Skip to main content
10000 Topics
geen internet + tv sinds 25 augustus
Sinds afgelopen zondag kampen wij met een storing waardoor wij geen internet en tv meer hebben. Uiteraard tig keer alle stappen doorlopen die men online heeft staan om verbinding weer tot stand te krijgen, maar zonder succes. Iedere keer startte modem weer op en maakte circa een halve minuut verbinding om er daarna weer mee te stoppen. ‘s nachts hebben wij ook weer internet tot circa 06.15u en daarna alles weer uit. Dit tot grote ergernis van mijn thuiswerkende vrouw en drie opgroeiende kinderen. Maandagochtend direct met klantenservice contact opgenomen en in de middag stond er monteur. Na een goede 5 minuten wist hij de conclusie te trekken dat het probleem niet bij ons dan wel Odido zit maar bij Delta. Melding gemaakt en een en ander zou snel verholpen moeten zijn. Maandagavond hadden wij plotseling circa 5 minuten internet en tv om er vervolgens weer mee te kappen. In de nacht zelfde verhaal, tot vroeg in de ochtend en daarna was het weer gedaan met de pret. Dit wederom tot grote ergernis nu mijn vrouw dus maar een snipperdag moest nemen. Meteen ook weer met klantenservice contact opgenomen wat er nou speelt. Tot mijn verbazing kon de vriendelijke medewerkster de melding van de monteur niet vinden. Zij ging wel meteen een tweede melding maken en daarna moet Delta het verder oppakken. In de loop van de ochtend hadden wij plotseling toch weer internet. Alle apparaten werkten en dat voor meerdere uren tot plotseling alles er weer uitlag. Nu begint het verhaal wel erg vervelend te worden. Meteen weer met klantenservice gebeld en wederom een grote verbazing, namelijk dat medewerker niet kon zien of ticket nu bij Delta was doorgezet of niet. Verder vond ook de medewerker het vreemd dat het internet toch weer heeft gewerkt in de tussentijd. Ik zou dus nog horen wat er nu precies speelt. Het is nu 22.00u en heb uiteraard verder niets vernomen. Aan werkelijk alles voelt dit voor ons niet goed. Al drie avonden op rij zijn verstoken van enige vorm van internet of tv. Klantenservice doet zijn best maar wijst naar Delta, wat ik persoonlijk erg slap vind. Het is kastje naar de muur op deze manier. Ik betaal Odido maandelijks geld en niet Delta. Jullie zijn verantwoordelijk voor het servicepakket in mijn optiek. Wij zijn op dit moment dan ook zwaar ontevreden over de aanpak van ons probleem en het gebrek aan informatie. Sinds 2017(!) zijn wij klant bij T-Mobile en later Odido. Dit is voor mij echter reden om over te stappen. Zijn er meerdere mensen met vergelijkbare ervaringen? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat wij hierin de enige zijn. Online lees je best wel horror verhalen van mensen waarbij het weken heeft geduurd bijvoorbeeld. Wat is toen bij jullie uiteindelijk de oplossing geweest?
Odido blokkeert IP Adressen van buitenaf?
Hi! Ik heb thuis een server draaien met wat services (nextcloud, wat basic websites etc, VPN).Nu deel ik regelmatig grote bestanden met een collega via Nextcloud, maar op een gegeven moment kon hij hier niet meer bij. Ook het pingen van mijn IP gaf timeouts. Ik dacht lange tijd dat het aan zijn provider lag, maar sinds een paar weken kreeg ik hetzelfde issue vanaf het netwerk op mijn kantoor. Het lijkt er dus op dat IP adressen die veel verbindingen maken worden geblokkeerd. Uiteraard m’n eigen router/firewall gechecked, maar kon niks vinden. Ook geprobeerd om de server direct aan het net te hangen (met cloned macadres zodat ik hetzelfde IP kon gebruiken) maar dat werkte nog steeds niet. Leek dus niet aan mijn router/firewall/netwerk te liggen. Daarna heb ik een paar uur mn router uitgezet zodat ik een nieuw (dynamisch) IP zou krijgen, en dat heeft het issue gelijk opgelost. M’n collega kon er weer bij, vanaf kantoor konden we er weer bij, dus helemaal top zou je zeggen. Maaarrr niets bleek minder waar, want sinds een paar dagen is m’n collega weer geblokkeerd, en sinds vandaag kan ik er ook vanaf kantoor niet meer bij. Het lijkt er dus op dat Odido echt die IP’s blokkeert, naar mijn IP toe wanneer er veel connecties binnenkomen. Heeft iemand hier ook ervaring mee? En wat kan ik er tegen doen? Betreft een particuliere aansluiting - die ik overigens graag naar zakelijk om zou willen zetten zodat ik een vast IP krijg, maar dat mag van Odido niet zonder afkoopboete te betalen 🤦🏼. Zou dit het issue kunnen verklaren?
Onrechtmatig gebruik van jouw internetaansluiting
Hallo, ik heb deze mail ontvangen: We hebben in ons beveiligingssysteem meldingen ontvangen waaruit blijkt dat jouw internetaansluiting onrechtmatig wordt gebruikt. Dit kan voor jou en andere internetgebruikers vervelende gevolgen hebben. Het is daarom belangrijk dat je direct maatregelen neemt. Hoe is te zien dat mijn computer besmet is? Internetproviders gebruiken zogenaamde abuse-systemen waarmee het verkeer van een internetaansluiting als het ware wordt bewaakt. Als dit systeem opmerkt dat een computerverbinding probeert te maken met bijvoorbeeld een command & control server van malware (schadelijke software), of als er verkeer wordt gedetecteerd dat kenmerken heeft van bijvoorbeeld het versturen van spam of gemaakte verbindingen naar een botnet (een systeem dat een computer ‘kaapt’) wordt hier een melding van gemaakt door het systeem. Maatregelen Wij vragen je een virusscanner te gebruiken op alle apparaten die verbonden zijn met jouw internetaansluiting. Er zijn een aantal gratis antivirusprogramma’s die je hiervoor kunt gebruiken en kunt vinden op het internet. Let op! Het is belangrijk dat je zo spoedig mogelijk actie onderneemt op deze waarschuwing. Als het onrechtmatige gebruik doorgaat, dan kan het zijn dat wij je internetaansluiting tijdelijk in een beveiligde omgeving plaatsen. Dit zal inhouden dat je, tot het probleem is opgelost, alleen nog gebruik kunt maken van een beperkt aantal internetsites. Voor zover ik weet zijn er geen “vreemde” dingen gebeurt op onze Mac’s, ipad’s of telefoons. Hoe kan ik erachter komen waar deze melding door veroorzaakt is? mvg, Mark

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen