Skip to main content
10000 Topics
opzeggen klik en klaar
Hallo, Ik heb een tijd geleden ivm aanhoudende problemen toch maar klik en klaar aangeschaft.Dit om in ieder geval tot dat odido de glasvezel problemen heeft opgelost normaal internet te hebben.Verder niet moeilijk gedaan over de extra kosten of wat dat ook. Nu glasvezel weer goed lijkt te werken wil ik klik en klaar dus weer opzeggen, en wat een drama is dat zeg!!Online opzeggen gaat niet, de pagina die je zou kunnen bezoeken werkt toevallig net niet…..Nu al meerdere keren bijna een half uur in de wacht gehangen aan de telefoon. Toen een mail gestuurd met het verhaal dat ik het graag op wil zeggen, en in plaats van een simpel mailtje met “komt goed we gaan het voor u regelen” wordt ik weer gebeld door odido.. waarom??Ik kon op dit moment niet op nemen (ook ik ben gewoon aan het werk) dus heb later terug gebeld.Na weer 4 keer te zijn doorverbonden is eindelijk toegezegd dat mijn abonnement opgezegd zou worden., k zou een mail ontvangen met de bevestiging van deze opzegging, en je raad het al, die heb ik nooit gekregen. Ik begrijp oprecht niet waarom opzeggen zo moeilijk wordt gemaakt bij odido? wat is het idee, als mensen niet op kunnen zeggen blijven ze wel bij ons ofzo?? En volgens mij moet je een abonnement op kunnen zeggen zoals je het ook af hebt gesloten, maar dit gaat dus niet want je kan een abonnement niet online opzeggen. Ik zou graag via deze weg willen vragen om mijn abonnement op te zeggen en ga er van uit dat dit heel vlot wordt geregeld na deze dramatische ervaring...
1Gbit/s traag en wisselend
Hallo Odido, Volgens de klantenservice zou mijn 1Gbit/s glasvezel verbinding up en running moeten zijn. de snelheden die ik haal zijn erg wisselvallig tot soms heel laag. Daarbij kwam ik dit topic tegen en loop tegen hetzelfde probleem aan als deze persoon Bedraad op de modem, speedtest uitgevoerd: Hierbij heb ik alvast de vragen kunnen beantwoorden om van jullie kant 1 en ander uit te sluiten. Deze punten heb ik gecontroleerd: (1. Je gebruikt een netwerkkaart die enkel 100Mbit ondersteunt (zoals broadcom of asheros chipset).) Niet van toepassing voor jou2. Je gebruikt een UTP Optimizer of een andere vorm van het opsplitsen van de kabel. 3. Je meet vanuit een webbrowser in plaats van de speedtest.net desktop app. Mogelijk zorgt de browser voor een vertraging. 4. Een softwarematige beperking zoals een firewall. Zet deze eens uit voor een speedtest. 5. CPU load is te hoog (Realtek offload naar de CPU waar een Intel nic zelf de afhandeling doet). 6. De computer is niet rechtstreeks aangesloten met een kabel, maar er zit bijvoorbeeld een switch tussen. 7. De acceleration staat uit. Schakel deze in het menu van het modem naar enabled: Onder LAN => Switch Control : NAT Acceleration (Niet van toepassing bij de Zyxel) mijn antwoorden: 1Gbit/s kaart Nee, rechtstreeks CAT 5e kabel tussen laptop en modem Zyxel T50. Vanuit de APP gestart en browser, variërende waardes van rond de 500mbit/s en soms rond de 600 mbit/s max. Firewall staat uit. Ook getest op een andere laptop. CPU load rond de 25% Cat 5e rechtstreeks Nvt, Zyxel T50 Diverse malen ook al de modem en converter herstart. De lijn lijkt niet stabiel want de upload snelheid fluctueert ook tussen 150 en rond de 900 Mbit Wifi op 5ghz komt niet hoger dan 225 up 250 down.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen