Skip to main content
8336 Topics
Zeer hoge extra kosten na bellen Finse bank, vanuit Finland
Goedemorgen Odido Community, Ik ben recent naar Finland verhuisd, en maak hier nog (minimaal) gebruik van mijn Odido abonnement. Af en toe een telefoongesprek, maar verder niet. Vorige week heb ik een gesprek van 16 minuten en 36 seconden gevoerd met Nordea, een Finse bank, om een afspraak te maken zodat ik een Finse rekening kan openen. Dit verliep prima, echter merkte ik bij het checken van mijn Odido App later op dat hier een bedrag van €216,77(!!) voor in rekening werd gebracht. Zowel de website als de klantenservice van Nordea geven aan dat zij geen servicekosten in rekening brengen voor deze gesprekken: Dit zou naar mijn inziens dus een gesprek moeten zijn onder de noemer ‘local call rates', ofwel €0.23/minuut, gezien ik naar een buitenlands nummer bel. Echter komt het bedrag van €216,77 dichter bij €0.23/seconde, of €13,50/minuut. Absoluut absurd. De klantenservice van Odido geeft echter aan dat dit wél een servicenummer betreft, en dat zij hier dus kosten voor in rekening (moeten) brengen. Nordea en Odido spreken elkaar hierin dus tegen. Ondertussen heb ik Odido al 4 keer gebeld, en elke keer krijg ik een ander verhaal. Vanmorgen kreeg ik een vriendelijke dame met het (op het eerste oog) eerste behulpzame antwoord, en dat was een online onderzoeksformulier invullen (Ik wil de kosten voor diensten van 3e partijen laten onderzoeken. Hoe doe ik dat? | Odido), echter lijkt dit formulier enkel voor SMS-diensten en mobiele internetdiensten; geen extra kosten via telefonie dus. Ik wil jullie graag vragen of er iets is dat ik hier nog aan kan doen, gezien deze rekening méér kost dan mijn totale abonnementskosten voor 24 maanden, en deze kosten volgens Nordea dus ongeldig zijn. Mochten jullie advies hebben, verneem ik dit heel graag. Met vriendelijke groet, Nick
Spoedverzoek (medisch ernstige situatie): Nieuwe e-SIM/Simkaart nodig
Geachte heer/mevrouw, Ik bevind me momenteel in een zeer urgente situatie. Mijn telefoon is onlangs kapot gegaan en had een e-SIM. Ik probeer al enige tijd een nieuwe SIM-kaart aan te vragen, maar ik kan niet meer inloggen op mijn account omdat ik geen SMS-berichten kan ontvangen voor de verificatie. Het contract van mijn mobiele telefoon staat op naam van mijn vader vanwege de familievoordeel regeling bij Odido en ik vroeger bij hem op hetzelfde adres woonde, maar ik heb een eigen nummer en account waarop mijn e-mailadres en adres staan geregistreerd. Mijn nummer is gelinkt aan mijn e-mailadres (wat mijn naam bevat) en ik heb al jaren een abonnement bij Odido. Het zou duidelijk zichtbaar moeten zijn dat dit mijn nummer is en dat ik hier wel een nieuwe SIM of e-SIM voor moet kunnen aanvragen. Tot nu toe heb ik medewerkers gesproken die totaal niet behulpzaam en begripvol waren. Ik hoop nu eindelijk iemand te bereiken die wel bereid is mij te helpen. Ik ben ernstig ziek en heb hierdoor al veel vertraging opgelopen. Ik kan niet inloggen bij mijn zorgportaal omdat ook dit via SMS-verificatie gaat. Hierdoor heb ik grote problemen met communicatie en ben ik niet bereikbaar voor belangrijke telefoontjes. Na veel moeite heb ik gelukkig morgen een afspraak in het ziekenhuis kunnen maken, waar ik hoor welke behandeling ik krijg. Dit zal hoogstwaarschijnlijk een ingrijpende operatie op korte termijn zijn. Omdat ik alleen woon, heeft mijn huisarts benadrukt dat ik met spoed mijn telefoon weer werkzaam moet krijgen. De problemen en vertragingen die ik hierdoor ondervind, kunnen levensbedreigend zijn. Mijn vader is vaak langdurig in Japan, is erg oud en heeft zelf veel gezondheidsproblemen. Ondanks dat, weet ik zeker dat hij, zodra hij hoort over mijn aankomende operatie, zo snel mogelijk actie zal ondernemen om dit te regelen. Hij kan zelf contact opnemen via telefoon, en is hopelijk in staat naar de winkel te gaan in het geval dat nodig is, of een e-mail sturen, maar door de staat van mijn gezondheid kan ik hier niet op wachten. Bij een telefonisch contact met een van uw medewerkers werd mij verteld dat een nieuwe e-SIM naar mijn e-mailadres gestuurd kan worden. Of een nieuwe simkaart naar mijn adres. Ik verzoek u daarom dringend om mij zo snel mogelijk te helpen met het verkrijgen van een nieuwe e-SIM of SIM-kaart naar mijn adres te sturen, of hulp bij het kunnen inloggen van mijn account. Ik kan benodigde vragen die horen bij het abonnement en account beantwoorden en informatie verstrekken over mijn vader om dit proces te versnellen. Alvast heel hartelijk bedankt voor uw spoedige hulp en begrip.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Albert55heeft de TV expert badge verdiend
  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen