Skip to main content
10000 Topics
Internet pakket al 1,5week binnen, einde maand instalatie
Hallo Odido, Ik ben een week geleden verhuisd en heb inmiddels al 1,5 week mijn internetpakket ontvangen. Echter kan het internet pas aan het einde van de maand (24 oktober) worden geïnstalleerd. Omdat ik niet zo lang kon wachten, heb ik de afspraak toen geannuleerd. Op advies van een van jullie medewerkers heb ik vervolgens toch weer een monteur ingepland. Daarna heb ik contact opgenomen met jullie installatiepartner om te vragen of de installatie vervroegd kon worden, omdat ik afhankelijk ben van internet voor mijn werk. Jullie installatiepartner (Guidion) gaf echter aan dat Odido de lijn eerst eerder activeerbaar moet maken, zodat zij de monteur eerder kunnen inplannen. Nu hoor ik echter twee verschillende verhalen van jullie medewerkers. De eerste medewerker gaf aan dat de zaak was geëscaleerd naar de technische dienst en dat ik binnen drie dagen een reactie zou krijgen. Omdat ik geen reactie had ontvangen, belde ik na vier dagen opnieuw. Deze medewerker vertelde me dat het helemaal niet mogelijk is om de lijn eerder te activeren. Ik zou graag duidelijkheid willen over de situatie. WAAR. SLAAT. DIT. OP! Ik heb mijn internetpakket al, en de vorige bewoner had een werkend Odido-pakket. Waarom is het zo moeilijk om ervoor te zorgen dat de lijn eerder wordt geactiveerd, zodat er zo snel mogelijk een monteur kan langskomen om het te installeren? Ik heb het gevoel dat er niet naar mij wordt geluisterd als klant en dat Odido zijn processen niet op orde heeft! Help me alstublieft, ik moet nu mijn hotspot (Odido mobiel abonnement) gebruiken om te kunnen werken. Dat is toch niet de bedoeling....!? Klantnummer: ZDE23574
Komt de monteur na 3x nog? Of kan ik beter de opleiding volgen en het volgend jaar zelf aanleggen?
Waarom maak ik 3x een afspraak met een monteur voor het glasvezel, moet ik 3x vrij nemen en komt er precies 3x niemand opdagen én belt niemand van ODIDO mij op om te vertellen dat ik 3x voor de kat z’n k*t zit te wachten? 1e keer: na 5 uur wachten; monteurs zijn ziek (allemaal ook echt), nieuwe afspraak. 2e keer: na 5 uur wachten; monteurs zijn uitgelopen we maken een nieuwe afspraak. Kunt u over 1,5 maand? Mag je achterin de rij aansluiten na een al een maand wachten. 3e keer: na 4 uur wachten; monteur moet nog komen. Monteur belt zelf op na 4,5 uur, ik werk eigenlijk niet op maandag. Kan ik een andere keer komen? “Nee, ik kan niet op een andere dag en heb vandaag wederom vrij genomen tussen 8:00 en 12:00. Maar fijn dat je 12:30 belt. Kom nu maar.” Ik werk niet vandaag. Dus mijn vraag concreet; Hoe zorg ik dat er een monteur bij mij langskomt? Want een afspraak maken, een maand wachten, dan wederom netjes een volledig tijdsblok wachten lukt 3x niet. Wat is dan precies de juiste manier waarop het wel zou moeten lukken? Hoe doen andere mensen dit? Laten jullie een monteur ophalen met een limousine? Of trek je hem/haar gewoon in een busje om naar je huis te brengen? Of zou het sneller zijn als ik nu een opleiding start tot monteur dat ik het over een jaar zelf kan aanleggen wellicht? Ik verneem het graag.
DSL lijn door kpn beeindigd, inmiddels 1 week geen internet en ook geen (nood)oplossing.
Beste Odido, Na een aantal gesprekken met jullie eerste lijn medewerkers ben ik de manier hoe ik geholpen word een beetje zat aan het worden. Ik heb sinds 20 september 2024 geen internet meer en nu ik 2 a 3 dagen in de week thuis werk is dit totaal niet gewenst. De DSL lijn is beëindigd door kpn zonder mijn goedkeuring of mee in stemming. Eerst zal ik even een korte uitleg geven over de situatie: Rond 23-10-2023 had ik een glasvezel verbinding aangevraagd. Enig tijd later kwam de monteur langs om het te installeren. Omdat de glasvezel verbinding (FTU) buiten de deur bevindt, is het niet mogelijk door de muren te boren. Wegens deze reden had ik besloten om niet door te gaan met glasvezel en besloot ik om bij dsl verbinding te blijven; Vervolgens heeft de monteur toen des tijd een melding gemaakt dat de klant niet door wilt gaan met glasvezel en toch op dsl wilde blijven. Verder hebben we niks meer over gehoord en heeft de internet tot de dag van 20 september 2024 het gedaan; De monteur zei verder dat jullie (tmobile) toen des tijd nog contact zou opnemen voor de modem. Dus de zyxel modem en de HUAWEI Optical Network Terminal lag tot de dag van vandaag nog bij mij adres. Pas dit jaar werd er contact opgenomen over de modem. Deze heb ik op 21 septemer 2024 retour naar jullie gestuurd; De bericht over dat de router terug retour moet heb ik ook pas dit jaar in september verkregen. Ik was de router helemaal vergeten. Maar nu ik gedwongen ben om glasvezel verbinding te nemen, waarom heeft niemand dan gekeken of deze wel of niet terug moet naar odido. Nu staat er dan bij eerste volgende factuur een boete van 75 euro afgeschreven wordt. Terwijl ik al 1 week geen internet heb; Mijn zoon werkt als netwerkbeheer bij ziekenhuis. Zijn vermoeden is dat nu jullie systeem automatisch de migratie naar glasvezel hebt doorgevoerd, maar de eerste lijn medewerkers hebben verteld dat deze op "geannuleerd" staat. Dan zou de dsl verbinding zoals gewoonlijk moeten werken; De dsl lijn heeft nu dus geen verbinding meer, nu heeft mijn zoon en ik geen internet meer. Wat nu? Er is verder geen oplossing aangeboden. Dit moet door iemand gekeken worden die zulke moeilijke casus kan afhandelen binnen de backoffice of door iemand die ervaring heeft en niet de eerste lijn medewerkers; Via de telefoon werd ik totaal niet serieus genomen en werd er verteld dat ik maar op de monteur moest wachten. Monteur van Guidion heeft ook gebeld en tot heden heb ik nog geen bericht van odido gekregen over een oplossing. Bekijk de opmerking van de monteur hieronder: Aansluiting is beëindigd door kpn. Dit is onderdeel van de uitfaseren van koper.Klant moet overstappen naar fiber. Echter nu komt het probleem. Het Ftu is buitenshuis geplaatst door open dutch fiber.Klant heeft helemaal niks aan dit Ftu. Er is geen bekabelingsmogelijkeheid naar dit Ftu. Kabel kan niet doorgetrokkenworden naar binnen. Zonder hakken boren. En een rotzooi te creëren.Er loopt gewoon vanaf de straat een kabelgoot langs de gevel die de woonkamer in komt. Daar loopt de coax doorheen.Wellicht kan het Ftu verplaatst worden via deze route.Doorgezet via de home app. Graag met klant kijken naar de mogelijkheden om fiber mogelijk en werkbaar te maken. Wat ik nu nog verwacht. - Zsm actie ondernemen om deze internet probleem op te lossen.- Een nood oplossing bieden zodat er ieder geval internet is. Denk aan 4G modems of iets dergelijk.- De 75 euro graag kwijtschelden, De router is inmiddels retour. Als de FTU naar binnen wordt getrokken moet er weer een nieuwe retour gestuurd worden. Dus waarom moest deze terug en waarom die 75 euro boete? -FTU moet naar binnen worden getrokken. Ik heb niks aan een modem in de meterkast plaatsen die vervolgens buiten de voordeur zich bevindt. Graag verzoek ik ook dat als er terug gebeld wordt dat mijn zoon dan wordt gebeld: XXXX Ik hoop dat bij deze alles wel duidelijk is verwoord. Mvg, Yulan Wu Moderator edit: Het is niet verstandig om persoonlijke gegevens online te delen.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen