Skip to main content
  • 2,536 Topics
  • 17,573 Reacties

Wiki (3)

2534 Topics
Werkzaamheden bestaande topics
Aankondiging: Tijdelijke Onderhoudswerkzaamheden aan bepaalde topics Wij willen jullie ervan op de hoogte brengen dat we binnenkort onderhoudswerkzaamheden zullen uitvoeren aan een aantal van onze topics in de Internet en TV sub-fora. Wat houdt dit in? Bij deze onderhoudswerkzaamheden zullen bepaalde topics tijdelijk offline gehaald worden voor korte tijd. Dit betekent dat je een foutmelding zult krijgen wanneer je onderstaande topics opent. We proberen om alles zo snel mogelijk af te ronden. De aanpassingen zijn bedoeld om de kwaliteit van de inhoud te verbeteren en ervoor te zorgen dat jullie de best mogelijke informatie en gebruikerservaring krijgen. Welke topics zullen worden beïnvloed? De volgende onderwerpen zullen voor korte tijd niet beschikbaar zijn: Ik ga verhuizen, wat nu? | Odido community Antwoord op de veelgestelde vragen over Internet + TV van Odido | Odido community Hoe stuur je de apparatuur terug? | Odido community We streven ernaar om alle aanpassingen zo snel mogelijk uit te voeren. Zodra de werkzaamheden voltooid zijn, zullen de topics weer beschikbaar zijn met verbeterde inhoud en structuur. Waarom is dit nodig? De werkzaamheden zijn noodzakelijk om de informatie up-to-date te houden, knelpunten aan te pakken en de gebruikerservaring te optimaliseren. Wij zijn voortdurend bezig met het verbeteren van onze community en waarderen jullie begrip en geduld tijdens deze periode. Bedankt voor jullie begrip! Wij danken jullie voor jullie begrip en geduld terwijl we deze verbeteringen doorvoeren. Mocht je vragen of zorgen hebben, aarzel dan niet om contact op te nemen met ons supportteam en laat een reactie achter in dit topic. Met vriendelijke groet, Het Odido Community Team
Onderhoud op ons netwerkNews
We werken continu aan de verbetering van ons netwerk, zodat jij altijd optimaal kunt internetten, tv‑kijken en bellen. We voeren daarom in de aankomende week onderhoud uit op ons netwerk. Gepland onderhoud: Op 16, 17, 18, 19, 22, 23, 25, 29 en 30 april en 2 mei vindt er onderhoud op ons netwerk plaats! In dit artikel zetten we alle geplande en recent uitgevoerde onderhoudsbeurten overzichtelijk op een rijtje, zodat jij met één blik een volledig beeld krijgt. Zo ben je snel op de hoogte van alle recente ontwikkelingen en kun je gemakkelijk zien wat er is gedaan en wat er nog moet worden gedaan aan onderhoud! Wanneer? We doen het onderhoud 's nachts tussen 01:00 en 07:00 uur. Je verbinding wordt dan kort onderbroken. Je kunt dan even niet internetten, tv‑kijken en bellen. Dit duurt maximaal een kwartier, daarna werkt alles weer zoals voorheen. Let op: Staat de tv in je slaapkamer? De TV Box kan ‘s nachts aanspringen of een lampje laten branden. Ook kun je met je vaste telefoon in die tijd geen 112 bellen. Wat moet jij doen? Voor het onderhoud hoef je niets te doen. We doen het op afstand dus je kunt lekker blijven slapen. Mocht je een error op de Mediabox krijgen, dan kun je dit oplossen door op de ‘ok-knop’ te drukken. Als dit niet werkt, dan kun je een powerflip uitvoeren op de Mediabox. Als we klaar zijn Na het onderhoud moet je soms zelf je modem (en/of mediaconverter) nog even resetten. Haal hem minimaal 10 seconden van de stroom en sluit hem weer aan. Wacht tot hij weer is opgestart en klaar! Verandert er nog iets? Het onderhoud is er om alles goed en up-to-date te houden. Zichtbaar verandert er weinig, we zorgen er gewoon voor dat onze systemen stabiel blijven werken. Alvast bedankt voor het begrip. Heb je vragen over het onderhoud? Reageer dan gerust op dit bericht! Meest recentelijke onderhoudsbeurten: Onderhoud op 10, 11, 14 en 15 april . Wanneer? We doen het onderhoud 's nachts tussen 01:00 en 07:00 uur. Je verbinding wordt dan kort onderbroken. Je kunt dan even niet internetten, tv‑kijken en bellen. Dit duurt maximaal een kwartier, daarna werkt alles weer zoals voorheen. Let op: Staat de tv in je slaapkamer? De TV Box kan ‘s nachts aanspringen of een lampje laten branden. Ook kun je met je vaste telefoon in die tijd geen 112 bellen.
Odido is de meest onbeschofte provider van Nederland
Heden avond kreeg ik voor de derde keer een ODIDO medewerker aan de deur die mij aan wilde sluiten op het glasvezel netwerk van ODIDO. Ik heb de twee voorgaand keren heel duidelijk gemaakt dat ik geen, ik herhaal GEEN laat ik het voor de duidelijkheid nogmaals zeggen GEEN glasvezel aansluiting in mijn huis wens. Hier ben ik iedere keer heel duidelijk in geweest. De tweede keer heeft de colporteur gezegd dat hij het door zou geven. De derde verstoring van mijn avond werd ik kwaad op de medewerker en heb ik aangegeven dat ik, gezien ODIDO in gebreke blijft nu €10.000,00 schadevergoeding zal eisen voor gestolen tijd door ODIDO, die kennelijk geen moer aantrekt van wat mensen wensen. Blijkbaar gaat bij ODIDO winst voor mensen. Hierbij dien ik officieel bij ODIDO een schadevergoeding in van €10.000,00 Verder dien ik een duidelijke klacht (KLACHT) in. De medewerker Sam Vos Lachte mij in mijn gezicht uit toen ik kwaad reageerde. Deze onbeschofte vlegel vond het niet nodig zijn excuses aan te bieden. Deze persoon klaag ik daarom aan voor een bedrag van €100.000,-- wegens zijn onacceptabel gedrag op mijn erf. Ook wil ik een klacht indienen mbt. de telefonische bereikbaarheid van ODIDO, eerst moet ik ruim 15 minuten wachten, als ik mijn klacht doe wordt de verbinding zonder enige mededeling verbroken. Hier heeft ODIDO weer 15 minuten van mijn tijd gestolen. Hiervoor volgt dan ook een schadevergoeding van € 15.000,00 Graag verneem ik van u hoe u het geld wenst over te maken. Om te tonen dat het mij niet om het geld gaar verzoek ik u €150.000 op de rekening van het Rode Kruis over te maken en de rest aan mij te sturen. Gaarne verneem ik binnen 24 uur uw reactie. Mocht deze achterwege blijven dan zal ik genoodzaakt zijn mijn claim te verdubbelen. Ik hoop dat er iemand binnen de ODIDO organisatie de beleefdheid heeft om contact met mij op te nemen. Dit gedrag van ODIDO is onacceptabel en dient zo snel mogelijk getopt te worden.
Slechte service Odido
Goedemorgen, Tot mijn verhuizing was ik zeer tevreden over Odido, maar hierna is het ronduit slecht te noemen. Beginnen met 2 x Klik en klaar te ontvangen, direct hiervoor gebeld en er is er direct eentje geannuleerd. Wel moest ik deze retour sturen, dit gedaan maar tot op heden krijg ik nog mailtjes en brieven dat deze retour gestuurd moet worden! Terwijl ik het oude wifipunt van het vorige adres later terug gestuurd heb maar daar al lang een bevestiging van heb gekregen. Daarna problemen met het koppelen van mijn ring deurbel en zonnepanelen met wifi via de klik en klaar. Hierover meerdere keren contact gehad met de technische dienst. De eerste had geholpen met de modem instelling maar dat werkte nog steeds niet. Dezelfde dag opnieuw iemand anders aan de lijn gehad die mij vertelde dat het aan de klik en klaar lag en dat ik over zou moeten gaan naar DSL. Direct de DSL afgesloten met iemand van de sales. Afspraak gemaakt voor het aansluiten (wat later blijkt dat je dit zelf moet doen gezien het een DIY pakket is, hoe komt hij er dan op dat er een monteur moet komen? En er ook een afspraak voor wordt gemaakt waar je nooit meer iets van hoort) ook de klik en klaar opgezegd die ik nog had. Aan de telefoon werd mij verteld dat een dag voor de opzegging van klik en klaar het toch weer actief gezet kon worden als de DSL niet zou werken. Dus de einddatum voor klik en klaar op as maandag gezet gezien vandaag de monteur zou komen voor de DSL. Nu raad je het al, de DSL kan ik zelf niet aansluiten gezien de kabel door de vorige bewoners te kort is afgeknipt. Gister avond weer opnieuw gebeld met de technische dienst en opnieuw gekeken naar de klik en klaar instellingen want de DSL en klik en klaar zouden ongeveer hetzelfde internet moeten leveren op mijn adres en dus de problemen van het connecten van de ring en zonnepanelen niet zou oplossen. Opnieuw gekeken naar de instelling en wat aangepast. De persoon wist het toen ook niet meer en adviseerde mij hier op dit forum te kijken naar een oplossing. Uiteindelijk zelf nog wat geprobeerd en tada alles werkte naar behoren, de ring bel en zonnepanelen kon ik verbinden met wifi. Tot ik vanmorgen wakker werd en zag dat ik geen wifi meer had. Opnieuw gebeld en meerdere mensen aan de lijn heb gekregen niet geholpen aan mijn vraag. De klik en klaar was dus toch op gezegd per vandaag en niet meer actief te maken terwijl dit was afgesproken voor komende maandag. Gezien er zoveel is mis gegaan ben ik de hoop in Odido verloren en hoopte ik op een compensatie als ik het toch eens opnieuw zou willen proberen aangezien ik nu weet hoe het met de juiste instelling wel allemaal werkend kan krijgen. De klantenservice vertelde mij dat compensatie niet mogenlijk is terwijl andere medewerkers zeggen van wel. Hoe kan het zijn dat iedere medewerker iets anders zegt en dat er zoveel fout kan gaan? Als er geen goede oplossing komt maar een rond kijken voor een andere provider?
Klacht: Na zeker 10 uur bellen en van kastje naar de muur (3 maanden lang): verlengen lukt niet...
Heel eerlijk gezegd weet ik niet zo goed meer waar ik moet beginnen. Vandaag weer 2 uur aan de telefoon gezeten met diverse mensen van sales (waarvan iemand onbeschoft te noemen, dit kan echt niet...). Gelukkig vanmorgen met de beste wil eindelijk wel geholpen op 1 onderdeel van het probleem door een vriendelijke medewerker. Kort samengevat is er van alles mis gegaan bij het verlengen van mijn abonnement nadat ik eerst over wilde stappen naar een andere provider en door jullie met mijn goedvinden is teruggedraaid omdat jullie ook een mooi aanbod zouden doen. Vanaf daar gaat eigenlijk bijna alles mis. Ik had wel weer internet maar ik kon mijn abonnement niet (met korting) verlengen omdat jullie systeem een bug had. Na veelvuldig bellen van mijn zijde is dat uiteindelijk verholpen. Vanuit daar heb ik gesproken met een medewerker van jullie die mij beloftes heeft gedaan en mij ook beloofd heeft de dag erna terug te bellen (naam bekend). Gebeurde niet. Zelf meerdere keren contact geprobeerd te zoeken met deze medewerker maar helaas. Daarna eerdere malen zelf contact opgenomen met jullie en steeds als iemand wil verlengen wordt ik of eruit gegooid (opgehangen?) of doorverbonden met een andere afdeling. Wanneer ik dan weer iemand aan de telefoon krijgt die niks van mijn situatie en de bijbehorende afspraken en beloftes mee, terwijl sales zegt dat ze juist op de hoogte zijn gebracht (en ik ook 20 min in de wacht heb gestaan). Kan ik weer van voor af aan beginnen en daar gaan we weer…. Als klap op de vuurpijl spreek ik vandaag 3 (!) verschillende medewerkers van sales die allemaal wat anders zeggen en mij uiteindelijk niet verder kunnen helpen (en ok nog eens allemaal verschillende aanbiedingen doen, dan wel beloven het op te lossen maar dat vervolgens niet doen). Van het kastje naar de muur noemen ze dat. Al 3 (!) maanden lang. Welke Odido medewerker neemt mij serieus en wil samen zoeken naar een passende oplossing? Hartelijke groet
terugsturen apparatuur
Apparatuur teruggestuurd met de code die is gescand door dhl medewerker. De chat bot heeft natuurlijk weer geen enkele medewerkers beschikbaar om te overleggen. Niet bij service, niet bij verkoop. Verschrikkelijk irritant. Wat een verschil met Delta of Caiway. Jarenlang altijd een werkende chat. Half 12 woensdag ochtend is het ondanks pogingen onmogelijk te chatten. Hier is het niet prive om gegevens te delen en dat wil ik natuurlijk niet. Bellen is onhandig omdat ik bewijs van versturen moet laten zien. Het is blijkbaar onmogelijk voor odido om het mogelijk te maken: 1 te chatten, 2. Een bovenwoning in te vullen als adres op de contact pagina 3. Simpel het adres van terug sturen te vermelden zodat ik het kan gebruiken om op dhl te controleren met dhk verstuur nummer waar het pakket is. Odido gebruikt een qr code die gescand wordt door de dhl medewerker. Ik wil gewoon de postcode of dat wat ik moet invullen. Via de onbruikbare izzi chatbot, geen adres. Chatbot van Caiway delta geeft zelfs zonder inlog, zonder medewerker, een terugstuur adres. Ik heb wel een adres gevonden op internet. Maar die gaf geen pakket gevonden als resultaat. Ech, wanneer ik medewerkers spreek ben ik altijd tevreden, de medewerkers zelf helpen altijd heel goed. Van odido. Maar de website, de chat, de beschikbaarheid van gegevens. Wat een gedoe. Ik heb de apparatuur terug gestuurd met qr code en een verzend bewijs, 10 dagen geleden, via dhl. Ook net gemeld op de odido website waar ik mijn huis nummer niet kan invullen. De router t56 was een absolute ramp. Ook de huidige tv mediabox moet dagelijks de stekker worden uitgehaald om de error tijdelijk te repareren dat er geen internet is, ook al heeft het kastje gewoon internet. Hoe lang gaat het nog duren voordat odido de mediabox update? Bij delta, nog nooit hoeven doen. Bij Ziggo, nooit hoeven doen. Bij odido, iedere dag d stekker er uit want ineens een error dat de mediabox geen internet heeft. Alleen te fixen door de stroomkabel ervuutvte halen en er weer in te doen. Lijkt wel alsof odido een bedrijf is wat net 2 weken bestaat. Zoveel vreemde nalatigheid. Het enige wat betrouwbaar werkt zijn de medewerkers zelf.

Laatst verdiende badges

Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen