Skip to main content
8580 Topics
Onterechte status Onder Bewindvoering
Goedemiddag Odido, Ik wilde vorig weekend een verlenging van 2 abonnementen doen en daarbij gebruik maken van de haastmakersdeals die nu gelden. Echter bij de Odido-store kwam men tijden het valideren met de mededeling dat zij de verlenigng niet konden afronden ivm een melding in het systeem. Er werd mij vriendelijk uitgelegd dat zij in de winkel niets konden, maar dat ik dit moest opnemen met de klantenservice.Ik heb maandag de klantenservice gebeld en na 28 minuten in de wacht te hebben gestaan gelukkig iemand aan de lijn gekregen. Na uitleg werd ik doorgeschakeld naar een andere afdeling welke mij keurig heeft tewoord gestaan. Uiteindelijk kwam men er achter dat ik dus een bewindvoeringscode aan mijn naam gekoppeld heb gekregen. Dit is geheel onterecht!Ik heb nog nooit te maken gehad met schuldhulpverlening, bewindvoering of dergelijk.Angelina van de klantenservice vond het ook al erg vreemd omdat er naast de code geen enkele documentatie of andere bemerking te zien is in het systeem van Odido.Volgens haar is het dan ook een fout in het systeem, maar kan zij daar niets aan veranderen en gaf mij het advies om de schuldhulp@odido.nl aan te schrijven. Helaas nog geen enkele reactie mogen vernemen. Ik vind het een erg kwalijke zaak. Dit is niet iets onschuldigs. Schulhulperlening en bewindvoering zijn geen kleine issues en hiermee dient verantwoord mee omgegaan te worden. Zowel voor de mensen die dit nodig hebben als de mensen die door dit soort fouten hinder en last ondervinden.Ik denk niet dat het goped is als er zo lichtzinning met deze onderwerpen wordt omgegaan. Zeker niet als ik lees hoeveel mensen hier dus last van hebben en wat hoe veel werk het is om dit te corrigeren. Kan iemand van Odido hier aub mee aan de slag gaan zodat ik nog gebruik kan maken van de haastmakersdeals?Of mij de garantie geven dat ik alsnog de gewenste deal kan maken nadat deze verlopen is?Aangezien dit een fout is vanuit Odido zou ik graag deze toezegging krijgen. Ik zou het liefste bij Odido blijven. Zeker omdat ik al klant ben vanaf het moment dat BEN voor de eerste keer actief werd in Nederland, dus al een klant vanaf 1998! maar als dit issue niet snel wordt opgelost en ik niet meer van de haastmakersdeal gebruik kan maken weet ik niet of ik blijf. Ik verneem graag snel hoe dit wordt opgelost. Met vriendelijke groet, Mick
Odido houdt €840 onterecht vast – 6+ weken aan loze beloftes
Beste Odido Community, Ik ben inmiddels woedend en totaal verbijsterd over hoe Odido met klanten omgaat. Op 7 mei 2025 kreeg ik per e-mail van medewerker Sjoerd de bevestiging dat een oude vordering van Tele2 onterecht was en dat mijn betaling van €840 zou worden teruggestort. Er werd zwart-op-wit beloofd dat dit binnen 14 dagen zou gebeuren. Dat is nu meer dan 6 weken geleden. Het geld is er nog steeds niet. Wat er sindsdien is gebeurd, tart elke vorm van professionaliteit: Op 20 en 27 mei stuurde ik herinneringen per e-mail. Geen enkele reactie. Meerdere keren gebeld met de klantenservice. Niemand kon mij vinden in het systeem. Niemand wist wie Sjoerd was. Ik werd zelfs doorverbonden met Bos Incasso, die mij uiteraard weer terugverwees naar Odido. Uiteindelijk kreeg ik op 3 juni een e-mail van een andere medewerker, Ali Warsame, met de belofte dat de betaling binnen een week zou plaatsvinden. Ook dit gebeurde niet. Op 10 juni stuurde ik een formele e-mail met een renteclaim (volgens de wettelijke rente van 6%). Geen reactie. Op 12 juni had ik eindelijk een medewerker aan de lijn die écht zijn best deed. Hij vond na ruim een half uur zoeken mijn dossier, en bevestigde dat Ali Warsame op 9 juni intern had aangegeven dat de betaling “binnen 1 week” zou worden uitgevoerd. Hij zei letterlijk: “Als Ali het zegt, dan gebeurt het ook.” Tot slot probeerde ik nu net (16 juni) voor de zoveelste keer telefonisch contact op te nemen maar jullie raden het al, het telefoonnummer is buiten bereik….. We zijn nu op 16 juni. Er is nog steeds niets betaald. Ik heb inmiddels: 6 weken gewacht 5 e-mails gestuurd Meerdere keren gebeld Drie keer een toezegging gekregen van Odido zelf Nog steeds geen geld, geen betalingsbewijs, geen enkele opvolging Dit is niet alleen klantonvriendelijk, het is onacceptabel en juridisch laakbaar. Odido houdt onterecht geld vast, komt afspraken niet na, en laat klanten verdwalen in hun eigen chaos. Ik eis per direct: Terugbetaling van het volledige bedrag (€840 + inmiddels opgelopen rente) Een schriftelijke bevestiging met betalingsbewijs Een verklaring voor deze structurele fouten en het gebrek aan opvolging Zijn er anderen die dit herkennen? En hoe hebben jullie dit opgelost? Ik overweeg inmiddels juridische stappen. Met vriendelijke groet, Sian Houwaart

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Duncan Elfrinkheeft de TV expert badge verdiend
  • TV expert
    rvk01heeft de TV expert badge verdiend
  • TV expert
    Albert55heeft de TV expert badge verdiend
  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen