Skip to main content
7970 Topics
Uitleg: port forwarding instellen
Een aantal klanten heeft aangegeven port forwarding te willen gebruiken met 4G voor Thuis. Dankzij jouw feedback kunnen we dit nu eindelijk, echter nog niet in de ideale vorm, aanbieden. Alvast goed om te weten: Bij 4G voor Thuis kun je een publiek beschikbaar IPv4 adres krijgen met onze nieuwe APN (fms), je zit dan dus niet meer achter een NAT. Je moet deze APN echter wel zelf even handmatig op je router instellen. Ga hiervoor naar http://192.168.8.1 in je browser (je kunt hiermee inloggen op de Huawei router). Onder het kopje “Settings” vind je instelling “New profile” en kun je een nieuw APN profiel instellen. Bij APN voer je dus in “fms”. We kunnen op dit moment helaas (nog) geen vast IPv4 adres bieden. Je krijgt dus wel een publiek beschikbaar IPv4 adres, maar kunt voorlopig alleen even uit de voeten met DDNS. Hierbij krijg je een subdomein (bijv. piet.mynetgear.com) waarbij je veranderende IPv4 adres constant actueel gehouden wordt. Ik heb het hier getest en bij het opnieuw starten van de router krijg je een nieuw IPv4 adres. DDNS is voor nu dus de meest betrouwbare oplossing. Hoe krijg je dit werkend? Omdat de standaard Huawei modemrouter DDNS (nog) niet ondersteunt, kun je DDNS momenteel alleen gebruiken door je eigen router achter de Huawei modemrouter te plaatsen. Stap voor stap: 1. We stellen eerst alvast DMZ in op de Huawei modemrouter. Dit zorgt ervoor dat al het inkomende verkeer straks rechtstreeks door wordt gestuurd naar je eigen router. Zorg dus dat er een goede firewall op je eigen router zit! Ga naar http://192.168.8.1 in je browser, klik op Settings > Security > DMZ Settings en vul bij het IP-adres in: 192.168.8.2. 2. Vervolgens zetten we de DHCP op de Huawei modemrouter uit om conflicten met je eigen router te voorkomen. Ga nu naar Settings > WLAN > DHCP. Zet DHCP uit. De modemrouter herstart zichzelf en de kans is groot dat je er nu niet meer mee kunt verbinden. Dit klopt, op naar stap 2! 3. Sluit je eigen router aan op de Huawei modemrouter door een kabel van de Huawei modemrouter in de WAN-poort van je eigen router te stoppen. Op je eigen router stel je vervolgens het volgende in bij het scherm om je internetverbinding opzetten:IP-adres: 192.168.8.2Subnet: 255.255.255.0Standaard gateway: 192.168.8.1DNS-server: 192.168.8.1 Dit ziet er bijvoorbeeld zo uit (mijn router is de Netgear Nighthawk R7000): 4. Je eigen router zou nu de verbinding op moeten zetten en je zou dus moeten kunnen verbinden met internet. Gelukt? We gaan door! 5. Zoek naar de instelling voor DDNS op je router. Stel alles in door middel van de vermelde stappen. Is dit gelukt? Dan kun je poorten open gaan zetten op je eigen router en heb je port forwarding dus werkend! Het werkt niet, en nu? Als je DHCP weer aanzet op je Huawei modemrouter is alles weer zoals het was en kun je weer verder als vanouds. Geef hiervoor je PC/tablet/telefoon tijdelijk een vast IP-adres:IP-adres: 192.168.8.2Subnet: 255.255.255.0Standaard gateway: 192.168.8.1DNS-server: 192.168.8.1 Mocht je er echt niet uitkomen, laat het dan even weten in een reactie op dit topic. We helpen je dan graag verder. Succes! Moderator update Wil je een portforwarden op het T-Mobile Thuis modem Huawei HG659, lees dan dit topic: Port forwarding op de Huawei HG659 . Doe er je voordeel mee!
Mobiel internet in Zwitserland
Ik ben nu in Zwitserland 🇨🇭 voor de wedstrijd damesvoetbal Wales 🏴󠁧󠁢󠁷󠁬󠁳󠁿- Nederland 🇳🇱. Erg veel zin in, hopelijk wint NL!! Met Odido in Zwitserland heb ik twee problemen: Je kunt pas lokaal mobiel internet aanvragen bij aankomst in het land. Als ik het aanvraag krijg ik een andere bundel dan wat ik aanvraag. ad 1: Ik vind het erg onhandig, onpraktisch en onbegrijpelijk dat je pas mobiel internet kan aanvragen als je in Zwitserland bent. Alleen de allerduurste dienst kan van te voren aangevraagd worden. Je mag toch aannemen dat de technische en administratieve oplossing voor de goedkoopste en duurste dienst hetzelfde zijn. Nu verliest mijn telefoon internet verbinding bij het binnenrijden van Zwitserland en moet ik al rijdend een sms versturen om mobiel internet aan te vragen. Kan dat niet makkelijker? ad 2: Hieronder staat de sms die je krijgt als je Zwitserland binnenrijdt. Ik ben een ruim weekend in Zwitserland en voor mij past de dienst 2GB voor 3 dagen het beste. Dus conform instructie van de sms stuur ik het bericht SP2 naar 1280. Het resultaat is dat ik 500MB voor 1 dag heb gekregen 😳. De helpdesk kan me niet helpen, anders dan unlimitted aanbieden voor een maand. Dat kost €15 extra en heb je 30 dagen plezier ervan. Wat mij betreft een paardenmiddel voor mijn behoefte. Doe ik iets niet goed of gaat er bij Odido iets niet goed? De sms: Hallo! Je bent in Zwitserland. Voordelig internetten doe je met een Internet Op Reis pas. Sms naar 1280: XSP2 [500 MB voor € 3, 1 dag geldig] SP2 [2 GB voor € 7,50, 3 dagen geldig] MP2 [6 GB voor € 15, 10 dagen geldig] XLP2 [18 GB voor € 30, 30 dagen geldig] Of doe het in de Odido App. Zonder pas blijf je ook online, voor € 0,04 p/MB [tot max € 10 p/maand]. Bellen binnen dit land, naar Nederland en EU-landen kost € 0,25 p/m. Gebeld worden kost € 0,25 p/m, een sms versturen € 0,25 p/b. Krijg je een sms? Dat kost je niks. Check je verbruik in de Odido App. Goede reis, Ruud van Odido Het resultaat van SP2 naar 1280: Hallo, Je hebt een Internet Op Reis pas - 500 MB gekocht voor 3,00 euro. De kosten staan in de verbruikstatus als 'overige kosten'. Hou een oogje op je verbruik via de Odido App Tot snel, Odido
Onterechte status Onder Bewindvoering
Goedemiddag Odido, Ik wilde vorig weekend een verlenging van 2 abonnementen doen en daarbij gebruik maken van de haastmakersdeals die nu gelden. Echter bij de Odido-store kwam men tijden het valideren met de mededeling dat zij de verlenigng niet konden afronden ivm een melding in het systeem. Er werd mij vriendelijk uitgelegd dat zij in de winkel niets konden, maar dat ik dit moest opnemen met de klantenservice.Ik heb maandag de klantenservice gebeld en na 28 minuten in de wacht te hebben gestaan gelukkig iemand aan de lijn gekregen. Na uitleg werd ik doorgeschakeld naar een andere afdeling welke mij keurig heeft tewoord gestaan. Uiteindelijk kwam men er achter dat ik dus een bewindvoeringscode aan mijn naam gekoppeld heb gekregen. Dit is geheel onterecht!Ik heb nog nooit te maken gehad met schuldhulpverlening, bewindvoering of dergelijk.Angelina van de klantenservice vond het ook al erg vreemd omdat er naast de code geen enkele documentatie of andere bemerking te zien is in het systeem van Odido.Volgens haar is het dan ook een fout in het systeem, maar kan zij daar niets aan veranderen en gaf mij het advies om de schuldhulp@odido.nl aan te schrijven. Helaas nog geen enkele reactie mogen vernemen. Ik vind het een erg kwalijke zaak. Dit is niet iets onschuldigs. Schulhulperlening en bewindvoering zijn geen kleine issues en hiermee dient verantwoord mee omgegaan te worden. Zowel voor de mensen die dit nodig hebben als de mensen die door dit soort fouten hinder en last ondervinden.Ik denk niet dat het goped is als er zo lichtzinning met deze onderwerpen wordt omgegaan. Zeker niet als ik lees hoeveel mensen hier dus last van hebben en wat hoe veel werk het is om dit te corrigeren. Kan iemand van Odido hier aub mee aan de slag gaan zodat ik nog gebruik kan maken van de haastmakersdeals?Of mij de garantie geven dat ik alsnog de gewenste deal kan maken nadat deze verlopen is?Aangezien dit een fout is vanuit Odido zou ik graag deze toezegging krijgen. Ik zou het liefste bij Odido blijven. Zeker omdat ik al klant ben vanaf het moment dat BEN voor de eerste keer actief werd in Nederland, dus al een klant vanaf 1998! maar als dit issue niet snel wordt opgelost en ik niet meer van de haastmakersdeal gebruik kan maken weet ik niet of ik blijf. Ik verneem graag snel hoe dit wordt opgelost. Met vriendelijke groet, Mick

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen