Skip to main content

Verhuizen bestaande abbo tv/inet/bellen met glasvezel

• October 7, 2025
  • 4 reacties
  • 28 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Hi allen,

Wellicht al gevraagd maar niet gevonden. Korte vraag. Momenteel hebben wij tv / inet / bellen abbo met glasvezel, loopt tot jan 2026. Wij gaan komende maand verhuizen.

Nieuw adres heeft ook glasvezel en huidige bewoners hebben ook odido.

Ik wil alleen onze abbo meenemen. Via de website moet je gelijk een nieuwe jaar abbo afsluiten. Daar ben ik niet van gediend. Dit heb ik ook via de klantenservice te horen gekregen. 

Ik wil alleen mijn abbo meenemen.

Opzeggen is ook geen optie, dan volgt er een afkoopsom. 

Ik hoor graag wat kan.

Dank alvast. Grtn Mark

October 7, 2025

Hallo ​@Mark_1234 

Je abonnement meenemen kan niet, deze is postcode gebonden dus je zult een nieuwe jaarcontract moeten nemen.

Omdat er daar al Odido glasvezel is zul je het huidige contract daar moeten overnemen middels contractovername.

4 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 23245 reacties
  • October 7, 2025

Hallo ​@Mark_1234 

Je abonnement meenemen kan niet, deze is postcode gebonden dus je zult een nieuwe jaarcontract moeten nemen.

Omdat er daar al Odido glasvezel is zul je het huidige contract daar moeten overnemen middels contractovername.

rvk01
Forum|alt.badge.img+4
  • is een legendarische user
  • 2251 reacties
  • October 7, 2025

Je krijgt wel weer opnieuw korting. Dus vergeet dan niet te controleren dat ze die ook goed toepassen.

Ja, het is een beetje l@llig dat ze je op deze manier weer in een nieuw contract mogen duwen. Want als klant heb je schijnbaar heb keuze (opzeggen met afloop, gelukkig maar 2 mnd, of nieuw contract).

Ik zie trouwens dat ze bij verhuizing naar 10 mnd korting geven terwijl dit bij nieuwe klanten 12mnd is. (Ik zou toch zwaar twijfelen of ik niet voor die 2 of 3 mnd afkoop zou gaan.)

https://www.odido.nl/service/abonnement/verhuizen

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • October 7, 2025

Dank allen voor de terugkoppeling. Beetje jammer dat het zo moet gaan. Gezien mij abbo nog loopt en odido al gebruikt is in in de nieuwe woning met glasvezel wil je gewoon over.

Kies voor afkoop en regel een andere provider. Jammer maar helaas voor Odido weer een klant minder.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 23245 reacties
  • October 8, 2025

@Mark_1234 

Misschien kan je daar een nieuwe aanvraag doen nadat de huidige bewoners het abonnement hebben opgezegd of meeverhuisd?