Skip to main content
  • 8,758 Topics
  • 70,954 Reacties
8758 Topics
Eigen modem en T-Mobile Zyxel modem - Geen publiek IP adres, DHCP NAK's
Hallo allemaal, Sinds een tijdje heb ik T-Mobile glasvezel thuis. Voorheen heb ik mijn eigen router (een Ubiquiti AmpliFi HD) via KPN glasvezel zonder problemen kunnen gebruiken, alleen via T-Mobile glasvezel lijkt het niet te werken. Op de AmpliFi heb ik alles correct ingesteld (VLAN 300, DHCP als type), alleen de router bleef maar geen IP krijgen. Ook heb ik het veranderen van de DIP-switches op de mediaconverter geprobeerd, helaas mocht niks baten. Zelfs na 48 uur deze setup aangesloten te hebben en alle apparaten inclusief mediaconverter vaker van de stroom afgehaald te hebben werkte het niet. Omdat ik toch graag werkend internet wil hebben, heb ik het T-Mobile modem weer aangesloten, en tot mijn verbazing krijgt deze wel een IP op het management VLAN, maar geen ip op de andere interfaces. Na ongeveer een dag kreeg het modem dan toch een IP, alleen met een leasetijd van 3600, wat niet echt handig is met videobellen als je thuis werkt. Zie onderstaande logregel: udhcpc: Lease of 31.20.34.XX obtained, lease time 3600 Ook na een herstart krijgt het T-Mobile modem opnieuw een lange tijd geen IP adres. Deze wordt wel ge-offered door de DHCP server, alleen zodra deze aangevraagd wordt komt er een NAK terug. Zie ook onderstaande screenshot. In andere posts zag ik dit probleem ook langs komen, helaas zonder concrete oplossing buiten het inschakelen van de techneuten. Om het samen te vatten; Weet iemand een oplossing waardoor ik toch een Ubiquiti AmpliFi HD kan gebruiken, of wat het probleem is waardoor dit nu niet werkt? (deze ondersteunt VLAN tagging, dus het zou in theorie moeten werken) Is het mogelijk om de leasetijd te verhogen naar 24 of 48 uur? Alvast bedankt!
Performance T-Mobile Premium abonnement (1Gbit glasvezel)
Goedenavond, Vergeef me als er al een topic bestaat over de performance van het T-Mobile Premium abonnement (1Gbit glas) met daarop een algemeen antwoord. Ik heb even rondgekeken, maar het gaat veelal over persoonlijke situaties. Zo wellicht ook hier, maar als ik het mis heb, laat ik me graag juist informeren. Samenvatting: Ik heb mijn eerste maand op glasvezel gebruikt om setups te vergelijken. Eerst gewoon met het Zyxel modem (bekabelde speedtests haalden gemiddeld 500 down en up. Dat was al zo toen de monteur het had opgeleverd. Daarna de setup met de mediaconverter direct in een Linksys EA9500 (wederom bekabelde speedtests gemiddeld 500 down / 600 up). Tot slot waar ik eigenlijk heen wilde: De mediaconverter er ook tussenuit, en glas direct in een Edgerouter SFP (bekabelde speedtest gemiddeld 700 down / 700 up) . Op zich geen snelheden om over te klagen, maar ik vind het apart dat het me met geen enkele configuratie (en tweaks daarop) lukt om in de buurt te komen van de 900 of 1000 Mbit. Er is getest zónder andere apparaten actief op het netwerk, verschillende type speedtests, naar verschillende servers, zowel via een macbook pro met gigabit adapter als een Dell laptop, allebei via cat5e kabel direct op het het gebruikte device van de setup. Maar eigenlijk lijken alle resultaten wel op bijgevoegde afbeeldingen. Kortom, geen drama, geen echt 'probleem' voor een probleemtopic. Maar omdat ik er nu eenmaal voor betaal :-) toch 2 vragen: A) Is het in mijn regio ( Almere Noorderplassen ) überhaupt mogelijk om dichter in de buurt van 1 Gbit te komen? B) Zo ja, is er een T-Mobile moderator die (ondanks dat de Zyxel niet in gebruik is) kan verklaren of achterhalen waarom de snelheden redelijk achterblijven bij klanten in andere topics die makkelijk 900+ Mbit halen? Alvast dank voor het lezen,met vriendelijke groet, A. Kaasschieter

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen