Skip to main content
10000 Topics
Two weeks have gone, no Internet and I'm about to cancel subscription
Hello, Sorry, I don’t speak Dutch yet, so will explain in English. I bought a subscription for faber optic on 17.09. Waited for sometime and then during the call with Odido support we realized that somehow it was mentioned address in Rotterdam, not in Amsterdam. OK. Support cancelled it and create a new clients’ account on 23.09. I got an email that technician would come on 24.09. On 24.09 technician came and checked something in our apartment and then went in the common space of the building (we have an apartment in block of flats) and after he returned he said that he did not have access to the infrastructure room to complete connection. He suggest to call him again when we have an access to that room. Then he went out. After that more than week passed but I still can’t figure out what is going on. I called to my building owner service company and they said that I could not have access to infrastructure room of the whole building and usually technician should arrange a meeting with them an get access together with building owner’s representative. I called to support several times trying to initiate another KPN technician visit, but no luck. Odido support only provides me with a KPN network phone number 088 006 3744. All I can do with that phone is to schedule an appointment, but for some reason it’s impossible for me. Whenever I try to make an appointment I get an error “There is no known contractor for this address” (Voor dit adres is geen aannemer bekend). I can’t reach out to KPN (it’s only automatic menu by their phone) and Odido phone support can’t help as well. The interesting point is that the neighbor next to my door in the same building have an Odido subscription. So it should not be a big technical problem to connect my apartment as well. So currently I’m about to cancel the subscription and buy another one in another company, who will be able to establish connection in my apartment. Hope you can help me. PS: I’ve already got a parcel with a router from Odido.
Contact met afdeling glasvezel voor advies FTU aansluiting onmogelijk
Odido, Ik september heb ik glasvezel aangevraagd, deze zou per 1 oktober ingaan en een monteur zou langs komen om dit aan te sluiten. Echter voor deze datum kwam ik er achter dat het aansluiten niet zo eenvoudig zou zijn gezien de FTU zich in de meterkast bevindt buiten de woning. Na heen en weer bellen naar de klantenservice mij gevraagd foto's op te sturen en naar een email adres te sturen. Vandaag een week later gebeld voor een status en een medewerker informeerde mij dat het mail adres al een tijdje buiten werking is, en of ik het via een contactformulier kon doen en invullen, afain dat probeerde ik te doen en na meerdere pogingen blijf ik een foutmelding krijgen na het versturen van het formulier, deze is verzonden dus en ik ben weer terug bij het begin. > de chat werkt nooit, altijd krijg ik de melding dat er niemand beschikbaar is, waarom aanbieden als het niet werkt? > echt de klantenservice medewerkers zijn allemaal super vriendelijke daar valt niks op aan te merken, ze beschikken alleen over onjuiste informatie en moeten steeds schakelen met andere afdelingen en ik ben nog steeds geen stap verder en moet overal achteraan zitten > wat wel mogelijk was was na de annulering van mijn afspraak ik 3 telefoontjes van jullie kreeg (waarschijnlijk sales) met waarom ik het niet meer wil, dan is er ineens wel proactiviteit maar niemand ook daar die mij verder kon helpen. Waar kan ik nu mijn foto's naar toe sturen voor het juiste advies en om ervoor te zorgen dat mijn internet zsm kan worden omgezet? Ik post dit hier een beetje uit wanhoop omdat ik niet weet waar ik anders naar toe moet, maar ik hoop toch echt dat dit gewoon geregeld kan worden anders ben ik genoodzaakt om over te stappen naar kpn.
WiFi broken since around noon
Hi, Since around noon all 3 my laptops started to show error “There is another device with same IP address” when connecting to WiFi. Devices connected with ethernet cable to the router are not affected. Since the problem began, router logs are full with “disabling DHCP static address” for some reason: 726 Oct 8 12:30:48 daemon debug dhcpd dnsmasq-dhcp: sendLeaseMessageToESMD esmd ret=1727 Oct 8 12:30:48 daemon debug dhcpd dnsmasq-dhcp: ip lease:192.168.1.60, given to MAC:86:25:90:8c:78:23, with hostname:*, Lease time:86478728 Oct 8 12:30:48 daemon info dhcpd dnsmasq-dhcp: sendLeaseMessageToESMD729 Oct 8 12:30:48 daemon warning dhcpd dnsmasq-dhcp: disabling DHCP static address 192.168.1.60 for 10m730 Oct 8 12:30:48 daemon info dhcpd dnsmasq-dhcp: DHCPDECLINE(br0) 192.168.1.60 86:25:90:8c:78:23731 Oct 8 12:30:43 daemon debug dhcpd dnsmasq-dhcp: sendLeaseMessageToESMD esmd ret=1732 Oct 8 12:30:43 daemon debug dhcpd dnsmasq-dhcp: ip lease:192.168.1.60, given to MAC:86:25:90:8c:78:23, with hostname:*, Lease time:86478733 Oct 8 12:30:43 daemon info dhcpd dnsmasq-dhcp: sendLeaseMessageToESMD734 Oct 8 12:30:41 daemon info dhcpd dnsmasq-dhcp: read /etc/ethers - 0 addresses735 Oct 8 12:30:41 daemon info dhcpd dnsmasq-dhcp: DHCP, IP range 192.168.1.50 -- 192.168.1.243, lease time 1d736 Oct 8 12:30:40 user notice system zcmdModuleCfg: System: Wan interface ETH_Internet connection ready Restarting router or disabling/enabling wifi on both sides doesn’t help. There were no messages in router logs about any firmware updates. Since I’m dependent on wifi for work, I cannot use my Internet connection anymore. Is this something that happens broadly today or only my router got broken ? What’s the treatment for the problem?

Laatst verdiende badges

  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Bestelling en levering expert.
    soepkip67heeft de Bestelling en levering expert. badge verdiend
  • Jij hebt het beste met Odido voor!
    Sam van Odidoheeft de Jij hebt het beste met Odido voor! badge verdiend
  • Diensten en service expert
    Sam van Odidoheeft de Diensten en service expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen