Beste allemaal,
Sinds een maandje maakt mijn Tado bridge geen verbinding meer met internet omdat het modem geen ip toekent aan de bridge (soms is de bridge kort online en heeft een ip gekregen, maar dan valt de verbinding weer weg en is het ip adres kwijt).
Een firmware update heeft helaas geen resultaat gehad. Mijn reMarkable 2 heeft met de firmware update wel weer een ip gekregen en kan online, maar dat was de miste zorg.
Het vervelende is dat als de bridge niet verbonden is met internet de slimme thermostaat en slimme radiatorknoppen en zone regelaars niet meer zo slim zijn en niet meer volgens een schema werken en dus handmatig moeten worden bedient. Zonde natuurlijk want Tado devices zijn niet goedkoop.
De Tado bridge werkt met een verbindingssnelheid van 10mb op half-duplex. (antieke tech )
Sluit ik de bridge direct aan op het modem of GB switch dan knalt mijn hele netwerk terug naar een snelheid van 10MB)
Op de supportpaginas van Tado is te lezen dat de moderne glasvezelmodems deze snelheid niet meer ondersteunen en dat men de bridge via een switch die een doorgave snelheid van 10MB half-duplex ondersteund.
https://support.tado.com/nl/articles/6653049-de-internetbridge-maakt-geen-verbinding-met-mijn-glasvezel-router-modem-hoe-kan-ik-dit-oplossen
Ik heb nu twee verschillende switches aangeschaft,
1 die Tado adviseert -→ werkt niet en legt hele netwerk plat en bridge nog steeds geen ip
en 1 die managed is en poort ingesteld op 10MB half-duplex -→ netwerk blijft op 1GB , maar bridge krijgt nog steeds geen ip.
Tado doet er niks mee en zegt dat het het probleem is van de modem/router T-56 en laat me het lekker zelf uitzoeken.
Iemand de gouden tip om dit werkend te krijgen?