Mac adres toevoegen in modem voor printer

  • 22 April 2024
  • 7 reacties
  • 86 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 3 reacties

Sinds de overstap naar odido  kan de printer niet meer gekoppeld worden op het draadloze netwerk steeds krijg ik de volgende melding als ik het netwerk wil instellen; 

het probleem: filteren op MAC-adres is mogelijk ingeschakeld op uw draadloze router.

oplossing: als filteren op MAC-adres is ingeschakeld op de router, moet deze worden uitgeschakeld. Als u het ingeschakeld wilt laten, voegt u eerst het MAC-adres van de printer toe aan de lijst met toegestane apparaten voor de draadloze router voordat u doorgaat. 

Ik krijg het mac adres niet toegevoegd omdat het geen leeg ip adres veld accepteert ( die ik niet weet)

 

ik heb ook de oplossing uit het andere topic geprobeerd, door de beveiliging terug te zetten naar WPA2-PSK, maar dan werkt die wifi niet meer omdat die WPA3 vereist.

Wat kan ik nog doen?

 

Waqqas 11 dagen geleden

Hallo @peekiez 

Helpt het ook niet als je in de Zyxel interface bij de WiFi instellingen 5 GHz uitzet?

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @peekiez 

Helpt het ook niet als je in de Zyxel interface bij de WiFi instellingen 5 GHz uitzet?

Hoi Waqqas,

Dank voor je reactie.

Ik heb dat zojuist geprobeerd maar dat werkt ook niet.

Hij blijft dezelfde reden geven:

het probleem: filteren op MAC-adres is mogelijk ingeschakeld op uw draadloze router.

oplossing: als filteren op MAC-adres is ingeschakeld op de router, moet deze worden uitgeschakeld. Als u het ingeschakeld wilt laten, voegt u eerst het MAC-adres van de printer toe aan de lijst met toegestane apparaten voor de draadloze router voordat u doorgaat. 

Kan ik het mac adres toevoegen zonder ip adres?

Reputatie 3

@peekiez 

filteren op MAC-adres is mogelijk ingeschakeld op uw draadloze router.

 

“mogelijk” staat er. Heb je dit zelf ingeschakeld? Als je dit niet ingeschakeld hebt, hoef je ook geen MAC adres toe te voegen, maar is er wat anders aan de hand.

Je kan ook eens in het logfile van de router kijken of je daar iets ziet. Tot voor kort was er een bekend probleem met de Zyxel waardoor sommige apparaten geen IP adres kregen. Het kan zijn dat dat inmiddels is opgelost met nieuwe firmware, ik weet dat niet.

Reputatie 7
Badge +15

@peekiez 

Indien je de Zyxel-T56 hebt met de b8 firmware dan kan het mogelijk ook verholpen zijn wanneer je de b10 firmware hebt.

De b8 firmware bevat namelijk een bug waardoor sommige apparaten niet kunnen verbinden 

Beste Waqqas,

Hoe kom ik aan die b10 firmware update?

Reputatie 7
Badge +15

@peekiez 

Kan je eerst eens in je browser naar 192.168.1.1 gaan en inloggen met admin en het Login Password dat achter de router staat.

Welke firmware versie staat er onder systeeminformatie? Als het goed is hebben alle Zyxel-T56 routers de nieuwe firmware nu wel gekregen.

Hoi @Waqqas,

Ik heb idd al firmware b10.

Maar hoe kan het dan de printer of het mac adres niet kan toevoegen?

 

Reageer