Skip to main content
  • 837 Topics
  • 6,122 Reacties
837 Topics
Toevoegen diensten Datavrije Muziek
Sinds de introductie van Datavrije Muziek en onze oproep om jouw favoriete muziekstreamingdienst aan te melden zijn we overspoeld met suggesties via Facebook, Twitter en het forum. Onwijs gaaf natuurlijk! :D We gaan nu aan de slag om deze diensten toe te voegen. Hierin maakt het voor ons totaal niet uit of het een kleine of grote dienst betreft, iedereen is hierin gelijk. Hieronder vind je de lijst van gegeven suggesties (op alfabetische volgorde). We zullen hier ook eventuele updates over de voortgang plaatsen. Als er nog niets bij de dienst staat dan zijn we nog niet gestart met het benaderen, maar dat gebeurt dan zo spoedig mogelijk! Pas wanneer de dienst onder het kopje 'Diensten die al aangemeld zijn bij Datavrije Muziek' kun je deze datavrij streamen. Ter achtergrond: er is voor ons in principe geen enkel bezwaar om welke dienst dan ook toe te voegen. De gedachte is eigenlijk: ‘hoe meer, hoe beter’. Uiteraard geldt dit niet voor partijen waarbij er sprake is van discutabele content, naar alle redelijkheid. Diensten die al aangemeld zijn bij Datavrije Muziek ► 40UP Radio► AH.FM► Astiga► Bandcamp► BesteHits.nl► Deezer (NIEUW: inclusief audioboeken)► DI.FM► Fantasy Radio► Grandprix Radio► Happyhardcore.com► HitsNL► Hitz24 ► Hollands Palet► Intense Radio ► Radio JND► MonsterHit Music► Napster► Neerlandika► Olympia Radio► OnlineRadio.nl► Q-Music► Qobuz► Radio 8FM► Radio Esperando► SocialRadio► Soul Radio► Soulshow Radio► Spotify ► Sublime.fm ► Tidal► Universe Radio Muziekdiensten door jullie aangedragen, maar nog niet aangemeld (laatste update: 25/05/2021) Veel diensten zijn ‘geschrapt’ uit deze lijst omdat er heel lang geen reactie is geweest of omdat het proces lange tijd geleden is gestaakt. Laat vooral weten voor welke diensten we (nogmaals) een poging mogen doen. ► Amazon Music Benaderd ► Digital Radio Benaderd ► NPO Radio (alle zenders) Benaderd ► Primephonic In behandeling. ► Slam! FM In behandeling ► TuneIN Benaderd ► Youtube Music Benaderd ► Stingray Music Benaderd Muziekstreamingdiensten die niet kunnen/willen meedoen ► 22Tracks - Wil niet meedoen► Aha Radio - Geen muziekstreamdienst, maar content organiseren► Airplay Radio - Niets (meer) van vernomen► Amazon Music - Nog niet beschikbaar in Nederland► Apple Music - Wil niet meedoen onder huidige voorwaarden*► Beats2Dance Radio - Niets (meer) van vernomen► ButtonRadio - Niets (meer) van vernomen► Capital Radio - Niets (meer) van vernomen► Dutch Eagle Radio - Niets (meer) van vernomen► Fun-x - Wil niet meedoen► Google Music - Niets meer van vernomen► Groove Music (Microsoft) - Wil niet meedoen► Hotdanceradio - Niets (meer) van vernomen► Housebeats FM - Niets (meer) van vernomen► Jammfm - Niets (meer) van vernomen► Juke (25/09) - Kan vanwege technische redenen geen onderdeel zijn van DVM.► Maximaal FM - Niets (meer) van vernomen► Mimi Music - Geen muziekstreamdienst► Mixcloud - Wil niet meedoen► Mixerbox - Biedt ook video aan► Nederland.fm - Technische aanpassingen aan de zijde van Nederland.fm hebben ervoor gezorgd dat we het niet meer onder DVM kunnen/mogen laten vallen.► Nostalgieradio - Niets (meer) van vernomen► Ohio.FM - Niets (meer) van vernomen► Oude Piraten Hits - Niet geaccepteerd vanuit veiligheidsoverwegingen► Oude Radio Piraten - Niets (meer) van vernomen► Our House FM - Niets (meer) van vernomen► Party Tune - Niets (meer) van vernomen► Piratenopname.nl - Geen eigen uitzending► Plex - Privéstreaming-oplossing► Puur NL - Was onderdeel van DVM. Nieuwe vergunninghouder zendt aanbod uit via Radio NL.► Radioguide.fm - Radioguide.fm is net als Nederland.fm een verzamelsite van radiozenders. Hierin liggen dezelfde uitdagingen. Voorlopig valt Radioguide.fm niet onder DVM.► Radio 509 - Niets (meer) van vernomen► Radio Delta - Gestopt met uitzenden► Radio Emmeloord - Niets (meer) van vernomen► Radioexpansie - Niets (meer) van vernomen► Radiu - Niets (meer) van vernomen► Real Hardstyle Radio - Niets (meer) van vernomen► Reformatorische Omroep - Niets (meer) van vernomen► SomaFM - Wil niet meedoen► Soundcloud Niets (meer) van vernomen ► Zuidwest FM - Niets (meer) van vernomen *(Update 22/11/2017: Apple Music heeft aangegeven dat zij zich vooralsnog niet willen aansluiten bij een dienst gerelateerd aan zero-rating, in combinatie met officiële support. Zij laten het verder open om de dienst alsnog aan Datavrije Muziek toe te voegen. In theorie zou het dus mogelijk zijn, maar wij zijn natuurlijk wel verplicht om een overeenkomst te sluiten met een partij. Wij mogen geen onderscheid maken in onze DVM muziekstreamingpartners. Alle partners dienen we dus gelijk te behandelen. Oftewel, iedere partner dient de huidige overeenkomst te tekenen, inclusief bijlagen.)
[Nieuws] T-Mobile Extra gaat stoppen
Waarom stopt T-Mobile Extra? In de afgelopen jaren hebben klanten kunnen sparen voor kortingen en accessoires via het T-Mobile Extra spaarprogramma. We hebben flink onderzoek gedaan naar de behoeften van onze klanten. Daaruit is gebleken dat klanten liever op andere manieren gewaardeerd worden. Daarom hebben we besloten om T-Mobile Extra per juni 2021 te stoppen. Ook is het niet meer mogelijk om je aan te melden voor het programma. Hoewel het programma stopt, blijven we je als klant graag voordelen bieden. Zo is er bijvoorbeeld T-Mobile Klantvoordeel. Hoe lang heb ik de tijd om de punten in te wisselen? Heb je je abonnement nog niet verlengd sinds 28 januari 2018? Dan kun je je punten nog uitgeven tot en met 1 juni 2021. Log hiervoor in op My T-Mobile of ga langs in de T-Mobile shop. Je hebt van ons een email of sms gekregen waarin de voor jou geldende datum staat vermeldt. Heb je je abonnement verlengd na 28 januari 2018? Dan zijn je T-Mobile Extra punten nog 4 maanden geldig vanaf de start van je nieuwe abonnement, uiterlijk tot 9 juli 2020. Log hiervoor in op My T-Mobile of ga langs in de T-Mobile shop. Je hebt van ons een email of sms gekregen waarin de voor jou geldende datum staat vermeldt. Hoeveel punten heb ik nog? Als je in My T-Mobile inlogt, kun je jouw puntensaldo bekijken. Op deze pagina zie je waar je punten mee verdiend hebt en welke punten je hebt ingewisseld. Bouw ik nog punten op tot en met 21 juni 2021? Vanaf juli 2020 zul je geen nieuwe punten meer sparen via T-Mobile Extra. Klanten die al punten spaarden via T-Mobile Extra ontvangen als bedankje eenmalig 50 punten. Kan ik mijn punten ook in de winkel inwisselen voor korting op een telefoon of accessoires? Yes, dat kan ook! Je kunt de punten hier ook voor inwisselen bij een T-Shop bij jou in de buurt. Kan ik mijn punten inwisselen om facturen mee te betalen? Nee, het is niet mogelijk jouw punten te gebruiken om factuurkorting te krijgen. Je kunt wel andere extraatjes van T-Mobile kiezen met je punten, zoals een databundel of korting op accessoires. Komt er een ander spaarprogramma voor T-Mobile Extra in de plaats? Er komt op dit moment geen ander spaarprogramma voor terug. In plaats daarvan kun je je als klant aanmelden voor T-Mobile Klantvoordeel om van extra voordelen te genieten. Meer over T-Mobile Klantvoordeel Kan ik punten weggeven of inwisselen voor geld? Nee, het is niet mogelijk om punten weg te geven aan een andere klant of voor een geldbedrag in te wisselen. Mocht je nog wat punten over hebben, dan kun je natuurlijk altijd even in de catalogus kijken of er een mooie deal is! Mochten jullie nog vragen voor ons hebben, laat het hier in het topic weten!
[FAQ] T-Mobile introduceert 'Datavrije Muziek'
Stream jij veel muziek op je smartphone? Dan ben je zeker niet de enige en daarom bieden wij Datavrije Muziek aan. Dit betekent dat je dan geen MB’s meer verbruikt wanneer je muziek streamt via onze partners! Ideaal natuurlijk om data over te houden voor andere zaken! Wil jij jouw suggestie doorgeven voor de muziekstreamingdiensten die we moeten toevoegen of kijken hoe het toevoegen van de muziekdiensten staat? Check dan dit topic voor de laatste updates! Update 23 december 2016: Goedemorgen iedereen, De ACM heeft vandaag inderdaad het definitieve besluit over Datavrije Muziek gepubliceerd. Dit besluit bepaalt dat T-Mobile volgens de Nederlandse wet deze dienst niet zou mogen aanbieden. T-Mobile blijft van mening dat er géén sprake is van een overtreding omdat zero rating volgens de Europese regels onder bepaalde voorwaarden wel toegestaan is. T-Mobile voldoet aan de Europese voorwaarden en zal de zaak daarom aan de rechter voorleggen. We wachten op het oordeel van de rechter en tot die tijd blijft Datavrije Muziek gewoon beschikbaar. In dit artikel in de Newsroom vind je er meer informatie over. We zijn op een missie! Wat is muziekstreaming? Muziekstreaming is het beluisteren van muziek via het internet. Vooraf je favoriete nummers downloaden voordat je kan luisteren is dan niet meer nodig. Indien je dus online bent kun je altijd en overal je gewenste muziek luisteren. Er zijn verschillende soorten muziekstreamingdienst. Veelgebruikte diensten in Nederland zijn Spotify, Deezer en Tidal. Maar ook online radiostreaming is een vorm van (live-) muziekstreaming, Als je offline muziek streamt download je nummers op het geheugen van je smartphone en werkt het ook zonder dat je online bent. Als je online muziek streamt verbruik je hiermee MB’s. Het verschilt per dienst hoeveel data je hiermee verbruikt. Indien je veel muziek streamt onderweg, dus over mobiel internet, kan je mobiele dataverbruik snel oplopen. Wie kan er gebruik maken van Datavrije Muziek? • Al onze klanten met een Go 10 GB abonnement of Stel Samen & Stel Bij abonnement van 6 GB of 20 GB. • Zowel bestaande als nieuwe klanten• Go en Stel Samen & Stel Bij zakelijk en particulier Wat kost Datavrije Muziek? Niets! Het is standaard onderdeel van je databundel vanaf een Go 10 GB of Stel Samen & Stel Bij-abonnement met 6 GB of 20 GB. Let wel op dat je abonnement op de muziekdienst niet gratis is. Waarom doet T-Mobile dit? Datavrije Muziek is een onderdeel van Live Forward . We proberen continu te vernieuwen en barrières te doorbreken. Onbeperkt muziek streamen is hier de volgende stap in. Dit is iets wat in ons contact met klanten veel naar voren komt en wij willen dit dan ook graag mogelijk maken! Ik heb geen Go Up of Stel Samen & Stel Bij abonnement. Hoe krijg ik Datavrije Muziek? Wanneer je verlengt met een Go 10 GB -abonnement start je nieuwe contract gelijk met Datavrije Muziek. Als je al een geldig abonnement hebt kun je jouw databundel omhoog bijstellen, zodat jij ook gebruik kunt maken van Datavrije Muziek. Heb je op dit moment geen Go-abonnement én kun je nog niet verlengen? Neem vooral contact op met ons, dan kijken we naar de mogelijkheden. Waarom zit Datavrije Muziek niet bij alle databundels? We zien dat klanten die veel muziekstreamen meestal ook veel andere applicaties gebruiken en veel browsen. We hebben er daarom voor gekozen alleen bij de hogere databundels Datavrije Muziek te geven. Daarnaast is Datavrije Muziek ook geen onderdeel van een Unlimited abonnement. Hoewel het Unlimited abonnement een aanvulconstructie kent, is dit verder kosteloos, waardoor het bij dit abonnement niet dezelfde toegevoegde waarde heeft als bij een abonnement met een datalimiet (die niet kosteloos is aan te vullen voor datagebruik op dezelfde snelheid). Hoe kunnen jullie zien wat muziekstreaming is? We hebben de adressen van de aangesloten muziekdiensten op een speciale lijst gezet en we brengen de data daarvoor niet in rekening. Is Datavrije Muziek ook geldig in het buitenland? Jazeker, sinds enige tijd is het mogelijk om gebruik te maken van Datavrije Muziek in de EU. Daarbuiten is het niet mogelijk. Met een Go abonnement (of Stel Samen en Stel Bij) kun je 12 GB per maand gebruiken voor Datavrije Muziek. Lekker toch, voor een flinke roadtrip of reis! Datavrije muziek in de EU gaat niet uit de gewone internetbundel, maar je moet wel 'gewone' MB's over hebben. Als de internetbundel op is, en je hebt alleen nog Datavrije Muziek, dan werkt de dienst niet. Dan kan je uiteraard een MB/GB-aanvuller aanschaffen om weer jouw normale MB's aan te vullen. Wat valt er onder Datavrije muziekstreaming? Alleen het daadwerkelijke streamen van muziek valt hier onder. Het zoeken naar nummers of artiesten, een playlist downloaden voor offline gebruik, albumhoesjes downloaden, reclames tijdens het streamen of zelf muziek uploaden vallen buiten Datavrije Muziek. De MB’s die je daar voor gebruikt gaan gewoon uit je databundel. Je kunt in My T-Mobile altijd je verbruik bekijken, zowel je normale bundelgebruik als de MB’s die je hebt verbruikt voor Datavrije Muziek. Wat gebeurt er met online videostreaming? Videostreaming, bijvoorbeeld op Youtube, of het kijken van filmpjes op bijvoorbeeld Facebook gaat gewoon uit je databundel. Maakt het uit of ik via een app of website stream? Nee, hier wordt geen enkel onderscheid in gemaakt. Welke muziekstreamingpartners zijn er nu en wordt dit nog uitgebreid? We zijn begonnen met Deezer, Spotify, Nederland.FM, Napster, Tidal en Hits.nl, maar er zijn alweer een hele reeks diensten bij!We staan open voor alle muziekstreamingpartners, klein en groot! In dit topic vind je de huidige stand van zaken over de muziekstreamingdiensten die we hebben benaderd. Als je nog een dienst mist kun je dan in dat topic laten weten! Kan ik Datavrije Muziek ook uitzetten? Ja, dat kan via je blokkades in My T-Mobile. Mocht je het later weer aan willen zetten, dan kan dat natuurlijk ook. Deze blokkade plaatsen/opheffen brengt geen extra kosten met zich mee. Hoe kan ik zien hoeveel Datavrije Muziek ik heb beluisterd? In My T-Mobile kun je bij je verbruiksstatus zien hoeveel MB’s je hebt gebruikt voor het luisteren naar Datavrije Muziek. Let op dat je de laatste versie van de My T-Mobile app gebruikt. Zijn Deezer, Spotify en andere muziekdiensten nu gratis? Nee, de kosten voor het daadwerkelijke abonnement, van bijvoorbeeld Deezer of Spotify, zijn niet inbegrepen bij Datavrije Muziek. Je betaalt deze gewoon zoals je dat altijd al deed. Datavrije Muziek zorgt er dus enkel voor dat het streamen van de muziek niet uit je bundel gaat. Waarom wordt de snelheid van Datavrije Muziek verlaagd als mijn databundel op is? Dit heeft te maken met de wetgeving rondom netneutraliteit. Providers zijn verplicht al het internetverkeer binnen een abonnement dezelfde snelheid te geven. Dit betekent dat als de snelheid voor je normale bundel wordt verlaagd als deze op is, dat ook geldt voor het luisteren naar Datavrije Muziek. Voor 6GB en 20GB (de L- en XL-bundels) is deze snelheid 384 Kbps. Dat is ruim voldoende om naar hoge kwaliteit muziekstreaming te luisteren. Voorheen was de verlaagde snelheid 64 Kbps bij deze bundels. Dus dit is een verbetering die we voor je hebben doorgevoerd. Hierdoor kun je bijvoorbeeld ook sneller browsen als je door je bundel heen bent. Werkt Datavrije Muziek ook via tethering of via een MB-Verdeler? Ja, Datavrije Muziek werkt ook als je je verbinding of internetbundel deelt met meerdere apparaten via een MB-Verdeler of via tethering.
Opzeggen Chubb lukt niet
Ik heb weer een incasso gekregen voor mijn telefoonrekening. Ik heb deze telefoon verzekering afgesloten om dat ik erg zuinig en voorzichtig ben op mijn telefoon, €17,- euro is dan ook een mooi bedrag. De eerste keer dat ik een incasso ontving van jullie was een paar maanden geleden, ik was erg geschrokken omdat ik alles altijd netjes betaal en €80 euro is voor een 23 jarige die zelf kei hard werkt voor der centen erg veel. Vervolgens heb deze z.s.m. betaald en was ik van plan altijd oprijd te betalen. Een week later waren er 5 afschriften van €17,- op mijn rekening. Ik dacht dat dit een fout was en ik boekte netjes 4 terug en 1 liet ik open staan. Nu een paar maanden later weer een incasso van €80 euro? Ik begreep er niets van, ik heb direct jullie gebeld maar ik werd steeds doorverbonden dat ik een e-mail moest schrijven. Dit vind ik trouwens ook heel klant onvriendelijk, als ik t-mobile bel kunnen ze me niet eens doorverbinden naar jullie en zelf staat er nergens een telefoon nummer maar daar hebben we het nu niet over. Vervolgens eindelijk iemand te pakken, die mij vermelde dat al die andere afschriften waren van de keren dat ik niet had betaald toen de incasso liep? Hoe moest ik dit weten? Jullie hebben niets hier over op de site staan, jullie lichte mij niet hiervoor in, als hij niet is afgeschreven het bedrag krijg ik hier geen bericht van? Niemand kan mij doorverbinden met het juiste persoon. Ik heb toen met jou collega besproken dat ik op het moment geen geld had omdat alles al betaald is van deze maand en ik in de min sta. Als ik de betaling zou doen zouden ze weer al die maanden afschrijven en dan zitten we weer met hetzelfde probleem. Ze zei dat ik het aan het einde van de maand kon overmaken als mijn salaris er weer op stond. Nu krijg ik een brief thuis toegestuurd dat de rekening €102,- euro is en ik hem binnen 10 dagen moet betalen? Als ik hem nu betaal dan zit ik weer met het probleem waar jullie mij niet voor hadden ingelicht? Want er kan niets afgeschreven worden en aangezien jullie dit toch al doen zonder enige aankondiging of mededeling. Ik heb hem betaald omdat ik verdere kosten wil voorkomen. Nu ben ik weer bang dat het volgende maand weer hetzelfde is omdat ik geen geld overhou om die andere achterstallige maanden weer niet afgeschreven kunnen worden. Ik ben 23 jaar give me a break, 60 euro kost me telefoon per maand en jullie oplichters pakken elke maand nog zo een bedrag. Ik weet het ook niet even zo goed, of ik naar de politie ga want ik vind dit bijna diefstal, of ik ga een aanklacht indienen bij jou collega door dat ze mij heeft voorgelogen en ik nog meer in de shit zit. Of ik ga online heel veel vertellen over deze kwakzalverij. Ik ben er klaar mee, ik kan jullie niet eens bereiken niemand kan mij even persoonlijk normaal te woord te staan of ik wordt weer voorgelogen. Ik ben er klaar mee. Hopelijk kan iemand mij even uitleggen wat ik hier aan kan doen en ook waar ik mijn verzekering op kan zeggen. Want dit slaat alles, als ik 1x niet betaal direct een incasso van 80 euro en dit telkens weer zonder enige herinnering dat ik die 17 euro niet heb overgemaakt. OPLICHTERS! WAAROM BELT NIEMAND MIJ TERUG? WAAROM KAN IK JULLIE NIET BEREIKEN EN WAAR KAN IK DEZE BELACHELIJKE VERZEKERING STOPPEN? Ik heb hun dit een paar keer gemaild hierover nooit een reactie terug gehad vandaar dat ik het maar zo eens probeer! Ook zo leuk dat als je T-mobile belt hier over ze je doorverwijzen naar Chubb... MAAR die nemen nooit op want ik sta alleen maar tegen een computer te praten die uiteindelijk de verbinding stopt omdat alles op de site wel te lezen is. Wat een slecht bedrijf! KAN IK HET NU OPZEGGEN EN WAAR? Ik ben van plan dit bericht sowieso op meerdere platforms te plaatsen want ik zit helemaal vol hiervan!

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen