Skip to main content

Hulp gezocht: Blokkade inruil iPhone 15 na foutieve verlenging MediaMarkt

• October 2, 2026
  • 4 reacties
  • 44 Bekeken

Beste Odido moderators,

Ik heb dringend jullie hulp nodig bij een administratief probleem waar ik zelf niet meer uitkom. Ik ben neurodivergent (ADHD) en de situatie bezorgt mij momenteel extreem veel stress.

Vier dagen geleden heb ik bij MediaMarkt een Samsung telefoon los gekocht (volledig betaald). De medewerker heeft echter per ongeluk mijn lopende Odido-abonnement hiermee verlengd voor 2 jaar. Ik wilde mijn abonnement helemaal niet verlengen met dit toestel; ik wilde mijn lopende Recycle Deal voor mijn iPhone 15 (128GB, in nieuwstaat) afronden en uiteindelijk overstappen naar een iPhone 17.

Door deze foutieve actie van MediaMarkt staat mijn Odido-profiel nu vast op de nieuwe verlenging. De fysieke winkel van MediaMarkt weigert mee te werken om de verlenging terug te draaien. Dit escaleerde in de winkel waardoor ik een paniekaanval kreeg en moest vertrekken. Ik kan en wil niet meer terug naar die winkel.

Ik wil de Samsung telefoon gewoon behouden (die is immers los betaald), maar ik wil heel graag dat mijn Odido-abonnement handmatig wordt hersteld zodat ik mijn iPhone 15 kan inruilen/inleveren om het openstaande restbedrag van mijn vorige contract recht te zetten. Ik heb hiervoor nog 17 dagen de tijd.

Kunnen jullie alsjeblieft handmatig met mij meekijken in het systeem, de foutieve verlenging via MediaMarkt deactiveren?

October 2, 2026

Hoi ​@shillele ,

Je hebt dat toestel in 1 keer betaald, maar de prijs van dat toestel was gekoppeld aan een verlenging. De losse verkoopprijs is zeer waarschijnlijk veel hoger dan dat je dat in combinatie met een abonnement verlenging kocht.

Je zult dus hij de mediamarkt de verlenging geheel moeten terugdraaien, het toestel weer inleveren en de aankoopprijs terugkrijgen.  Ik ken niet de voorwaarden van Mediamarkt,  en of dit onder de 14 dagen annulering valt. In een winkel is namelijk geen internet aankoop.

Als dat niet kan, dan kun je een losse iphone 17 kopen, je hoeft dan niet eens te melden dat je al een mobiel abonnement hebt. De recycle deal staat ook los van de verlenging.  Je kunt deze terugsturen of bij een Odido shop inleveren zodat je het afkoopbedrag van dat toestel niet hoeft te betalen. 

4 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • October 2, 2026

Hoi ​@shillele ,

Je hebt dat toestel in 1 keer betaald, maar de prijs van dat toestel was gekoppeld aan een verlenging. De losse verkoopprijs is zeer waarschijnlijk veel hoger dan dat je dat in combinatie met een abonnement verlenging kocht.

Je zult dus hij de mediamarkt de verlenging geheel moeten terugdraaien, het toestel weer inleveren en de aankoopprijs terugkrijgen.  Ik ken niet de voorwaarden van Mediamarkt,  en of dit onder de 14 dagen annulering valt. In een winkel is namelijk geen internet aankoop.

Als dat niet kan, dan kun je een losse iphone 17 kopen, je hoeft dan niet eens te melden dat je al een mobiel abonnement hebt. De recycle deal staat ook los van de verlenging.  Je kunt deze terugsturen of bij een Odido shop inleveren zodat je het afkoopbedrag van dat toestel niet hoeft te betalen. 

Forum|alt.badge.img+2
  • October 2, 2026

Ik ken niet de voorwaarden van Mediamarkt,  en of dit onder de 14 dagen annulering valt. In een winkel is namelijk geen internet aankoop.

Helaas

https://www.mediamarkt.nl/nl/service/klantenservice/ruilen-retourneren

Welke producten kunnen niet geretourneerd worden?

• Telecomabonnementen die in de winkel zijn afgesloten

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • October 6, 2026

Dankzij de inruildeal hoef ik niets te betalen, niet voor de huidige iPhone en niet voor de iPhone 17. Daarom het verzoek aan de Odido-moderators om samen met mij handmatig in het systeem te kijken en de onjuiste verlenging, die door MediaMarkt is doorgevoerd, ongedaan te maken.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Shillele, superleuk dat je al met je Odido abonnement bij ons zat! Ik help je graag verder door je verzoek door te zetten naar mijn collega's van Channel Support. Zij nemen vervolgens contact op met MediaMarkt om tot een oplossing te komen. Ik heb je via Webcare Moderator een DM gestuurd. Reageer je daar op me? Dan ga ik snel voor je aan de slag! 😊