Voicemail van Odido is nogal wispelturig. Pincode is correct maar na de eerste poging gelijk geblokkeerd voor 24 uur. Als je in het buitenland zit is dit zeer vervelend. Het gaat om een zakelijk nummer. Er is geen mogelijkheid om via de support te deblokkeren. Ik ben van mening dat Odido verzaakt om de dienstverlening (voicemail) na te komen. Dit berokkent mij schade!!
En ik ben niet de enige. Heb dit met geen enkele andere provider, noch KPN, noch Vodafone noch Simyo. De redenen die steeds gegevens worden zijn gewoon BS. Gelukkig komt de verlening naderbij. Weet wat mij te doen staat.
Maar nu wil ik het heel graag opgelost hebben. Odido, doe je werk!!!
Bladzijde 1 / 1
Hallo @wjb958, welkom op onze Community! Als je 3x een verkeerde pincode invoert, wordt je Voicemail automatisch geblokkeerd. Dit zou niet moeten na de 1e keer. Weet je zeker dat je het juiste wachtwoord invoert? Het is om veiligheidsredenen niet mogelijk de voicemail te resetten. Als je de pincode van je Voicemail niet meer weet, kun je bellen naar 1233 of met een vaste telefoon naar 06-24001233. Daar kun je het wachtwoord wijzigen door optie 3 (Voicemail instellingen en functies) en dan optie 1 (wijzig je wachtwoord) te kiezen. Ook kan je na het volgen van de instructies en het intoetsen van een hekje (#) op je mobiele telefoon, direct een sms'je ontvangen met daarin het wachtwoord. Zou je dat willen doen?
Ik zie een telefoonnummer in je profiel vermeld staan, (wat geen zakelijk abonnement, maar een particulier abonnement is) maar daarop mag ik geen verificatie uitvoeren. Dit kan en mag ik alleen met je e-mailadres doen. Zou je het e-mailadres wat bij ons bekend is in je profiel willen vermelden? Ik krijg namelijk op het e-mailadres in je profiel geen nummer naar voren in ons systeem. Als je het juiste e-mailadres kunt vermelden, kan ik met je meekijken of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld!
Hier hetzelfde probleem. Vanuit het buitenland geprobeerd mijn voicemail te beluisteren. Bij de eerste keer het GOEDE wachtwoord ingevuld te hebben (deze notabene nog laten opsturen), meteen de melding dat voicemail is geblokkeerd.
In de melding wordt nog half gezegd wat je moet doen als hij geblokkeerd is, maar dit wordt half afgekapt. Dus nee, het ligt niet aan te vaak het verkeerde wachtwoord maar aan jullie systeem.
Hallo @pbirkoff, dat zou niet moeten! Ik kan het desnoods voor je doorzetten naar één van onze technische specialisten om het uit te laten zoeken. Echter, zou ik eerst wat zaken willen uitsluiten. Had je al wel eens je toestel opnieuw opgestart? Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel eapparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Wellicht dat het met het netwerk te maken heeft, omdat je in het buitenland zit. Probeer handmatig verbinding te maken met een netwerk van een andere provider. Op onze website kan je zien welke netwerken er in het buitenland beschikbaar zijn: https://www.odido.nl/service/producten/mobiel/buitenland/tarieven-dekking.
Kun je het e-mailadres wat bij ons bekend is, in je profiel vermelden? Dan kan ik meekijken of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld en desnoods een case voor je doorzetten naar ons IT-team om het uit te laten zoeken!
Ik heb precies hetzelfde probleem: ik belde zojuist vanuit het buitenland mijn voicemail. Ik had de juiste pincode (gecontroleerd via het sms-bericht met # in het startmenu) en toch krijg ik de melding dat mijn voicemail geblokkeerd is. Ik heb direct gebeld met de Odido zakelijke klantenservice. De medewerker vertelde me ‘dat hij dit vaker hoort’ en dat hij me doorverbindt met een specialist. Ik wacht inmiddels bijna een kwartier en ik heb nog niemand aan de lijn...
Overigens vorig jaar met exact hetzelfde toestel en exact dezelfde instellingen (toen nog bij T-Mobile) was dit geen probleem.
Hallo @iPillar, welkom op onze Community! Dat is inderdaad wel gek. Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***5593, klopt dat? Daarbij zie ik geen bijzonderheden met je Voicemail. Je kunt deze eventueel uitschakelen via je Mijn Odido account onder het kopje '’Voicemailinstellingen en het daarna weer activeren. Probeer ook even een nieuw wachtwoord in te stellen, wellicht dat het helpt. Als dat niet helpt, kan ik eventueel een case voor je doorzetten naar ons IT-team om het uit te laten zoeken!
Hier exact hetzelfde probleem. Daarnet 2x m’n voicemail beluisterd vanuit het buitenland. Was een beetje een vreemd bericht, dus wilde ‘m nog een keer beluisteren. Goede pincode weer ingevoerd en vanuit het niets krijg ik de melding dat m’n voicemail is geblokkeerd.
Hi @DGMcCloud, welkom! Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***0781, klopt dat? Zou je voor mij het bovenstaande kunnen proberen om te kijken of dat werkt? Anders ga ik een case voor je doorzetten!
Ik kwam na twintig minuten bij iemand van de particuliere afdeling. Die vertelde dat hij me niet kon helpen, omdat ik een zakelijk abonnement heb. Vervolgens verbond hij me weer door naar iemand van de zakelijke afdeling. Een hele aardige dame die me uiteindelijk benodigde dat ze mijn zaak zou doorzetten en dat iemand mij binnen 48 uur zou terugbellen. Dat laatste is niet gebeurd. Toen ik vandaag opnieuw mijn voicemail belde, kon ik wèl mijn berichten vanuit het buitenland beluisteren.
Een beetje vreemd verhaal wat mij betreft. Ik hoop dat dit probleem structureel is opgelost, ook voor andere gebruikers. Ik ben blij dat ik nu weer mijn berichten vanuit het buitenland kan beluisteren. Ik ben niet zo tevreden over verkeerd doorverbonden worden en de belofte te krijgen dat iemand gaat terugbellen, wat vervolgens niet gebeurt. Ik verwacht iets meer bij een zakelijk abonnement.
Hoi @iPillar ,
Je kunt ook hand in eigen boezem steken en de volgende keer gewoon het juiste nummer te bellen van de zakelijke klantenservice, 0800-7112.
Hoi Eric,
Zou je alsjeblieft eerst goed willen lezen voordat je reageert?
Ik schreef dat ik de zakelijke klantenservice heb gebeld. Een medewerker van de zakelijke klantenservice heeft me doorverbonden met iemand van de particuliere afdeling. Daar kon ik dus niets aan doen.
@iPillar dat klinkt inderdaad niet als de service die je van ons mag verwachten, excuses dat dit is gebeurd. Fijn dat het inmiddels weer lukt! Als ik vanuit deze kant nog iets voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten!
Hier ook weer voor zoveelste x geblokkeerd na invoeren goede pincode! T-Mobile had een beter systeem dan jullie! Ik heb nu de voicemail maar uitgezet maar zou wel graag weten wat de 2 gemiste voicemails zijn. Of ja gemiste bedoel eigenlijk niet te beluisteren door jullie systeem! Word tijd dat jullie hier in gaan investeren ipv iedere abonnee 3 mnd gratis podido te geven.
[Aangepast door moderator, het gebruik van scheldwoorden is niet toegestaan!]
Hallo @Coolgirl1000 het gebruik van scheldwoorden is niet toegestaan op onze Community, dit staat ook in onze huisregels vermeld. Ik wil je graag verder helpen, maar hiervoor verwacht ik wel normaal taalgebruik. Kun je ook het bovenstaande checken of dat helpt? Als het niet helpt, kan ik eventueel een case voor je doorzetten naar ons IT-team, zodat ze dit kunnen onderzoeken. Als je de goede pincode invoert, zou deze wel moeten werken. Anders is het inderdaad iets mis en kan het onderzocht worden.
Graag hoor ik van je!
Precies dit meegemaakt vandaag! Zat op Duits netwerk, wilde voicemail uitluisteren... Maar helaas. Verbinding werd verbroken. Opnieuw gebeld, vroeg om wachtwoord. Juiste wachtwoord 1x ingevoerd en afgesloten met #. Daarna meteen de boodschap dat voicemail geblokkeerd is voor 24 uur!!!
Vervelende voor mij is dat in de voicemail eeen dringende medische boodschap is ingesproken voor een spoed afspraak.... Odido gebeld en half iur met medewerker aan de lijn gegangen die er niets van begreep en aan het eind vragen begon te stellen over welk type toestel ik had en ... Toen maar gesprek beëindigd…
Odido lijkt dit niet serieus te nemen, de medewerker aan de telefoon was totaal ondeskundig en wat in de database aan het "googlen".. Dit moet beter Odido!
Hi @Eric_M, welkom op onze Community! Het spijt mij dat je ervaring met de klantenservice niet is waar je op had gehoopt. We nemen je natuurlijk uiterst serieus, zeker in geval van een medische boodschap. Ik kan de instellingen van je Voicemail niet controleren, omdat ik geen telefoonnummer kan vinden aan de hand van het e-mailadres in je Community-account. Zou je het e-mailadres willen koppelen wat bij ons bekend is? Ik kijk dan met je mee. Wil je in de tussentijd ook de tips proberen die mijn collega Pharwin al eerder heeft gedeeld in dit Topic? Hoor graag van je of het heeft gewerkt!
Beste Anouk,
Fijn dat je wil helpen natuurlijk!
Na 24 is de blokkade van de voicemail weer opgeheven, hulp komt dus voor mij te laat maar hopelijk zorgt Odido voor een oplossing dat dit niet nog eens gebeurt! Zoals gezegd: 1 (één) keer (juiste) wachtwoord ingevoerd tijdens uitluisteren voicemail vanuit Duitsland en meteen geblokt voor 24 uur! DAT IS HET PROBLEEM WAT MEERDERE GEBRUIKERS ERVAREN EN HEEFT NIETS MET TOESTEL OF VOICEMAIL INSTELLINGEN TE MAKEN MIJN INZIENS.
Dat ik meerdere abonnementen heb en deze niet aan HETZELFDE emailadres kan koppelen, zoals je verzoekt is een ander dingetje...
Ook hier heb ik meerdere malen contact over gehad met de helpdesk van Odido, echter tot op heden nog steeds niet gelukt om mijn abonnementen onder 1 email adres te koppelen.
Hi @Eric_M, fijn dat het toch nog is gelukt. Excuses voor het ongemak! Laten we samen naar een oplossing kijken voor het koppelen. Het is alleen mogelijk om alle abonnementen samen te voegen in één account als de naam, adresgegevens en geboortedatum overeenkomen met elkaar. Ik zie dat je het nummer uit je profiel al heb samengevoegd met je Internet + TV abonnement. Je kunt alleen het abonnement dat eindigt op ***6922 koppelen in datzelfde account, want ik zie dat de gegevens overeenkomen. Als je het probeert in de app, probeer het dan even via een desktopversie om te kijken of het dan wel lukt. Zo niet, dan ontvang ik graag een screenshot met wat voor melding je te zien krijgt.
Ik verneem het graag van je!
Ik heb precies hetzelfde probleem.
Gisteren: ik bel voicemail via Skype vanuit Indonesie. Voer het wachtwoord 1x in en luister het bericht. Vandaag: ik bel voicemail via Skype vanuit Indonesie. Voer het wachtwoord 1x in en wordt geblokkeerd voor 24 uur! Hoe kan dat? En hoe kan ik dit deblokkeren zonder 24 uur te wachten?
Hoi @nepmol, wat heerlijk dat je in Indonesië zit, hopelijk heb je het daar naar je zin! Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Kun je bovenstaande stappen uitvoeren om te checken of dat helpt? Als je Voicemail voor 24 uur is geblokkeerd, kan dat niet gedeblokkeerd worden, sorry. Graag wil ik met je meekijken of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld. Echter, als ik op je e-mailadres zoek, kom ik geen telefoonnummer tegen in ons systeem. Kun je je 06-nummer vermelden in je profiel samen met je postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer ter verificatie? Dan kan ik met je meekijken!
Kun je je 06-nummer vermelden in je profiel samen met je postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer ter verificatie? Dan kan ik met je meekijken!
Gedaan!
@nepmol Top, thanks! Ik zie verder dat alles goed staat ingesteld en dat er geen bijzonderheden te zien zijn. Vanuit het buitenland ben je wel verbonden met een netwerk van een buitenlandse provider. Je kunt eventueel proberen door handmatig te verbinden met een ander netwerk van een andere provider om te kijken of dat helpt. Mocht het weer voorkomen, probeer dan zeker bovenstaande stappen die ik had aangegeven in dit topic. Wellicht dat het helpt!
Ook zie ik dat het een zakelijk abonnement betreft. Je kunt hiervoor contact opnemen met mijn zakelijke collega's door te bellen naar: 0800-7112 (Nederland) en vanuit het buitenland naar +316-24001200. Zij kunnen dan dieper met je meekijken bij je abonnement en desnoods een case voor je doorzetten naar ons IT-team van de zakelijke afdeling!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.