkele nieuwe eSim (of fysieke) sim kan geactiveerd worden (door mij, winkelmedewerkers, en klantenservicemedewerkers), en dus ben ik gebonden aan mijn oude telefoon. Er blijkt iets behoorlijk fout te zitten achter de schermen met mijn account/abonnement. Er lijkt soms beweging te zijn in de technische cases, maar het probleem wordt steeds niet opgelost. Ik ben nog nooit teruggebeld door de technische dienst (zelf als cases gecloset worden, of staan op ‘Solved; pending confirmation’). De meeste klantenservicemedewerkers die ik telefonisch heb gesproken zijn verre van capabel. Ik bel inmiddels gelukkig met mijn vaste persoon bij de klantenservice met wie ik belafpraken inplan, we maken een nieuwe technische case aan, en ik sta weer achteraan in de wachtrij. De laatste case is 73781892. De titel zegt het: 1 maand, 30 belletjes, 5 technische cases, 2 winkelbezoeken verder, en nog steeds geen werkende sim in mijn nieuwe iPhone. Als ik jullie een factuur zou sturen van mijn tijd die ik hieraan heb moeten besteden, dan blijft er weinig meer over van jullie abonnementsopbrengsten de komende jaren. De maat begint behoorlijk vol te raken. Ik wil dat dit geprioriteerd wordt, en dat ik direct met de technische support kan spreken, en dat ze niet stilzitten totdat dit probleem volledig is opgelost en bevestigd is van mijn kant. Ik sta op het punt om dit bij de geschillencommissie en rechtsbijstand voor te leggen.
Activeren (e)Sim niet mogelijk
Mijn Unlimited abonnement loopt af op 16 oktober 2024. Ik heb deze door mijn partner laten overnemen en verlengd als Unlimited Samen met een nieuw toestel. Het toestel heb ik afgelopen donderdag 5 september opgehaald in Arnhem Presikhaaf. De jongen die daar werkte, zei dat als ik het toestel zou installeren m’n huidige nummer meteen zou werken als ik de eSim van mijn oude iPhone zou overzetten. Nadat ik de eSim had overgezet, wou de eSim niet activeren. Vervolgens gebeld met jullie klantenservice. De medewerker heeft meerdere sim swaps gedaan, en steeds vanuit hun kant geactiveerd. Echter bleef op het nieuwe toestel het netwerk niet actief. Na de zoveelste nieuwe eSim en activeren, zei ze dat ik de eSim van mijn oude telefoon moest verwijderen, daarna zou het moeten werken. Maar nog steeds geen resultaat, en nu helemaal niet meer bereikbaar op mijn nummer. Vervolgens die zelfde dag naar de Odido Shop Vijzelstraat Arnhem. Daar heeft de medewerker geprobeerd een fysieke simkaart te activeren. Zonder resultaat. De sim laat zich niet wijzigen en blijft na talloze sim swaps staan op de oude eSim van mijn oude telefoon. Vervolgens heeft de medewerker met jullie klantenservice gebeld en vervolgens een stapje hoger, geloof channel support (?). Daar gaven ze aan dat het systeem misschien was vastgelopen door de vele sim swaps. Even een paar dagen wachten, dan zou het wel weer werken. Zaterdag 7 september eerst gebeld met jullie klantenservice. Zij konden geen sim activeren, omdat ik geen sms meer kan ontvangen op mijn eigen nummer. Heb wel toegang tot de Odido app, maar activeren met eDIN zou niet voldoende zijn. Ik moest of paspoort kopie versturen of naar de shop gaan. Vervolgens in de shop, weer sim swap geprobeerd, zonder resultaat. Er komt een foutmelding dat het vanwege veiligheidsrisico niet mogelijk is sim te wijzigen. Sim blijft staan op de oude eSim van oude telefoon. Geen enkele fysieke of eSim laat zich activeren en koppelen aan mijn abonnement. De medewerker heeft vervolgens weer gebeld met klantenservice, channel support, vervolgens doorverwezen naar IT afdeling en nu is er een ticket aangemaakt door IT en wordt ergens deze week verder uitgezocht. Ik snap dat het nieuwe unlimited samen abonnementen pas ingaat op 17 oktober. Maar tot die tijd wil ik graag m’n oude abonnement gebruiken op mijn nieuwe telefoon. Wat gaat hier mis? En hoe krijg ik de simkaart geactiveerd op mijn nieuwe telefoon? Ik ben nu al dagen lang onbereikbaar. We gaan 14 september op vakantie, ik kan nu niks met mijn telefoon. Hoop dat iemand mij kan helpen. Groet Frank

Laatst verdiende badges

• Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Bestelling en levering expert.
    soepkip67heeft de Bestelling en levering expert. badge verdiend
  • Jij hebt het beste met Odido voor!
    Sam van Odidoheeft de Jij hebt het beste met Odido voor! badge verdiend
  • Diensten en service expert
    Sam van Odidoheeft de Diensten en service expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen