Skip to main content
  • 838 Topics
  • 6,133 Reacties
838 Topics
Afschrijving Apple One zonder dat ik wist dat ik het had
Sinds april 2025 zit ik bij Odido voor een mobiel abonnement met Apple iPhone 16. Bij het afsluiten koos ik ook alleen voor een mobiel abonnement en telefoon, niks anders. De eerste 3 facturen werd het afgesproken bedrag afgeschreven en bij het ontvangen van mijn 4e factuur was het bedrag opeens veel hoger. Aanleiding om de factuur te openen dus. Wat staat er? Een Apple One afschrijving van ongeveer 20 euro. Blijkbaar kreeg ik bij het afsluiten van mijn abonnement 3 maanden gratis Apple One. Je moet dit dan wel zelf activeren. Ik heb dit niet geactiveerd, want ik heb helemaal geen behoefte aan extra abonnementen. Ik wilde alleen een mobiel abonnement en telefoon van Odido, verder niks. Nu blijkt het dus niet uit te maken of je weet of Apple One bestaat of niet, of je het activeert of niet: er gaan gewoon 3 gratis maanden in en daarna loopt het abonnement door en worden er kosten gemaakt. Je moet het zelf opzeggen (ook al wist je niet dat je het had). Ik heb gebeld met de klantenservice, zij begrepen mij, maar konden niks voor mij betekenen omdat het ‘in de kleine lettertjes van het contract staat’. Nu zie ik in de community dat meer mensen dit probleem hebben (afschrijving van Apple One zonder dat zij het geactiveerd hebben en zonder dat ze wisten dat ze het hadden). Ik zie bij die topics dat Odido opeens wel een terugbetaling kan realiseren van het (in mijn ogen) onterecht afgeschreven bedrag. Die situaties zijn voor zover ik kan lezen exact het zelfde, maar de oplossingen niet.. Ik voelde me al genaaid en nu nog meer. Waarom is de oplossing niet voor iedereen hetzelfde? En waarom krijg je halfverplicht een Apple One abonnement zonder dat je daarvoor kiest? Laat het een keuze zijn en niet standaard een extra abonnement aanmaken en het aan consumenten laten om het op te zeggen. Dit hoort toch niet te kunnen?

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen