Skip to main content
7957 Topics
Roaming in België
Afgelopen december is mijn 16 jaar oude Tele2 abonnement omgezet in een Odido abonnement. Afgelopen weekend was ik met dit nieuwe abonnement voor het eerst in het buitenland, België, en gelijk over de grens werkte bellen in internet niet meer. Roaming staat gewoon aan, en er zijn geen blokkades. Bij het automatisch zoeken naar providers blijft het zoekscherm oneindig wachten, en als ik een provider handmatig kies, Proximus of Base, krijg ik een melding dat de instellingen van mijn SIM kaart het aanmelden verhinderen. Welke instellingen dan?!? Terug in Nederland als ik weer netwerk heb krijg ik 2 SMS-en: de eerste zegt dat ik in België ben, een EU-land, en daarom bel, sms, en internet vanuit de bundel van mijn abonnement. De tweede sms zegt dat vanaf nu internet en data geblokkeerd zijn, fijne dag! (nou, niet echt dus). Dat bellen en sms-en ook niet werkt werd niet eens genoemd, maar dat merk je vanzelf wel. Dan merk je pas hoe afhankelijk je bent van je mobiel. Het is dat we met 20 man waren en ik altijd wel kon lenen van de anderen en in het hotel via wifi weer afrekenen, maar anders zou je tegenwoordig dus omkomen van de honger en de dorst zonder roaming. Navigeren lukt ook niet, dus je zou ook nog eens verdwalen. Gelukkig was dit maar een lang weekend ongemak, maar moet ik nou echt naar een andere provider toe als ik weer naar het buitenland ga? Moet ik over twee weken een ouwe sok met contant geld meenemen als ik op wintersport ben?
Slechte service en onverantwoordelijkheid
Ik heb de Samsung S24 Ultra 512 ruim een week geleden besteld tijdens aanbiedingen waarbij ik een gratis smartwatch bij de telefoon Krijg, maar de bestelling werd niet afgeleverd en werd geannuleerd door ODIDO! Nu, na verschillende gesprekken met de klantenservice van ODIDO, is het laatste wat ik heb ontdekt dat ik geen gratis smartwatch zal ontvangen bij mijn bestelling en dat ze niets kunnen doen om te hulpen. Hoewel ik eerder contact had opgenomen met de klantenservice en ze beloofden me dat ik het smartwatch toch zou krijgen en het enige dat ik hoefde te doen was wachten tot de telefoon terugkeerde naar hun magazijn en wachten tot de bestelling door hen werd geannuleerd en vervolgens opnieuw bestellen via de klant dienst. Ik heb zojuist contact opgenomen met de klantenservice om me te helpen met mijn nieuwe bestelling, om de smartwatch toch te claimen met de telefoon, maar het enige wat ze zeiden is dat ze me niet kunnen helpen en dat de aanbieding al is verlopen en dat het niet hun schuld is dat mijn bestelling niet is afgeleverd. en nu heb ik mijn bestelling geannuleerd omdat ze zeiden dat ik het horloge aan het eind van de dag niet zou krijgen. Hoe beschamend is het voor een groot bedrijf als het uwe om zijn fout niet toe te geven en de klant de schuld te geven! Het is heel duidelijk dat het jouw schuld is, want ik ben al klant en heb gevraagd om het contract te verlengen, wat betekent dat je al mijn gegevens hebt, maar je hebt deze niet naar het bezorgbedrijf AMP gestuurd, waardoor ze weigerden de telefoon af te leveren en het dan met hen terugsturen. Het is echt een slechte ervaring. Ik zit al meer dan een week in een spiraal, alleen maar omdat ik erover nadacht om een nieuwe telefoon van ODIDO te kopen! Bovendien heb ik al alle gegevens ingevuld die nodig zijn, maar het bezorgbedrijf heeft bij bezorging geen gegevens over mij. Als u nog steeds iets kunt doen om de fout te herstellen, hoor ik jullie: Moderator edit: plaats geen persoonsgegevens in een openbaar bericht.
Een frustrerende ervaring met de opzegging en terugbetaling van mijn abonnement
In het midden van januari besloot ik mijn abonnement op te zeggen, maar helaas verliep dit proces niet soepel. Ik moest opnieuw contact opnemen met de klantenservice om mijn verzoek door te geven. Hoewel de opzegging uiteindelijk correct werd verwerkt, werd mijn abonnement niet omgezet naar prepaid, wat een extra telefoontje in februari noodzakelijk maakte. Helaas verliep ook de overstap naar prepaid niet zonder problemen en pas na twee à drie keer bellen werd dit correct afgehandeld. Tot mijn verbazing merkte ik dat er nog steeds geld van mijn rekening werd afgeschreven, ondanks dat mijn abonnement al een maand eerder was beëindigd. Eind februari kreeg ik te horen dat ik het onterecht afgeschreven bedrag teruggestort zou krijgen en ontving ik hier zelfs een bevestiging van per e-mail. Eind maart, een maand later, belde ik weer om te informeren naar de status van de terugbetaling. Ik werd toen geïnformeerd dat de betaling spoedig zou plaatsvinden. Echter, na deze week tweemaal gebeld te hebben, werd mij verteld dat ik nog steeds moest afwachten. Toen ik vandaag weer contact opnam met Odido, werd ik onaangenaam verrast: de telefoon werd plotseling opgehangen door een medewerker. Deze ervaring benadrukt wederom de teleurstellende kwaliteit van de klantenservice van Odido. Na anderhalve maand te hebben gestreden om mijn abonnement op te zeggen en nog eens anderhalve maand te hebben gewacht op de terugbetaling van onterecht afgeschreven geld, heb ik in totaal drie maanden besteed aan deze frustrerende situatie. Mijn geduld is op en ik eis dat deze zaak nu eindelijk correct en snel afgehandeld wordt.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen