Skip to main content
Beantwoord

Onterechte factuur ontvangen na opzegging

• July 6, 2024
  • 19 reacties
  • 211 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Beste Odido,

We dachten eindelijk van jullie gepruts af te zijn na onze overstap na KPN maar helaas blijkt niets minder waar.

Op 29-4-2024 zijn we overgestapt naar KPN. In mei ontvingen wij nog een factuur van 0,84 en dachten daarna klaar te zijn. Tot onze verbazing ontvingen wij op 24-06-2024 een mail dat na een verrekening bleek dat wij nog geld tegoed te hebben van jullie (zonder een specifiek bedrag te noemen) en dat dit automatisch gestort zou worden rond 25-06-2024, tot op heden is er echter geen geld op onze rekening gestort.

Tot onze verbazing hebben wij een factuur ontvangen waarop een correctie voor de factuur juni op staat met als datum 26-06-2024 voor 3,83 en of we dat even binnen 2 weken over willen maken maar zonder te vermelden waarvoor deze correctie specifiek zou zijn gezien we in juni toch al ruim een maand lang geen klant meer zijn.

Gezien het bericht dat we op 24-06-2024 hebben ontvangen en de datum van de correctie vermoedden wij dat jullie onterecht dachten dat wij geld tegoed hadden, dat over wilden maken en direct terug willen vorderen. Gezien er echter nooit geld op onze rekening is gestort ziet het er naar uit dat iemand aan jullie kant te storting heeft gestorneerd maar dat niet fatsoenlijk in jullie systeem heeft verwerkt waardoor wij nu toch nog een brief met verzoek tot terugbetaling hebben ontvangen.

Graag ontvangen wij schriftelijk per post een reactie van jullie met daarin een toelichting op de laatste factuur waarin jullie dan wel bevestigen dat dit bericht inderdaad onterecht is verstuurd, dan wel een specificatie waaruit blijkt waarvoor de kosten zijn die jullie nu nog in rekening willen brengen om deze te verantwoorden.

Het rekeningnummer wat op de factuur staat: MOD EDIT: rekeningnummer verwijderd

Ons klantnummer: MOD EDIT: klantnummer verwijderd

Beste antwoord door Demi van Odido

Hi @Henk9000, geen zorgen, ik heb het meteen voor je uitgezocht.Het openstaande bedrag van €0,84 is weggestreept met de vergoeding die is aangemaakt als verrekening door het systeem. Er staat dan ook geen bedrag meer open en je hoeft dan ook niks te betalen. Weet je zo voldoende?

19 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 10174 reacties
  • July 6, 2024

Alle facturen en creditfacturen staan in he my-odido omgeving.  Eventuele terugbetalingen worden inderdaad verrekend met openslaande facturen.  Je zult het in jouw account terugvinden.

Demi van Odido
Odido
Forum|alt.badge.img+9
  • Oud-Moderator | Internet + TV
  • 1994 reacties
  • Antwoord
  • July 6, 2024

Hi @Henk9000, geen zorgen, ik heb het meteen voor je uitgezocht.Het openstaande bedrag van €0,84 is weggestreept met de vergoeding die is aangemaakt als verrekening door het systeem. Er staat dan ook geen bedrag meer open en je hoeft dan ook niks te betalen. Weet je zo voldoende?

• is een Top Poster
  • 11 reacties
  • September 24, 2025

Heb vroegtijdig mijn abonnement bij odido opgezegd

Ik had een jaar abonnement, heb 12 maanden betaald, krijg de factuur voor maand 13, nu wil odido dat ik ga bewijzen dat ik heb betaald, terwijl ik bevestiging heb van de opzegging, en binnen de site van odido kan ik zien dat er inderdaad 12 maal betaald is.

Klantenservice gebeld gesprek werd afgebroken toen de medewerker het aan het uitzoeken was, nog maals gebeld en deze medewerkster vroeg om bewijs van betaling, heb ze gewezen op hun eigen administratie, maar ze bleef volhouden.

Toen heb ik dit zinloze gesprek maar afgesloten en wacht met veel plezier op een incassobureau 

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8460 reacties
  • September 24, 2025

@Henk9000 Ben je vergeten dat er altijd een maand opzegtermijn is? Waar dan ook bij wie dan ook je hebt altijd een opzegtermijn van 1 maand.

contract algemene voorwaarden 

24. Als je je overeenkomst wilt opzeggen kan de opzegging pas ingaan na het verstrijken van de minimale looptijd. Na de minimale looptijd wordt je overeenkomst omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd. Je kunt je overeenkomst dan elk moment opzeggen met een opzegtermijn van een maand.

• is een Top Poster
  • 11 reacties
  • September 24, 2025

Ik heb ruim van tevoren opgezegd namelijk begin juli

• is een Top Poster
  • 11 reacties
  • September 24, 2025

Ik heb opgezegd met inachtneming van de contractduur, dus dat is niet het probleem, ook op de site staat dat mijn contract is beëindigd, contract was voor 1 jaar, heb 12 keer betaald, kun je ook op de site zien, maar blijkbaar heeft finance de boel niet op orde, heb inmiddels ook dit issue naar Radar gestuurd 

• is een Top Poster
  • 11 reacties
  • September 24, 2025

Heb overigens ook een bevestiging gehad op 4 juli dat het contract is opgezegd

Contract liep tot 2 september, en is 3 september uit de lucht gegaan, dus nogmaals vroegtijdig opgezegd, blijkt uit jullie eigen administratie 

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1894 reacties
  • September 26, 2025

Hi ​@Henk1957, ik wil graag met je meekijken en je meer duidelijkheid geven over de status van jouw opzegging en de factuur die je hebt ontvangen. Wil je hiervoor je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer toevoegen aan je profiel? Zodra je dit hebt gedaan, kan je een seintje achterlaten in dit topic. Dan kan ik gelijk voor je aan de slag gaan! 

• is een Top Poster
  • 11 reacties
  • September 26, 2025

Heb de gegevens doorgegeven 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 16145 reacties
  • September 29, 2025

Hoi ​@Henk1957, bedankt voor het aanvullen van je gegevens, ik mis echter alleen nog je geboortedatum. Zou je die nog willen toevoegen? Dan ga ik dit meteen voor je uitzoeken! 

• is een Top Poster
  • 11 reacties
  • September 29, 2025

Ik heb het nu ingevuld 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 16145 reacties
  • September 30, 2025

Bedankt voor het aanvullen van je geboortedatum ​@Henk1957. Ik ben meteen voor je gaan kijken, echter zie ik dat op 4 juli alleen je Vast Bellen opgezegd is. Toen heb je gebruik gemaakt van de overstapservice bij je nieuwe provider en die geven ons dan een seintje om het abonnement stop te zetten. Op 03-09 hebben wij het overstapverzoek ontvangen en op 11-09 is de overstap afgerond. Dus je hebt nog tot 11-09 diensten bij ons gehad. 

Als je gebruik maakt van de overstapservice dan is je nieuwe provider 100% verantwoordelijk voor de vloeiende overstap en ook het opzeggen van het abonnement. De kosten die op dit moment nog openstaan komen doordat je nog tot de 11e gebruik hebt gemaakt van onze diensten, deze zullen nog wel betaald moeten worden. Je kunt met je nieuwe provider contact opnemen als je verdere vragen hebt over de overstapservice.

• is een Top Poster
  • 11 reacties
  • September 30, 2025

Verhaal klopt niet bij de overstap naar Ziggo heb ik van jullie een bevestiging gehad, met de woorden, jammer dat je bij ons weg gaat.

Ik heb ook geen apparte opzegging gedaan voor internet en tv , dus met andere woorden ik heb alles in 1 keer opgezegd. Zou ook heel vreemd zijn dat ik telefonie per 3 september beëindigd heb en de rest pas per 11 september, 

Om hier de schuld te geven aan Ziggo is het probleem terug sturen, en eigenlijk zeg je nu ook dat de opzegging per 4 juli bij jullie is binnengekomen, maar je noemt geen datum wanneer de overige opzeggingen binnen zijn gekomen, hier zou u dan ook een datum van kunnen geven, als u dit niet kunt is  de opzegging bij jullie niet goed doorgevoerd voor alle diensten. 

Ik ga dus ook echt niet betalen voor de maand september 

• is een Top Poster
  • 11 reacties
  • October 1, 2025

Beste

Kijk ook even naar jullie mail van 3 september, daarin geeft Odido aan dat ook het internet/tv abonnement al eerder is opgezegd, zal al jullie mail goed bewaren om dit eventueel bij het incassobureau bureau te tonen 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 16145 reacties
  • October 2, 2025

Hey ​@Henk1957, ik zie dat je inderdaad op 04-07 de overstap hebt aangevraagd bij Ziggo. Op 04-07 heb je hierover een e-mail gehad waarin het volgende geciteerd staat: 

Je overstap
In de aanvraag geeft Ziggo aan dat je wil overstappen. Omdat je gebruikmaakt van de Overstapservice zetten we je Odido abonnement pas stop als je nieuwe provider aangeeft dat dit mag. Zo zorgen we ervoor dat je geen moment offline bent. 

Ziggo heeft bij ons aangegeven dat de eerst mogelijke datum 02-09 is, dit is uiteindelijk 11-09 geworden. Ziggo gaat hier over de overstap en bepaald wanneer het contract bij ons is stopgezet. Anders had je het contract zelf moeten opzeggen zonder gebruik te maken van de overstapservice van Ziggo. Als je eenmaal gebruik maakt van een overstapservice van een andere provider dan is die provider verantwoordelijk voor de opzegging. Daar hebben wij niks meer mee te maken. 

• is een Top Poster
  • 11 reacties
  • October 2, 2025

Nogmaals kijk naar de mail van 3 september waarin odido aangeeft dat ook internet is opgezegd 

• is een Top Poster
  • 11 reacties
  • October 2, 2025

Ook heeft odido de complete maand september gefactureerd, kan dus helemaal niet is ook tegenstrijdig met uw antwoorden, welke spreken dat 11 september contract is beëindigd.

Kortom uw antwoorden corresponderen niet met de mail welke ik ontvangen heb waarin duidelijk staat dat het abonnement op 3 september eindigt 

• is een Top Poster
  • 11 reacties
  • October 7, 2025

Op mijn laatste opmerking geen antwoord gekregen 

Gisteren in mijn odido gekeken, toen stond er factuur september betaald, hier heb ik een foto van gemaakt 

Vandaag herinnering gekregen dat ik niet betaald heb , nu staat er dat ik nog wat terug krijg

Dus  zegt u het maar

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 16145 reacties
  • October 8, 2025

Hoi ​@Henk1957, ik ben nogmaals voor je gaan kijken en zie dat 11-09 inderdaad niet klopt en dit 03-09 moet zijn, mijn excuses. 11-09 is de datum dat het bij ons in het systeem volledig is afgemeld omdat het apparatuur toen retour was gekomen. 03-09 is de juiste datum en tot die tijd moet er betaald worden. Ik zie inderdaad dat heel de maand september in rekening gebracht is, dit wordt automatisch verrekend. Dus tot 03-09 moet nog betaald worden en 03-09 tot en met 30-09 zal worden verrekend!