Na de overstap van Vodafone naar Odido kan ik niet gebeld worden door mensen met een nummer bij Vodafone, Hollands Nieuwe etc. Kan iemand mij helpen? Het herstellen van de netwerkinstellingen helpt niet en mijn telefoon is up to date.
Kan niet gebeld worden (Vodafone, Hollands Nieuwe)
Beste antwoord door eric
Als je bent overgestapt van Vodafone naar Odido en je kunt alleen vanaf het Vodafone netwerk niet bereikt worden (Hollands nieuwe is ook Vodafone) dan heeft Vodafone vergeten jouw nummer als geporteerd aan te duiden. De andere netwerken hebben dit wel gedaan en sturen als iemand bijvoorbeeld op het KPN netwerk jouw nummer belt dit naar Odido en niet meer naar Vodafone.
Vodafone moet dit dus ook doen, iets wat bij de duizenden porteringen per dag natuurlijk in de meeste gevallen goed gaat, maar nu dus een keer niet. Het snelst is het als een klant met een Vodafone simkaart een “ klacht” indient bij Vodafone klantenservice dat ze een specifiek nummer niet kunnen bereiken. Datzelfde nummer is vanaf andere netwerken wel bereikbaar…
Omdat er dan direct een klantticket is zal de technische dienst van Vodafone zien dat dit gebelde nummer nog steeds als “ Vodafone” staat aangemerkt in hun systemen en het vlaggetje naar Odido zetten zodat het gelijk voor alle Vodafone klanten is opgelost.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.