Skip to main content
8018 Topics
Formele klacht en verzoek tot terugbetaling van onterechte kosten (€60)
Geachte Odido, Tot mijn grote verbazing heb ik ontdekt dat er in de afgelopen vier maanden (februari t/m mei 2025) herhaaldelijk kosten in rekening zijn gebracht voor diensten zoals “Milftube” en “ProBattleZone”, via FTMSC / e-bill.mobi – zonder mijn toestemming of enige bewuste aanmelding van mijn kant. Ik heb mij nooit aangemeld voor deze diensten en heb ook nooit een bevestiging of akkoord gegeven voor deze zogenoemde ‘mobiele abonnementen’. Deze kosten zijn onterecht en in strijd met mijn rechten als consument. Ik eis dat alle kosten die in deze periode zijn toegevoegd, per direct worden verwijderd van mijn facturen en volledig worden terugbetaald. Het gaat hierbij om de volgende bedragen: - Februari 2025: onbekend bedrag - Maart 2025: €25,00 - April 2025: €20,00 - Mei 2025: €15,00 **Totaal: €60,00** Totdat deze onterechte kosten zijn gecorrigeerd en de situatie volledig is opgehelderd, zal ik **geen enkele betaling meer uitvoeren** voor mijn lopende contracten bij Odido. Indien ik binnen **14 dagen na verzending van deze e-mail** geen inhoudelijke reactie en oplossing van u ontvang, zie ik mij genoodzaakt om: - **alle betalingen definitief stop te zetten** - **al mijn lopende contracten te beëindigen** (twee mobiele abonnementen en het thuisinternetcontract) - en verdere stappen te ondernemen wegens schending van mijn consumentenrechten --- **Onderbouwing van mijn klacht:** Om mijn bezwaar kracht bij te zetten, deel ik hierbij relevante informatie over mijn mobiele dataverbruik: - In mei 2025 heb ik via mijn browser (Chrome) slechts **273 MB** aan mobiele data verbruikt. - In april 2025 was dat **623 MB**. - In maart 2025 was het dataverbruik van mijn browser minimaal ten opzichte van andere apps zoals Facebook en YouTube. - Er is in geen geval sprake geweest van videostreaming, online games of betalende websites. - Deze cijfers zijn afkomstig uit de instellingen van mijn Android-telefoon en tonen duidelijk aan dat ik geen gebruik heb gemaakt van deze diensten. Ik verzoek u daarom dringend om op basis van deze gegevens over te gaan tot **volledige terugbetaling** van de ten onrechte afgeschreven bedragen. Ik verwacht een snelle, correcte en schriftelijke reactie. Met vriendelijke groet, M.Echresh Mobiel nummer: [verwijderd door moderator, plaats a.u.b. privégegevens niet openbaar, maar altijd in je profiel!]
Probleem met BKR
Ik ben ten einde raad, en heb overal al aan de bel getrokken maar niemand kan of wilt mij helpen. Ik probeer via Belsimpel een verlenging af te sluiten met een nieuw toestel. Ik zit al jaren via belsimpel, en ook bij Odido. Ik heb nooit een betalings achterstand gehad of zelfs een rekening te laat betaald. Nu word mijn verlenging met toestel afgewezen. Volgens Belsimpel is het de Odido BKR check die niet goed gaat.Ik heb met BKR gebeld, en die gegaranderen mij dat ik 100% kredietwaardig ben, maar dat er wel eene “Maikel of Michael” op mijn adres geregistreerd zou staan waardoor ik niet door de kredietcheck heen kom. Dit kan niet, want dit pand waar ik in woon is 3 jaar geleden pas gebouwd, en ik ben de eerste inwoner op dit adres. Tenslotten ben ik de enige die hier woont en is die andere persoon niet bekend. Vervolgens bel ik met Odido klantenservice die heel erg veel moeite heeft gedaan om het voor mij uit te zoeken maar had uiteindelijk het antwoord dat het mijn probleem is, en dat ik het zelf moet gaan oplossen, terwijl het Odido’s probleem is, en die het mijn probleem maakt. Ik zou een formulier moeten gaan uitprinten (wie heeft nou nog een printer?), invullen en dit moeten opsturen en 2 weken afwachten op antwoord, omdat het niet meer via de telefoon of digitaal zou kunnen. Dit is onbegrijpelijk, waarom moet ik jullie rommel gaan opruimen? Ik mag verlengen, ik ben kredietwaardig tot een veel hoger bedrag dan wat Odido mij voor afwijst. Waarom word dit op mijn schoot geschoven? Ik zou in het formulier moeten vermelden;“risico onderzoek focum preventeliemand heeft een negatief uitslag, waardoor ik een onterecht verwacht risico heb.” Is dit nou echt hoe het werkt? Zo ja, ben ik klaar met Odido en zeg ik mijn mobiel en thuis internet op en stap ik over.
Verkeerde abonnement (Odido winkel) probleem oplossing
Graag ondersteuning in mijn problemen die ik momenteel ondervind.. Afgelopen vrijdag heb ik telefonisch mijn abbonnement verlengd met een Samen bundel en een Iphone 16 pro (naturel titanium) die ik de zelfde dag nog kon ophalen. tot zo ver ging het goed. Met nog eens 2 tablets deals ben ik de deur uitgegaan en buiten mijn telefoon doosje geopend en gezien dat er en verkeerde kleur (wit) is geleverd door de winkel wat ze later ook hebben bevestigd hebben.Direkt erna hebben ze mijn verlenging gannuleerd en moest ik zelf het toestel terugsturen wat ik zeer risicovol en niet passend vind. Daarna kwamen ze met een oplossing zodat ik met de juiste telefoon de deur uit kon gaan wat ik wel fijn vond (net voor sluitingstijd) Nadat ik het contract op mijn mail hebt gehad zag ik dat er een Odido Start abbonnement is aangesloten ipv een Samen plus abbonnement. Volgens hun zou het in augustus met startdatum goedkomen en nummerbehoud ook zal worden gedaan. Echter twijvel ik hieraan omdat ik een contract ben aangegaan voor een abbonnement wat op het contract staat en niet kan worden gewijzigd in de toekomst. Dat is dus probleem 2 en weer de fout van de winkelmedewerker. Het retourlabel van de witte verkeerd geleverde iphone heb ik al binnen. De vraag is Wat moet er nu gebeuren. Moet ik nu het 2e abbonnement ook annuleren en 2 toestellen terugsturen? Is het mogelijk dit te doen omdat het 2e abbonnement in de winkel is aangemaakt? Volgens de mederwerker moet ik het aangetekend sturen en zal ik mijn kosten die ik heb gemaakt terug krijgen, klopt dit ? Zo ja hoe moet dat in stapsgewijs. Buiten dat heb ik ook nog eens veel tijd erin gestoken om alle apps op de telefoon in te stellen en een screenprotector setje hebt gemonteerd wat weer onnodige kosten voor mij is als ik het telefoon terug moet sturen. Al met al ben ik hier nu erg de dupe van geworden en moet ik veel energie en tijd in steken. Plus de risico die ik loop als de telefoons zoek raken met het retourlabel verstuurd bij de post. Graag ondersteuning hierin en met oplossingen komen zodat ik juist kan handelen. mvg Adem
Verificatie-SMS komt niet binnen van sommige bedrijven
Beste community, Ik ondervind al enige tijd problemen met het ontvangen van verificatiecodes (SMS) van sommige bedrijven. Dit probleem heb ik gemeld bij de klantenservice van Odido. De medewerker gaf aan dat mijn nummer geblokkeerd was voor service-nummers, maar dat deze blokkade inmiddels is opgeheven. Mij werd geadviseerd mijn telefoon opnieuw op te starten, waarna het probleem verholpen zou zijn. Helaas is dit niet het geval. Ik ontvang wel sms-berichten van andere mensen en ook verificatiecodes van Odido zelf, maar van sommige bedrijven blijven de berichten uit. Wat ik inmiddels heb geprobeerd: Simkaart opnieuw in de telefoon geplaatst. Simkaart in een andere telefoon getest. In beide gevallen ontvang ik nog steeds geen verificatiecodes van bepaalde bedrijven. Ik heb opnieuw contact gehad met de klantenservice. Er werd mij beloofd dat ik zou worden teruggebeld, maar inmiddels zijn we drie dagen verder en heb ik niets meer gehoord. Ik vind dit erg vervelend. Tegenwoordig zijn we grotendeels afhankelijk van onze mobiele telefoon, onder andere voor activatie- en verificatiecodes. Dat dit niet functioneert en er vervolgens geen terugkoppeling komt van Odido, is zeer teleurstellend. Is er iemand die dit probleem ook heeft meegemaakt? En belangrijker: hoe is het bij jullie opgelost?Ook hoor ik graag een reactie van Odido zelf over hoe dit probleem structureel verholpen kan worden. Alvast bedankt voor jullie reacties.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen