Skip to main content
10000 Topics
MDF Infra - Glasvezelkastje aansluiten
(Dit is puur een discussietopic - Vraag hier niet zozeer om hulp) Goededag, Bijna een jaar geleden heb ik mij via T-Mobile (Odido) aangemeld voor een glasvezelverbinding, na maandenlang wachten totdat ze in de straat kwamen om kabels te leggen, kwam bij mij 2~ maanden hierna het belletje om een afspraak te maken om het glasvezelkastje te plaatsen. Dit was fijn, eindelijk zou er wat voortgang geboekt worden waardoor overstappen naar glasvezel een stukje dichterbij kwam. De realiteit is echter anders... Tijdlijn: 2 Oktober: werd ik gebeld door ODIDO voor een afspraak. 3 Oktober komt MDF Infra langs tussen 10-12. 3 Oktober om 14.00 heb ik gebeld om te vragen waar ze blijven, er werd toen aangegeven dat er wat vertraging was opgelopen bij een ander adres maar ze zouden nog komen. Is uiteindelijk niet gebeurd en ben hiervoor ook niet afgebeld. 5 Oktober heb ik om 10:00 uur gebeld om te vragen hoe het nou zit, daar werd mij medegedeeld dat ze wel geweest waren maar 'per ongeluk' bij nummer 25 i.p.v. 35 (mijn huisadres) een glasvezel kastje hebben opgehangen….🤦 Hierbij gelijk een nieuwe afspraak gemaakt voor 9 oktober. 9 Oktober: Afspraak stond tussen 10-12 maar ook dit keer is niemand komen opdagen en afbellen doen ze blijkbaar niet aan. Verder begreep ik dat zij de planning via een Whatsapp Groep doen…... 10 Oktober: Gebeld naar Open Dutch Fiber, zij verbinden mij door rechtstreeks naar MDF Infra, daar kreeg ik dezelfde persoon als vorige keer aan de lijn(verder vriendelijke man die er denk ik ook niks aan kan doen) die verbaasde zich dat er niemand langs is gekomen, vervolgens een afspraak gemaakt voor volgende week Maandag 16 Oktober. Nu zie ik in de reviews op Google terug, dat meerdere mensen hetzelfde hebben ervaren met MDF Infra, dat meerdere mensen dezelfde problemen ervaren met deze partij, waarbij in ieder geval één aangeeft meer dan 3 maanden bezig te zijn om het allemaal geregeld te krijgen. Het effect daarvan: - Het is frustrerend voor de klant - Je verspilt onnodig tijd als klant door thuis te blijven en het meermaals contact opnemen met deze partij. - Je verliest als klant vertrouwen in Odido en betrokken partijen. Maar ook voor Odido helpt dit niet, want bij wijze van als dit allemaal geregeld is zou ik dit jaar nog glasvezelinternet kunnen afnemen bij ze, dat ziet er met deze vaart en omstandigheden niet naar uit dat dit nog gaat gebeuren. Daarbij vraag ik mij ook af hoe het zit met als er wat stuk is of niet werkt aan deze verbinding, wordt dit ook belegd bij partijen zoals MDF Infra? Voor mij is de reden voor overstap een nieuwere techniek met lagere algemene latency, hogere uploadsnelheid en lagere kosten dan bij Ziggo(i.c.m. telefoonabonnement). Maar als ik dag(en) zonder internet zit en zij vervolgens zoals nu niet komen opdagen, zeg ik mijn internetverbinding de dag daarna direct op. Nu vraag ik mij af zijn er meer mensen die dit soort problemen ervaren met MDF Infra of andere contractors die de kastjes komen plaatsen? Zo ja dan vraag ik mij ten zeerste af waarom Odido/Open Dutch Fiber hier niks mee doet.
Nokia kastje geeft Alarm rood lampje weer.
Sinds 3 dagen heb ik last van instabiel internet. Vannacht was het te erg en internet is er mee opgehouden vanmiddag. Het ligt niet aan het Wi-Fi signaal van mijn Netgear EAX15 want bekabeld internet (tv & chromecast) hebben ook geen signaal. Ik heb al verschillende UTP-kabels getest in pc en allen gaven instabiel internet weer.. Wanneer de tv storing gaf via de Chromecast, testte ik gelijk Tweakers of ik deze kon openen en deze werd niet geopend op mijn Samsung Galaxy S24 Ultra. Ik heb maar 3 wifi apparaten in huis (wasmachine, droger en telefoon), de rest is bekabeld omdat ik in het verleden gehackt ben door mijn buren. UTP-kabels heb ik in andere poorten gestoken van de T75 modem en eveneens in de netgear unmanaged 16-poort switch. De T75 modem krijgt maar geen signaal van de Nokia glasvezel ontvanger. Continu staat de Alarm licht op rood. Herstarten van alle netwerk apparaten bied geen soelaas. Ook de T75 router via 192.168.1.1 resetten naar fabriekswaarden gaf geen oplossing. Ik zou niet meer weten wat ik eventueel nog zou kunnen doen. Mijn vermoeden is dat het ligt aan mijn wijkcentrale of aan het Nokia glasvezel kastje. Kortom ik heb geen internet meer en kan geen tv kijken. Graag monteur laten komen. Extra informatie: Ik ben een alleenstaande en dagelijks wanneer ik weg gaat of gaat slapen zet ik met een klik-aan-klik-uit schakelaar heel mijn netwerk uit om energie verspilling tegen te gaan. De T75 is wel een betere modem dan de T56. De T56 was een drama qua opstarten. Ik moest altijd eerst in de modem zien te komen en dan pas daar resetten om internet te krijgen. Dit euvel heeft de T75 gelukkig niet.
Ongevraagd abonnement verlengd door Odido
Beste, 27 Februari onderstaande klacht gestuurd naar Odido via deze weg. Ik betreur het zeer dat er niet word gereageerd. Er zijn mij diverse malen beloftes gedaan, en zit nu vast aan iets waarom ik niet heb gevraagd en dit nooit heb bevestigd. gesprekken worden toch opgenomen bij Odido. graag zie ik spoedig een oplossing. vriendelijke groet,Angelo. Sinds eind januari ben ik al heel wat uren aan het bellen geweest met uw collega’s. Ik belde eind januari om te vragen of ik een scherpe aanbieding glasvezel kon krijgen zoals bij delta. Uw collega stelde voor een jaar contract met 10 maanden korting ipv van 6maanden. Dit ging om glasvezel instap en TV Dus 25pm 10maanden en 52,50 de laatste twee maanden. dit is inclusief klantvoordeel vanwege twee mobiele abo's Hij zegt denk erover na en ik bel je volgende week terug, maar dat heeft hij niet gedaan. 14 dagen later zelf gebeld, verhaal uitgelegd, en de persoon toen(Joey) zij toen ik ga die zelfde aanbieding voor je regelen. Als ik overigens met Odido bel zit ik altijd achter de pc en hou mijn Odido in de gaten. Toen hij bezig was zag ik in mijn Odido dingen veranderen, maar niet wat hij beloofde.. hij gaf aan de kortingen staan er voor 1800 uur vanavond in, zo niet dan bel ik je terug.. ik blijf dit monitoren zegt hij.. Ben dus nooit terug gebeld zoals de eerste keer, en heb zelf moeten bellen om de boel te annuleren. Toen ik belde om te annuleren, kreeg ik een aardige gozer aan de lijn(Ati), die van zijn meerdere een code had gekregen om de eerst beloofde aanbieding ook te kunnen regelen. Maar dit lukte niet omdat de huidige bestelling op annuleren stond. Bel volgende week terug zegt hij, dan is je huidige annulering voorbij, dan kan het wel geregeld worden. Dus afgelopen Dinsdag terug gebeld met (Ben). Het verhaal uitgelegd wat mij is beloofd, en hij kon dit regelen. Na een tijdje in de wacht gezeten te hebben komt hij terug en zegt, ik heb een nog veel mooiere aanbieding. Nou zegt het maar zeg ik.. Hij deed het voorstel eerste 4 maanden glasvezel instap met tv voor 10pm, de volgende twee maanden voor 20pm, en de rest van het contact 30pm. Nou dit is wel heel erg mooi zeg ik, regel het maar. Heb daarna zeker nog een ander half uur in de wacht gestaan en hij kwam af en toe terug. Op een gegeven moment was er geen internet meer thuis, en hij gaf aan ja er is een grote fout gemaakt hier, ze hebben ze huidige verbinden volledig opgezegd. Weer in de wacht, toen bleek dat hij het had kunnen terug draaien maar ik zou nu een ander klantnummer krijgen?? Het was in ieder geval allemaal erg verwarrend, in mijn Odido zou eerst wat anders komen te staan, maar dit zou ook weer veranderen zij hij. Ook hij zou mij terug bellen wat niet is gebeurt. Nu blijkt achteraf dat hij gewoon mijn huidige DSL abonnent heeft verlengd voor een jaar incl tv. En hier heb ik niet om gevraagd en dit is ook niet afgesproken. Waarom zou ik mijn DSL verlengen terwijl ik glasvezel wil.Vandaag weer minstens een uur tot anderhalf aan de lijn gezeten.. meerdere afdelingen gesproken, maar ik zit er nu aan vast zeggen ze en dit is niet meer terug te draaien. Mooie boel is dat, ik voel me op zijn zachtst gezegd bedonderd. Graag zou ik zien dat de boel word terug gedraaid, en ik weet dat dit technisch ook gewoon mogelijk is binnen Odido. Heb bij Phonehouse Amersfoort gewerkt, en weet uit die tijd dat alles mogelijk was bij T-Mobile.En bij Odido zou het allemaal het zelfde zijn gebleven word door Odido zelf beweerd. Dus aub gewoon terug naar de oude situatie DSL, of anders de beloofde Glasvezel aanbieding 10 maanden voor 25,- en de laatste twee voor 52,50 Ik verneem het graag,
Vast aan abonnent zonder toestemming.!!
Beste Odido Medewerker, Als twee keer via het klachten formulier een reactie gestuurd naar Odido. Op moment van schrijven nog steeds geen reactie. Ik heb gebeld voor glasvezel, en er zijn mijn beloftes gedaan door onbekwame Odido medewerkers. Jullie gesprekken worden toch opgenomen? Ik heb geen dls abonnement besteld. Graag spoedig een oplossing. Beste, 27 Februari onderstaande klacht gestuurd naar Odido via deze weg. Ik betreur het zeer dat er niet word gereageerd. Er zijn mij diverse malen valse beloftes gedaan, en zit nu vast aan iets waarom ik niet heb gevraagd en dit nooit heb bevestigd. gesprekken worden toch opgenomen bij Odido. graag zie ik spoedig een oplossing. vriendelijke groet,Angelo. Sinds eind januari ben ik al heel wat uren aan het bellen geweest met uw collega’s. Ik belde eind januari om te vragen of ik een scherpe aanbieding glasvezel kon krijgen zoals bij delta. Uw collega stelde voor een jaar contract met 10 maanden korting ipv van 6maanden. Dit ging om glasvezel instap en TV Dus 25pm 10maanden en 52,50 de laatste twee maanden. dit is inclusief klantvoordeel vanwege twee mobiele abo's Hij zegt denk erover na en ik bel je volgende week terug, maar dat heeft hij niet gedaan. 14 dagen later zelf gebeld, verhaal uitgelegd, en de persoon toen(Joey) zij toen ik ga die zelfde aanbieding voor je regelen. Als ik overigens met Odido bel zit ik altijd achter de pc en hou mijn Odido in de gaten. Toen hij bezig was zag ik in mijn Odido dingen veranderen, maar niet wat hij beloofde.. hij gaf aan de kortingen staan er voor 1800 uur vanavond in, zo niet dan bel ik je terug.. ik blijf dit monitoren zegt hij.. Ben dus nooit terug gebeld zoals de eerste keer, en heb zelf moeten bellen om de boel te annuleren. Toen ik belde om te annuleren, kreeg ik een aardige gozer aan de lijn(Ati), die van zijn meerdere een code had gekregen om de eerst beloofde aanbieding ook te kunnen regelen. Maar dit lukte niet omdat de huidige bestelling op annuleren stond. Bel volgende week terug zegt hij, dan is je huidige annulering voorbij, dan kan het wel geregeld worden. Dus afgelopen Dinsdag terug gebeld met (Ben). Het verhaal uitgelegd wat mij is beloofd, en hij kon dit regelen. Na een tijdje in de wacht gezeten te hebben komt hij terug en zegt, ik heb een nog veel mooiere aanbieding. Nou zegt het maar zeg ik.. Hij deed het voorstel eerste 4 maanden glasvezel instap met tv voor 10pm, de volgende twee maanden voor 20pm, en de rest van het contact 30pm. Nou dit is wel heel erg mooi zeg ik, regel het maar. Heb daarna zeker nog een ander half uur in de wacht gestaan en hij kwam af en toe terug. Op een gegeven moment was er geen internet meer thuis, en hij gaf aan ja er is een grote fout gemaakt hier, ze hebben ze huidige verbinden volledig opgezegd. Weer in de wacht, toen bleek dat hij het had kunnen terug draaien maar ik zou nu een ander klantnummer krijgen?? Het was in ieder geval allemaal erg verwarrend, in mijn Odido zou eerst wat anders komen te staan, maar dit zou ook weer veranderen zij hij. Ook hij zou mij terug bellen wat niet is gebeurt. Nu blijkt achteraf dat hij gewoon mijn huidige DSL abonnent heeft verlengd voor een jaar incl tv. En hier heb ik niet om gevraagd en dit is ook niet afgesproken. Waarom zou ik mijn DSL verlengen terwijl ik glasvezel wil.Vandaag weer minstens een uur tot anderhalf aan de lijn gezeten.. meerdere afdelingen gesproken, maar ik zit er nu aan vast zeggen ze en dit is niet meer terug te draaien. Mooie boel is dat, ik voel me op zijn zachtst gezegd opgelicht. Graag zou ik zien dat de boel word terug gedraaid, en ik weet dat dit technisch ook gewoon mogelijk is binnen Odido. Heb bij Phonehouse Amersfoort gewerkt, en weet uit die tijd dat alles mogelijk was bij T-Mobile.En bij Odido zou het allemaal het zelfde zijn gebleven word door Odido zelf beweerd. Dus aub gewoon terug naar de oude situatie DSL, of anders de beloofde Glasvezel aanbieding 10 maanden voor 25,- en de laatste twee voor 52,50 Ik verneem het graag,
Geen Internet en tv
DAG NUMMER 10 ZONDER INTERNET EN TV; eerst was er sprake van een storing in het modem dit was per dinsdag 4 maart opgelost, vervolgens bleek dit hier niet het geval meer te zijn en was er een ander probleem; er werd een monteur gestuurd. De eerste monteur zou op woensdag 5 maart komen maar u kunt het al wel raden; afgezegd. De monteur zou donderdag komen; wederom afgezegd. Nadat ik had gebeld zou de monteur echt op vrijdag 7 maart komen, beloofd namens de medewerker van Odido want zij had zelf contact gehad met Guidion. Tot mijn grote verbazing ontvang ik een bevestiging dat de monteur op zaterdag zou komen. Weer bellen naar Odido én Guidion; geen mogelijkheid dat het eerder kan terwijl een medewerker van Odido aangaf dat de monteur er echt zou zijn op vrijdag 7 maart. Verschillende toezeggingen; ZEER SLECHT. Vervolgens meerdere medewerkers gesproken, meerdere malen doorverbonden naar Guidion, waarvan Odido zelf ook names ons met Guidion hebben gesproken, maar tevergeefs; vier keer heeft de monteur afgezegd en ik vind dit zeer spijtig. Meerdere malen gebeld en aangegeven dat er monteur door jullie gestuurd zou worden. Als provider zijnde, dienen jullie dit op te lossen voor jullie klanten maar er gebeurt helemaal niets vanuit jullie. Welgeteld VIER KEER is het afgezegd, ik heb ondertussen ZES afspraakbevestigingen in mijn mail sinds woensdag 5 maart. Morgen staat er een afspraak gepland met Guidion, voor wel de VIJFDE keer. Hoe kan je zo met je klanten omgaan en vervolgens naar buiten publiceren zo'n goede service aan te bieden? Daarnaast vanuit zowel Odido en Guidion geen enkele keer de reden ontvangen waarom de monteur al zo vaak heeft afgezegd. Guidion zelfs nog een keer aan de telefoon gehad en vervolgens werd er zomaar opgehangen, wat een organisatie….. Extra toelichting nog; afgelopen zaterdag 8 maart zou tussen 08.00 uur en 12.00 uur een monteur komen en om 09.30 ontvangen we het bericht dat de monteur WEER uitgevallen is, ook weer per sms wat ook een zeer slechte service betreft. Is dit de dienst die Odido levert aan klanten? Belachelijk SLECHT! Ondertussen ook weer drie dagen verder dat de volgende afspraak ingepland kon worden en het vandaag DAG NUMMER 10 IS DAT WIJ ZONDER INTERNET EN TV ZITTEN. Kleine tip; KIES EEN ANDERE PROVIDER want dit is Odido en Guidion echt niet waard. Zeer zonde vanuit Odido overigens.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen