Skip to main content
10000 Topics
Jeroen_thuis
T-Mobile thuis App op smart-TV met Fritzbox 7590
Hallo Allemaal, Ik ben onlangs over gestapt van KPN naar T-Mobile waarbij ik mijn FRITZ!Box heb meegenomen. Dit is echt een verademing geweest omdat ik niet alles in huis opnieuw hoef te verbinden en qua IP-adressen hoef in te regelen. Ook heb ik op het moment van wegvallen van het KPN signaal zelf de T-Mobile apparatuur aan kunnen sluiten waardoor ik binnen 1min weer internet in huis had. De monteur had die middag een eenvoudig klusje bij ons. Toch ervaar ik nu een klein probleem. Ik hoopte de T-Mobile App te kunnen gebruiken vanaf mijn TV net zoals ik daar ook Netflix, Videoland, Spotify enzovoort op gebruik. Dit zou betekenen dat ik het TV kastje dan niet nodig zou hebben. Dit werkt echter prima zolang ik de TV door middel van Wifi verbind met de FRITZ!Box. Als ik de TV verbind met de FRITZ!Box d.m.v. een ethernet kabel werkt de APP niet. Bij mij is het als volgt. FRITZ!Box → Netgear manager switch → TP-Link managed switch → TV DIT WERKT NIET! Ik heb dan ook de 2 switches er tussenuit gehaald FRITZ!Box → TV DIT WERKT NIET! FRITZ!Box → Wifi → TV Dit werkt prima! Ook heb ik de mogelijkheid nog om de FRITZ!Box er uit te halen en de Zyxel er voor in de plek te zetten. Zyxel → Netgear manager switch → TP-Link managed switch → TV Dit werkt prima! Ik heb de FRITZ!Box in gebruik genomen op 2 verschillende manieren. De T-Mobile Thuis Glas profiel instellingen De configuratie handmatig ingesteld door kiezen van Andere Internet aanbieder. Hierna de VLAN ID 300 ingevuld en opgeslagen. Beide methoden geven exact hetzelfde resultaat zoals hierboven is beschreven. Geen werkende TV App via ethernet maar wel via Wifi. Probleem lijkt dus echt te komen door de FRITZ!Box maar waarom werkt het dan wel via Wifi en niet via Ethernet. Ik denk dat ik in ieder geval niet de schuld kan leggen bij de switches aangezien het in combinatie met de Zyxel router prima functioneerd. Is er iemand die enig idee heeft waardoor dit veroorzaakt kan worden en hoe het op te lossen is. Of heeft iemand exact hetzelfde probleem? Dan hoor ik het heel graag. Mijn dank is groot! gr. Jeroen
Packetloss/lage snelheid glasvezel bij Geforce Now
Hallo allemaal. Ik heb sinds een aantal weken een jaar abonnement op een gaming service van Nvidia genaamd Geforce Now. Dit stelt me in staat om games te streamen van hun servers. Zoals je zou denken neemt dit veel bandbreedte in beslag (tot 50mbps), T-Mobile Thuis glasvezel zou hier dus uitstekend voor moeten zijn….. Helaas heb ik sinds dag 1 problemen met de service. De voornaamste problemen zijn: Lage bandbreedte: <10mbps Packet loss: >10% Dit maakt de ervaring zeer slecht en in veel gevallen onspeelbaar. De situatie die ik thuis heb is als volgt: TP-Link MC220L → OpenWrt router (TP-Link AC2600) Alle Geforce Now apparaten zijn aangesloten met ethernet. Een speedtest op die apparaten haalt consequent 100/100mbps (mijn max snelheid). Nu heb ik ook proberen uit te sluiten dat het aan OpenWrt ligt of media converter van TP-link. Vandaar dat ik vandaag de Vigor Draytek weer heb aangesloten. Hierbij zie ik exact hetzelfde problematiek als bij mijn normale setup. Verder heb ik contact opgenomen met Nvidia zonder uitsluitsel. Een aantal opvallende observaties: Via 4g, met de telefoon, ondervind ik geen packet loss Bij me broer, die ook T-Mobile Thuis heeft met een Huawei modem, ondervond ik ook geen problemen Dus ik zit inmiddels met mijn handen in mijn grote bos haar en daarom hoop ik dat T-Mobile hierbij kan ondersteunen. OF eventueel 1 van de velen slimme internet gangers op dit forum.
Wanneer meldt de aannemer glasvezel gereed in mijn gemeente?
Goedemorgen, Onlangs zijn mijn vriendin en ik samen gaan wonen. Nu wilde wij natuurlijk ook internet en tv. Dit bleek uiteindelijk makkelijker gezegd dan gedaan. Omdat ik een mobiele abonnement bij KPN had, ging ik voor KPN internet. Via de telefoon besteld en was allemaal geen probleem. Echter kwam ik er halverwege de week zelf al achter dat ik geen DSL aansluiting heb. Onhandig. Offerte van KPN; ten minste 1250€. Dit hebben we natuurlijk afgewezen. Het viel mij al op dat er een glasvezelkabel tegen de voorgevel aanligt. Dus beste opties bekeken en kwamen we uit op Odido. Ook gelijk mijn mobiele abonnement omgezet voor de klantvoordeel. Nu moet natuurlijk de glasvezelkabel naar binnen en heb ik contact gehad met Delta Netwerk. Zij verwezen mij door naar BAM Telecom. BAM gaf aan; de glasvezel kabel ligt al tegen de voorgevel dus deze zullen we nog aansluiten. Even later kreeg ik te horen dat ze het project hebben afgerond in Renkum en dus geen aansluitingen meer maken. Nu heb ik Delta Netwerk weer gebeld en vertelde een Karen tegen mij dat het nog ten minste 12 weken zou duren voordat er contact wordt opgenomen. Gesprek afgerond en opnieuw gebeld. Nu wel een aardig persoon en vertelde mij dat wij binnen nu en 12 weken volledig aangesloten zijn (stuk positiever). Nu zit ik met het probleem dat BAM het project nog steeds niet als afgerond heeft gemeld aan Delta Netwerk.. en dat terwijl ze mij vertellen dat ze sinds juli klaar zijn. Nu heb ik geprobeerd hier achteraan te bellen, maar dit heeft allemaal geen zin. Mijn vriendin en ik willen gewoon kunnen internetten en tv kijken.. Heb gelukkig aardige buren waarbij ik kan meeliften, maar dit kan je ook niet maanden lang blijven doen. Het enige dat er gedaan moet worden is een gat boren naar de meterkast, een ONT aansluiten en activeren in de wijkkast. De rest kan ik zelf wel. Kunnen jullie mij hierbij helpen? Klantnummer etc. staan in m'n account. p.s. dit is nog een redelijk ingekort verhaal.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen