Skip to main content
Beantwoord

zyxel t56 en android over wifi

Zijn er meer mensen die problemen ervaren met een t56 modem en een Android telefoon? Mijn zoontje heeft een umidigi x10 pro , deze draait op Android 11. Mijn andere zoon heeft een umidigi bison op Android 10 en die heeft geen problemen. Mijn vader heeft ook een umidigi bison en ook een odido t56 modem en ervaart hetzelfde als mijn zoontje met de x10 pro. 

Het probleem is dat de telefoon even wifi internet gebruikt en vervolgens willekeurig de wifi verbinding kwijt raakt. Het resultaat is een data verbruik met forse rekeningen. 

Dus ik vroeg me af, is er een mogelijkheid om die verbinding stabiel te krijgen? Alle overige apparaten op WiFi werken normaal, de telefoons werken bij anderen op WiFi (geen odido t56) wel gewoon prima en constant voor zover ik dat kan achterhalen. 

Heeft iemand de Gouden tip om deze verbinding stabiel te krijgen? Ik zou heel dankbaar zijn.

Beste antwoord door Waqqas

Hallo ​@HansVinkers 

Het kan zo zijn dat die telefoons de nieuwere protocollen niet ondersteunen. Wat je kan proberen is om de beveiliging van de WiFi wat lager te zetten.

Ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat. In het menu ga naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

Bekijk origineel

5 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22014 reacties
  • Antwoord
  • 17 juli 2025

Hallo ​@HansVinkers 

Het kan zo zijn dat die telefoons de nieuwere protocollen niet ondersteunen. Wat je kan proberen is om de beveiliging van de WiFi wat lager te zetten.

Ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat. In het menu ga naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 17 juli 2025
Waqqas schreef:

Hallo ​@HansVinkers 

Bedankt, ik heb het aangepast. We gaan eens proberen of dit helpt

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22014 reacties
  • 17 juli 2025

@HansVinkers 

Mochten apparaten de verbinding verliezen dan moet je het netwerk even vergeten en opnieuw verbinden.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 19 juli 2025

Mensen, super bedankt !

Ik heb die chinezen vervloekt waar de telefoon vandaan komt, maar het blijkt dus gewoon aan de beveiliging van de wifi te liggen. Ik ga het bij mijn vader ook even aanpassen, want hij had ondertussen rekeningen van meer dan 50 euro per maand voor zijn mobiel. mooi balen, die oude man heeft het niet door en dat was dus al een maand of 7 gebeurd.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 19 juli 2025

ohja volgens de makers van de telefoon moet die wel om kunnen gaan met wpa3-psk. maar de praktijk laat iets anders zien dus.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen